נוסעי קו הרכבת החשמלי החדש מירושלים למודיעין שנחנך הבוקר (חמישי), חזו הבוקר במאורע לא שגרתי. הנוסעים, שמתורגלים היטב באיחורים של הרכבת, הגיעו לתחנת "פאתי מודיעין" בתוך 17 דקות בלבד, כחמש דקות לפני הזמן. ההסבר לכך הוא שזמן הנסיעה הרשמי, 22 דקות, כולל גם זמן המתנה על המסילה, ולכן בשעות פחות עמוסות הנסיעה תהיה קצרה יותר. זמן הנסיעה מתחנת "יצחק נבון" בירושלים לתחנת "מודיעין מרכז" יעמוד על 29 דקות.
4 צפייה בגלריה
מסילה של רכבת ישראל
מסילה של רכבת ישראל
רכבת ישראל. הקו החדש יגיע מירושלים לפתאי מודיעין תוך 22 דקות - ולפעמים אף בפחות זמן
(צילום: ערן גרנות)
4 צפייה בגלריה
תחנת רכבת יצחק נבון ירושלים
תחנת רכבת יצחק נבון ירושלים
תחנת רכבת יצחק נבון ירושלים. הקו החדש יגביר את העומס בתחנה
(צילום: EPA)
הקו יפעל בכל ימות השבוע עד חצות, כולל בימי שישי ובמוצאי שבת. בשלב הראשון, הוא ייצא בתדירות של נסיעה אחת בשעה לכל כיוון, ובהמשך התדירות תגדל לשתי נסיעות לכל כיוון בשעה. בעקבות פתיחת הקו, תחזור לפעול בימי שישי הרכבת בין ירושלים להרצליה, אך רק פעם בשעה.
הפעלת הקו אמורה לסייע לאלפי תושבי מודיעין שעובדים בירושלים להגיע במהירות למשרד ובחזרה הביתה מבלי לנסוע ברכב פרטי, ואמורה להקל על הפקקים הכבדים בשעות העומס בכניסות לבירה, בשעות האחר הצהריים בכביש 443 בכיוון הנסיעה מערבה, ובכביש 1. מנגד, יגברו העומסים בתחנת "יצחק נבון" בירושלים, במיוחד על המעליות.
הפעלת הקו מתאפשרת לאחר שרכבת ישראל השלימה את הפרויקט ההנדסי "קשת מודיעין" המחבר את העיר אל מסילת הקו המהיר לירושלים וכלל הקמת תשתית מסילה כפולה ומחושמלת באורך כולל של כ-5.2 ק"מ, ובעלות של כ-330 מיליון שקל. במסגרתו הקימה הרכבת שלושה גשרים ומנהרה, באורך כולל של כ-650 מטרים, הוסיפה שני רציפים לתחנת "פאתי מודיעין", הקימה חניון כלי רכב חדש הצמוד למרכז עינב עם כ-700 מקומות חניה, והוקם גשר להולכי רגל באורך 165 מטר הכולל מעליות לנגישות מלאה.
4 צפייה בגלריה
נסיעת רכבת מירושלים למודיעין
נסיעת רכבת מירושלים למודיעין
שרת התחבורה מרב מיכאלי עם מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק, מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר ויו"ר הרכבת משה שמעוני
(צילום: שבתאי טל)
4 צפייה בגלריה
נסיעת רכבת מירושלים למודיעין
נסיעת רכבת מירושלים למודיעין
מיכאלי עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון ויו"ר הרכבת שמעוני
(צילום: שבתאי טל)
בין הנוסעים היום בקו החדש היו שרת התחבורה מרב מיכאלי, ראשי העיר של ירושלים ומודיעין, משה ליאון וחיים ביבס, ומנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר. שעות לאחר פיגוע הדקירה באוטובוס בגוש עציון, הפיגוע ה-11 מתחילת החודש, אמרה מיכאלי כי "בימים לא פשוטים אלה של אירועים כואבים וקשים, אנחנו נעשה הכול כדי שהמרחב התחבורתי שלנו יאפשר ביטחון – אישי ולאומי".
היא גם התייחסה לביקור העבודה שערכה השבוע באיחוד אמירויות ואמרה כי "אנחנו נכרות כל יד שבאה לאיים עלינו, אבל יש גם יד מושטת לשלום. חזרתי מביקור באמירויות, והם מעוניינים לקדם קו רכבת מנמל חיפה לנמל דובאי".