חלאילה ואמה של נחום בבית המשפט, היום
(צילום: אביהו שפירא)

הקראת כתב האישום של וולא חלאילה בגין חטיפתה ורציחתה של ספיר נחום ז"ל התקיימה היום (שני) בבית המשפט המחוזי בחיפה. עו"ד אביעד חייט, שמייצג את חלאילה, כפר בשמו באשמה. "הנאשם לא רצה במותה של אם בתו ובת זוגו לסירוגין", אמר חייט לשופטים. "הוא כופר בכך שגמלה בליבו ההחלטה להמית את המנוחה".
חייט הוסיף כי "אין בדל של ראיה שקושר את הנאשם לזירה עצמה. הוא לא המית את המנוחה ובוודאי שלא קבר אותה ולא נכח בזירה". דקות לפני תחילת הדיון, חלאילה בעצמו טען כי אינו אשם: "לא רצחתי, אני חף מפשע", ואילו סוזן אמה של נחום הטיחה בו בתגובה: "אתה יכול לספר כמה סיפורים שאתה רוצה. אתה רוצח שצריך להיקבר בכלא".
2 צפייה בגלריה
ולאא רובין ח'לאילה
ולאא רובין ח'לאילה
"אין כל בדל ראיה שקושר את הנאשם לזירה עצמה". חלאילה בדיון להארכת מעצרו, בחודש שעבר
(צילום: אלעד גרשגורן)
זהו אינו העימות הראשון בין האם לאבי בתה בת השנתיים של נחום, ואולי גם אבי בנה התינוק שהוא מתכחש לאבהותו עליו. בדיון לפני שלושה שבועות שבו הוחלט להאריך את מעצרו של חלאילה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, סוזי זעקה לעברו: "רצחת לי את ספיר והשארת לי שני ילדים יתומים, אתה לא מתבייש? אתה חיה, רצחת לי את הילדה שלי, אין לך כבוד בכלל. תסתכל לי בעיניים - השארת לי נכדים בלי אמא".
 עו״ד אביעד חייט עו״ד אביעד חייטצילום: אלעד גרשגורן
הסנגור חזר היום על הכחשתו של חלאילה כי הוא גם אב בנה של נחום, אך ציין כי "הנאשם והמנוחה היו בקשר שהתאפיין בעימותים כאלה ואחרים". הוא אף הוסיף כי "בני הזוג היו בקשר ונפגשו מספר פעמים למספר שעות בכל פעם בשבוע שקדם להיעלמותה של המנוחה".
2 צפייה בגלריה
ספיר נחום
ספיר נחום
"היו בקשר שהתאפיין בעימותים כאלו ואחרים". נחום וחלאילה
(צילום: נחום סגל, באדיבות משטרת ישראל )
מכתב האישום אכן עולה כי מערכת היחסים בין חלאילה לנחום, שניהם תושבי עכו, התאפיינה בחוסר יציבות ומחלוקות, בין היתר בנוגע לחינוך וגידול הילדים, ובמהלך מאי השנה החלה נחום לפעול לפתיחה בהליך משפטי נגדו, במטרה שישלם מזונות.
גופתה של נחום (23), נמצאה באזור היישוב הבדואי אבטין שליד קריית אתא, לאחר 10 ימים של חיפושים. באישום לא מפורט כיצד חלאילה רצח אותה.
ב-2 ביוני, לפי האישום, חלאילה החליט להמית את נחום. כדי לבצע את מזימתו הוא יצא ברכבו בשעה 7:37 בבוקר, לאזור הסמוך לגן הילדים של בתו. לאחר שנחום השאירה את בתה בגן - בסביבות השעה 8:15 באותו יום - והייתה בדרכה לביתה, חלף הנאשם בנסיעה עם רכבו בסמוך לנתיב הליכתה ועצר את רכבו לידה, בשעה 8:17. חלאילה פיתה במרמה את המנוחה להיכנס לרכבו ולנסוע עמו, והשניים נסעו מחוץ לעכו.

תיעוד: ספיר נחום בדרך חזרה מהגן ביום הרצ
(צילום: מתוך מצלמות האבטחה בעיריית עכו)

בסרטון שצולם ממצלמת אבטחה בבוקר ההיעלמות של נחום, היא נראית צועדת לגן הילדים כשהיא דוחפת עגלת ילדים ועליה בתה אותה הביאה לגן. בסרטון אחר, אותו פרסמה המשטרה לאחר פיענוח התיק, נראית נחום חוזרת לבדה בדרך אל ביתה. מכונית הסקודה של חלאילה נראית במצלמה "חגה" מספר פעמים סביב כיכר הסמוכה לגן הילדים, בניסיונו לאתר את נחום.
עם זאת, בדיון היום טען חייט כי "חלאילה פגש את המנוחה באותו בוקר באקראי, והיא עלתה למכוניתו בהסכמתה המלאה. לטענת הנאשם, היא שוחחה עימו ברכב במשך כמה דקות בנסיעה בתוך תחומי העיר עכו ובה בלבד". הוא הוסיף כי "הנאשם טוען כי יצא מהעיר עכו עם רכבו כשהוא לבדו וללא המנוחה".
הלוויתה של ספיר נחום
(צילום: עידו ארז)

למרות דבריו של סנגור, בדיון הקודם ציין השופט ניצן סילמן כי באחד הצילומים בתיק נראית דמות במושב האחורי במכונית, בשעה שחלאילה כבר טען כי הוריד את נחום. בתמונות האחרונות בהם נראית נחום בחיים, ניתן לראות אותה יוצאת מהמושב הקדמי של מכוניתו של חלאילה ועוברת למושב האחורי. בתמונה אחרת נראית נחום ישובה במושב האחורי.
האישום ממשיך לתאר איך ביום היעלמותה של נחום, חלאילה נקלט ב-8:35 במצלמות מחלף ביאליק צפון וב-8:51 נצפה רכבו בסמוך לכפר חסידים ושתי דקות אחר כך מתחת לכביש 6. סמוך לשעה 8:55 הוא עצר את הרכב סמוך לשביל עפר המוביל לגבעה הנמצאת מזרחית לאבטין. חלאילה, כשנחום עימו, הגיע אל שטח פתוח, תחום בצמחיה מרובה. הוא המית את נחום וקבר את גופתה ולאחר מכן עזב את המקום, שב אל רכבו ונסע אל ביתו. הרכב נראה שוב ב-10:28, עושה את דרכו בחזרה לעכו.
חלאילה בן ה-34, שבאישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז חיפה מיוחסות לו עבירות של רצח בנסיבות מחמירות וחטיפה, הוא בעל עבר פלילי והוא מוכר למשטרה מתחום עבירות הוונדליזם וכן עבירות הסמים. ב-2011 הוא נשלח ל-7.5 שנות מאסר בגלל שוד מזוין של סניף דואר במג'ד אל כרום, אותו ביצע חודש לאחר שחרור ממאסר. הוא נחשב ל"כוכב טיקטוק", ולאחרונה נעצר ושוחרר לאחר שנכנס עם שישה מחבריו עם עגלה וסוסים לקיבוץ כפר מסריק הסמוך לעכו - והשתולל במקום. בסרטונים ברשת הוא תועד לועג לשוטרת וחוגג את הצתת מסעדת "אורי בורי" בעכו, במהלך המהומות בשומר החומות.