בבית העלמין במודיעין הובא הלילה (בין שני לשלישי) למנוחות סגן מרדכי קדמון (23), תושב נוף איילון, שנפל אתמול ברצועת עזה. קדמון נהרג מפיצוץ רימון, שלא במהלך פעילות מבצעית.
אביו, הרב יצחק קדמון, ספד לו: "מצד אחד הוא היה לוחם גיבור, קצין קרבי שמוביל את חייליו בשדה הקרב. מנגד, בבית היה בן אוהב, אהוב, מארגן הכול ועוזר תמיד".
הלווייתו של סר"ן מרדכי קדמון
(צילום: ליאור שרון, יאיר שגיא )

2 צפייה בגלריה
סר"ן מרדכי קדמון ז״ל
סר"ן מרדכי קדמון ז״ל
סגן מרדכי קדמון ז״ל
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של סר"ן מרדכי קדמון ז"ל בבית העלמין הצבאי במודיעין
הלווייתו של סר"ן מרדכי קדמון ז"ל בבית העלמין הצבאי במודיעין
הלווייתו של סגן קדמון
(צילום: יאיר שגיא )
הוא פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אני קורא לך ולממשלה - שהקורבן הזה לא יהיה לשווא. אל תיתנו לחמאס לסיים כמנצחים. חמאס מוכה, תמשיכו להכות בו עד חיסולם".
האחות הודיה אמרה בהספד: "אח שלי, אומרים שה' לוקח את הטוב ביותר. הם צודקים. בכל מקום שהיית מצאת איך להוסיף טוב, בשקט בחיוך. לפני שלושה שבועות אמא כתבה לי שאתה ברפיח וברביעי היית אמור לצאת. השבת האחרונה הייתה אמורה להיות האחרונה, לפני השחרור.
"היית גאה בתרומה שלך שרצועת עזה לא תהווה מקור מסתור למרצחים", הוסיפה בכאב. "אתמול שלחת לנו הודעה שהיה אירוע חריג. נשמתי לרווחה, ניצחנו את הסטטיסטיקה. אבל לא, אתה הלכת".
אחיו סיפר: "הארכת את השירות בעוד ארבעה חודשים, אבל אמרת שזהו שאתה משתחרר. בשם המשפחה נבקש לעודד את כל לוחמי צה"ל הגיבורים שעובדים קשה כמוך. חשוב לזכור, ילד בן 23 לא צריך להתעסק במלחמה. מקווה שלא סבלת. תשמור עלינו, תסדר ותנקה שם בגן עדן כמו שרק אתה יודע".
ביישובו, נוף איילון, אמרו כי הם "מחבקים את בני משפחת קדמון בשעתם הקשה, ומבקשים מבורא עולם שיגיד לצרותינו די".