תקיפת צה"ל ברצועה בתגובה לירי
(צילום: דובר צה"ל)

מנגנון ביטחון הפנים של חמאס עצר שני תושבי רצועת עזה בחשד שירו את ארבע הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה ביום חמישי האחרון. כך אמר היום (ראשון) גורם ביטחוני ברצועה לסוכנות הידיעות AFP. לפי הגורם, השניים "מעורבים ישירות בירי ארבע הרקטות". עם זאת, כך טען הגורם, הרקטות לא הכילו חומר נפץ.
2 צפייה בגלריה
תקיפה צה"ל חייל ה אוויר רצועת עזה
תקיפה צה"ל חייל ה אוויר רצועת עזה
עזה, בלילה שבין חמישי לשישי. ירי ראשון ותקיפה ראשונה מאז מבצע "עלות השחר"
(צילום: רויטרס)
בעקבות הירי ביום חמישי האחרון נשמעו לראשונה זה כמעט שלושה חודשים, מאז מבצע "עלות השחר", אזעקות צבע אדום בכמה יישובים במועצה האזורית אשכול. רקטה אחת ששוגרה מעזה יורטה על ידי כיפת ברזל, ושלוש רקטות אחרות ששוגרו נפלו בשטח הרצועה.
"לפלגים הפלסטינים אין קשר לרקטות האלה, שמיועדות לתת לישראל סיבה להמשיך במתקפות שלה", אמר הגורם. על ירי הרקטות לא לקח אחריות אף אחד מהפלגים הפלסטיניים. "יש לנו הסכם לתאם כל תגובה לתוקפנות ישראלית", הוא הוסיף.
הירי לעבר העוטף ביום חמישי האחרון התרחש כמה שעות אחרי חיסולו של פארוק סלאמה, מחבל המשויך לארגון הג'יהאד האיסלאמי, שחוסל במבצע משותף של כוחות צה"ל, שב"כ, ימ"ס איו"ש ומג"ב בג'נין. סלאמה היה מעורב באירוע שבו נהרג לוחם הימ"מ רב-נגד נעם רז בחודש מאי השנה. המפקד הבכיר בחוליית הטרור "חטיבת ג'נין" נחשד גם בקשירת קשר לתשתית הטרור "גוב האריות", ובניסיון להוציא לפועל פיגועים משמעותיים יחד עם פעילי הארגון.
2 צפייה בגלריה
ג'נין הלוויה מחבל פארוק סלאמה
ג'נין הלוויה מחבל פארוק סלאמה
הלוויית המחבל פארוק סלאמה. הירי הגיע שעות אחרי חיסולו
(צילום: AFP)
הירי מהרצועה התרחש גם בעיתוי פוליטי מעניין, שעות לאחר פרסום התוצאות הסופיות בבחירות 2022, שבהן הושגה הכרעה ברורה לטובת גוש נתניהו - שזכה ל-64 מנדטים - מה שסלל את דרכו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בחזרה אל לשכת ראש הממשלה.
בתגובה לירי לעוטף תקף חיל האוויר אתר צבאי תת-קרקעי במרכז רצועת עזה, המשמש מתחם פיתוח וייצור רקטות של חמאס. "התקיפה תוביל לפגיעה בניסיונות ההתעצמות וההתחמשות הרקטיים של ארגון הטרור", אמרו בצה"ל אחרי התקיפה. "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה - והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".