סער לאולפן ynet: אחזור בראש כוח פוליטי גדול שיחליף את השלטון"
(צילום: גיל יוחנן)

בליכוד עוד מנסים לעכל הבוקר (רביעי) את הודעתו של ח"כ גדעון סער, שהתפטר מהכנסת רשמית ומקים מפלגה חדשה "להחלפת שלטון נתניהו". גורם פוליטי בכיר בליכוד אמר ל-ynet כי "המהלך של סער לא משפיע על היכולת לפתור את המשבר הפוליטי עם כחול לבן". לדבריו, "הפערים עדיין מאוד גדולים וההערכה היא שבכל זאת הולכים לבחירות".
במקביל, ועדת הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את התאריך המסתמן לבחירות לכנסת ה-24 - 16 במרץ 2021. לפני שהגיש את התפטרותו מהכנסת ה-23 אמר סער לאולפן ynet כי "אני מתכוון לחזור לכנסת ה-24 בראש כוח פוליטי גדול שיחליף את השלטון".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ
למרות הודעת סער, מתקרבים לבחירות
(צילום: דני שום טוב, דוברות הכנסת)
3 צפייה בגלריה
הגשת התפטרות גדעון סער כנסת יריב לוין
הגשת התפטרות גדעון סער כנסת יריב לוין
"המהלך לא ימנע בחירות". סער מגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת
3 צפייה בגלריה
ועדת הכנסת
ועדת הכנסת
ועדת הכנסת אישרה לקריאה ראשונה - בחירות ב-16 במרץ
(צילום: דוברות הכנסת )
האוזר לסער: "יותר מתחושה שדרכינו יצטלבו"
(צילום: ערוץ הכנסת)

הבכיר בליכוד התייחס לתאריך הבחירות המסתמן ואמר כי "החרדים כבר הביעו הסכמה לתאריך הזה (16 במרץ) והיום בבוקר נציג יש עתיד בוועדת הכנסת, בועז טופורובסקי אמר שמדובר בתאריך מקובל מבחינתם". התאריך מקובל גם על הליכוד כך שאם יתקיימו בחירות, כרגע זה התאריך המסתמן, אבל לא הסופי.
לאחר שנודע כי שני חברי מפלגת "דרך ארץ", שר התקשורת יועז הנדל ויו"ר ועדת חוץ וביטחון צבי האוזר, יצטרפו למיזם הפוליטי החדש של סער, הבהיר מי שהיה מתומכיו הנלהבים בפריימריז לראשות הליכוד, סגן שר הבריאות יואב קיש, כי הוא יישאר במפלגה. בציוץ שפרסם בטוויטר כתב קיש: "רק הליכוד יכול!".
מוקדם יותר היום בוועדת המשנה לענייני חוץ וביטחון בכנסת בירך ח"כ האוזר את סער, שותפו העתידי, לרגל יום הולדתו. "יש לי יותר מתחושה שדרכינו יצטלבו בהמשך", אמר האוזר. נציגי "דרך ארץ" צפויים למסור הצהרה לתקשורת היום אחר הצהריים.