יובל שרעבי (50) מראשון לציון, בכיר במשרד הביטחון, מואשם בקבלת שוחד מקבלן שעובד עם המשרד. בתמורה לשוחד זכה הקבלן בין היתר בפרויקט בשווי 9 מיליון שקלים. הפרקליטות מייחסת לו שני עבירות של לקיחת שוחד, כאשר הוא מואשם גם בהלבנת הון והמדינה מבקשת לחלט בית שבנה ביישוב גבעת אבני שבגליל התחתון.
לפי כתב האישום, בשנים 2015-2017 שרעבי שימש כמנהל מחוז הצפון באגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון. בשנים אלה הוא בנה בית בגבעת אבני, סמוך לביתו של חיים טורג'מן - בעל חברה שהיא ספקית מוכרת של משרד הביטחון.
1 צפייה בגלריה
גבעת אבני, ארכיון
גבעת אבני, ארכיון
גבעת אבני, ארכיון
(צילום: דויד בל)
בכתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת, מתואר כי בתקופה שבה בנה הבכיר את ביתו הוא פנה אל טורג'מן, וזה שילם בין היתר – בהמחאה של החברה בבעלותו – את שכרה של האדריכלית שתכננה את הבית בסך כ-12 אלף שקל. בנוסף, שלח טורג'מן את אחד העובדים – לבקשתו של שרעבי – לבצע עבודות חשמל בבית ההולך ונבנה.
"סמוך לקבלת טובות ההנאה קידם הנאשם את העסקתה של החברה בפרויקטים של משרד הביטחון, שהיו תחת אחריותו", נכתב באישום, "בין היתר, פעל הנאשם על מנת שטורג'מן והחברה שבבעלותו יועסקו כקבלני משנה בפרויקט בנייה בבית ליד. שוויו של פרויקט זה עבור טורג'מן והחברה עמד על כ-9 מיליון מיליון שקלים".
באישום אחר נטען כי אחותו של הנאשם פתחה חשבון בנק - ששימש אותו לפעולות כספיות בסך של כמעט 2 מיליון שקל, בעוד שהיא הצהירה שהיא הנהנית היחידה בכספי החשבון. בגין מעשים אלה הוא מואשם בעבירות של הלבנת הון. בשל עבירות אלה, מבקשת המדינה לחלט (עיקול בלתי הפיך, א.ר.) את הבית שבנה הנאשם ביישוב.