בטהרן ניסו להמשיך היום (שבת) בשגרה אחרי לילה של פיצוצים בעקבות המתקפה הישראלית – שהגיעה כתגובה למתקפת הטילים נגד ישראלית שהייתה בתחילת החודש. האיראנים יצאו הבוקר לרחובות, למקומות העבודה ולבתי הקפה, ובתקשורת הממלכתית ניסו להמעיט ככל שניתן בהיקף המתקפה. כחלק מניסיון זה הדגישו גורמים רשמיים באיראן, שעות ספורות אחרי המתקפה של ישראל, כי הפעילויות בבתי הספר ואירועי הספורט מתקיימים כסדרם.
ברחובות טהרן, לצד תושבים שכלל לא היו מודעים למתקפה או כאלה שזלזלו במופגן בישראל, היו גם תושבים שחוששים מהמשך ההסלמה מול ישראל וממלחמה אזורית. הומאן, בן 42 שעובד במפעל בטהרן, היה במשמרת לילה ושמע פיצוצים. "זה היה צליל מהדהד, נוראי ומחריד", סיפר לסוכנות הידיעות AFP. "עכשיו יש מלחמה במזרח התיכון, אנחנו מפחדים שאנחנו ניגרר לזה". מוחרם, בן 51 מטהרן, הביע חשש שישראל "תמחץ" את טהרן אם תתקוף פעם נוספת.
6 צפייה בגלריה
טהרן, איראן
טהרן, איראן
ברחובות טהרן
(צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) / REUTERS)
6 צפייה בגלריה
טהרן, איראן
טהרן, איראן
(צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) / REUTERS)
הטיסות בשמי איראן הופסקו לכמה שעות בעקבות המתקפה הישראלית, אך בהמשך חודשו. התקשורת האיראנית דיווחה הבוקר לאזרחים כי בזכות מערכות ההגנה האווירית של הרפובליקה האיסלאמית, ישראל גרמה לאיראן "נזק מוגבל" בלבד.
ערוצי הטלוויזיה האיראניים הראו במהלך היום לצופים שהתנועה בכבישים נמשכת כסדרה בכמה ערים במדינה ושהרחובות רחוקים מלהיות ריקים. באחד הערוצים ברפובליקה האיסלאמית נראו איראנים שרים, רוקדים ולועגים לישראל על גג בניין בטהרן במהלך התקיפות.
6 צפייה בגלריה
טהרן
טהרן
(צילום: ATTA KENARE / AFP)
6 צפייה בגלריה
טהרן, איראן
טהרן, איראן
(צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) /REUTERS)
ספיידה, בת 30 מטהרן שעובדת כמנהלת בתחום הביטוח, סיפרה שהיא התעוררה בשבת בבוקר ויצאה לעבודה כרגיל. "מלחמה זה מפחיד, אבל אני לא חושבת שתהיה באיראן מלחמה נוראית", היא אמרה ל-AFP. "מלחמה היא לא דבר טוב, לא משנה איפה ומה המטרה", אמר תושב טהרן שהתראיין לרויטרס. "המלחמה פוגעת באזרחי המדינה הזאת, שסובלים מאובדנות רבים".
חנה אבניקי, תושבת טהרן, אמרה לרויטרס שהיא אינה מפחדת - ומאמינה שההיקף "המצומצם" של התקיפה מעיד על חשש בצד הישראלי. "יש אנשים שמפחדים שיהיו עוד עימותים ועוד תקיפות צבאיות, אינפלציה ובעיות נוספות – אבל כרגע אין לזה השפעה על החיים שלי. אם זה יימשך בהחלט תהיה לזה השפעה", היא אמרה.
6 צפייה בגלריה
טהרן
טהרן
(צילום: ATTA KENARE / AFP)
6 צפייה בגלריה
טהרן
טהרן
(צילום: ATTA KENARE / AFP)
"בגלל שזו הייתה תקיפה קטנה אני בכלל לא מפחדת, הם אלה שצריכים לפחד. אם הם רוצים הם יכולים לבצע מתקפה הרבה יותר גדולה. אני מרגישה שהעובדה שהייתה תקיפה קטנה כל כך מראה שהם אלה שמפחדים".
תושב נוסף מטהרן היה בוטה יותר ומסר לישראל: "אם ב'תקיפה' אתם מתכוונים ליריות ולחזיזים האלה שהיו אתמול בלילה, שלא העירו אף אחד בטהרן, אם זה ה'כוח שלכם' – אז אבוי לכם". תושב אחר סיפר: "המשטר הישראלי מושמד, נעלם אוטומטית, אין שום צורך בתשובה מאיראן".