בטייסת המסוקים לא ידעו על תרגיל ההטעיה שנועד לחלץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו לרומא – ודורשים הבהרות. חמישה ימים אחרי שמסוק ינשוף (בלק-הוק) של חיל האוויר שב ריק מהמנחת בהדסה, שאליו נשלח במקור כדי להטיס את נתניהו לנתב"ג, קצינים בטייסת דורשים לדעת מדוע נדרשו לביצוע המשימה. הקצינים מלינים על כך שהמתינו לשווא לנתניהו, וחזרו בסופו של דבר למחנה פלמחים ללא הטסתו - מבלי שידעו על התרגיל שנעשה למפגינים נגד המהפכה המשפטית, שהמתינו לנתניהו במנחת.
מהלך ההטעיה שממנו מודרה הטייסת הסתיים בהטסתו של נתניהו ממתקן סודי בבירה באמצעות מסוק משטרתי, תוך מצג שווא של המסוק הצבאי ממתין לאיסופו במנחת בהדסה. את המסוק הצה"לי הטיסו מפקד טייסת "החרב המתהפכת" (124) בעצמו, קצין בדרגת סגן אלוף, לצד טייס מנוסה במילואים. הצוות המתין במשך דקות ארוכות במסוק מבלי לדעת מדוע נתניהו מתעכב ובסופו של דבר גם לא מגיע, עד שהתקבלה ההודעה על ביטול המשימה.
כעת דורשים בטייסת לתחקר את המקרה החריג באופן מלא. זו עדות נוספת לסדקים המדאיגים שהולכים ונפערים בין עמוד השדרה של הזרוע האסטרטגית של מדינת ישראל לדרג המדיני הנוכחי, בגלל המהפכה המשפטית שמתקדמת במהירות. יחד עם זאת, לא מן הנמנע שמדובר בשיקול דעת אבטחתי בלבד, כדי לוודא שנתניהו מגיע בבטחה ובמהירות הנדרשת לנמל התעופה, שבו נפגש גם עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שביקר בישראל.
בחיל האוויר הבהירו כי טייסי החיל עומדים לרשות בכירי הדרג המדיני ובפרט לרשות ראש הממשלה בכל משימת הטסה גם בימים טעונים אלו, אך ניהול תרגיל הונאה מסוג זה היה צריך להתנהל בשקיפות ובשיתוף הטייסת - ולו למען מראית עין ציבורית.
נזכיר כי נתניהו נאלץ לטוס לרומא במטוס מדגם פשוט יותר משרצה, לאחר שטייסי מערך בואינג 777 נמנעו מלהשתבץ לטיסה. אגב, משרד התחבורה פתח את המכרז להטסת נתניהו לברלין ביום רביעי גם לארקיע ולישראייר, ולא רק לאל על - באופן חריג, ובעקבות הסירוב להטיס את נתניהו בבואינג 777. עם זאת, לישראייר אין מטוסים פנויים שעונים על הדרישות בשלב זה, ולארקיע אין מטוס עם מושבי ביזנס כלל. לכן רק אל על ניגשה למכרז שוב, והוא עדיין לא נסגר רשמית. הפעם הכינה החברה מראש צוות שעודכן על כך.
גורמים צבאיים מסרו בתגובה כי "צה"ל הינו גוף מבצע הכפוף להחלטת דרג מדיני". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי חיל האוויר "ידע שיש חלופות".