מבצע החילוץ הדרמטי מעזה הבוקר (שבת) של החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אנדריי קוזלוב ואלמוג מאיר ג'אן ריגש גם בני המשפחות של שאר הישראליות והישראלים המוחזקים על ידי ארגוני הטרור בעזה. עם זאת, יש בהם שמביעים חשש שההצלחה הנדירה של שחרור חטופים באמצעות מבצע צבאי תרחיק עסקה מול חמאס שתאפשר את חזרתם של השאר.
דבריו של יעקב ארגמני לאחר חילוצה של בתו נועה משבי חמאס
(צילום: מטה משפחות החטופים)

3 צפייה בגלריה
משפחת ביבס
משפחת ביבס
"שמחה מהולה בדאגה". ירדן, שירי, כפיר ואריאל ביבס
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
ראשון ביטא זאת יעקב ארגמני, אביה של נועה, שבהודעה הראשונה הפומבית שלו אחרי האיחוד עם בתו אמר: "אל לנו לשכוח שיש עוד 120 חטופים בשבי. אנחנו חייבים לשחרר אותם ולעשות את כל המאמצים בכל דרך שהיא כדי להביא אותם לארץ ולבני משפחותיהם. היום ב-20:00 תהיה עצרת בכיכר. תגיעו כולכם".
גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת ששבויה ברצועת עזה, הוסיף בשיחה עם ynet: "זו שמחה מאוד גדולה. יש כל כך הרבה חדשות רעות בזמן האחרון ולשמוע את זה היה משב של אנרגיה ורוח טובה. הייתי במלון שבו היו שומרי שבת לידי ומישהו אמר לי שחולצו ארבעה. פתחתי את הטלפון בתחושה שזאת אולי תהיה כרמל, אבל עצם העובדה שחטופים חזרו זה כאילו שחזרה מישהי מהמשפחה שלי ושל כל עם ישראל.
"אני מקווה שייקחו את הרגע הקטן הזה של הניצחון ויהפכו אותו לניצחון גדול בעסקה שתחזיר את כולם. הניצחון הזה הוא יוצא מן הכלל. הכלל הוא שהחטופים חוזרים בעסקה. אפשר למנף את הניצחון והשמחה על עסקה תהיה גדולה עוד יותר. חשוב להגיד תודה לכל כוחות הביטחון. אנחנו משתתפים בצער של משפחת הלוחם האמיץ פקד ארנון זמורה שבזכותו אנחנו רואים חטופים בבית. האובדן כל כך כואב. תודה לראש הממשלה, שר הביטחון וכל קבינט המלחמה".
המבצע עורר אצלך תקווה לגבי המשך? "בהחלט, אבל לא לעוד מבצע כזה אלא לעסקה. מבצעים כאלה יש אחת ל... זה נס של אחת לכמה חודשים. היום זה הצליח ומחר זה עלול להיכשל. מה שיביא אותם זו עסקה. הרגע הזה מקרב עסקה כי הוא מזכיר לנו כמה אושר ושמחה יש כשחטופים חוזרים. היום אנחנו מבינים שכדאי למהר ולחתום על העסקה הזאת. כל החטופים יצטרכו לחכות את כל הזמן הזה? יש כאלה שאנחנו יודעים שיאבדו את חייהם. אין לנו זמן לחכות. אני מקווה שנתניהו יגיע בקרוב לבקר הרבה מאוד משפחות חטופים שיחזרו בעסקה. זאת תהיה תמונת ניצחון אמיתית ואנחנו מצפים לה".
עופרי ביבס, אחותו של ירדן ביבס, גיסתה של שירי ביבס ודודתם של אריאל וכפיר שנחטפו במהלך טבח 7 באוקטובר: "יש שמחה גדולה שמהולה בדאגה. אני חוששת מאוד שמבצע החילוץ הנדיר ינוצל לקידום אג'נדות שאינן תומכות בעסקה. מחויבות הממשלה להחזיר את כולם ולא תהיה דרך אחרת מלבד עסקה. כואב לראות מה שנראה כניצול פוליטי של המעמד המרגש".
3 צפייה בגלריה
אורי דנינו
אורי דנינו
אורי דנינו. "הלוואי שייפתח רצף של בשורות טובות"
השיחה בין נועה ארגמני לבנימין נתניהו

ליאל אברהם, בת זוגו של החטוף אורי דנינו: "אנחנו מאושרים ושמחים בשמחת המשפחות וגאים בכוחות הביטחון שלנו שעמלו שבועות רבים בשביל האיחוד המרגש הזה. בעזרת ה' בקרוב כולנו נזכה לחבק את היקרים לנו. הלוואי שהבשורה הזאת תפתח רצף של בשורות טובות לעם שלנו. לדעתי מדינת ישראל התכוונה לכל מילה - היא תעשה הכול כולל הכול כדי להחזיר את כולם הביתה. בין אם בלחץ צבאי ובין אם בעסקה. אני מקווה שהלחץ הצבאי והמבצע הלא פחות ממושלם הזה יבהיר לחמאס שמדינת ישראל נחושה יותר מתמיד לעמוד במשימתה החשובה ביותר. אני שמחה לראות אותם חוזרים על הרגליים ובריאים בגופם מחזק את האמונה שלי שגם אורי שלי חוזר בדיוק כמוהם".

"את כולם נוכל להחזיר רק בעסקה"

בהצהרה שנשאו משפחות חטופים בשער בגין אמרה עינב צנגאוקר, אמו של מתן: "עם ישראל מאוחד היום עם המשפחות שחזרו אליהן יקיריהן. כולנו משפחה אחת. לכולנו מגיע לחבק את יקירינו. אני מחכה לחבק את מתן שלי, כמו כל המשפחות שעדיין מחכות לחבק את יקירהן. אנחנו קרובים לעסקה, אני קרובה לחבק את מתן. אסור להחמיץ את הרגע הזה! ולא רק אנחנו אומרים את זה, כל העם רוצה את החטופים בבית! העם איתנו, והוא מוכן לשלם את מחיר סיום המלחמה תמורת החזרת כל החטופים! תראו את האושר והשמחה היום, דמיינו מה יקרה כשכולם יחזרו! אני אומרת לממשלה, תראו את האושר והאחדות בעם כשחוזרים ארבעה חטופים, החזרה של כולם תהפוך את העם שלנו לעם שלם! תביאו עסקה עכשיו".
הצהרת משפחות החטופים בשער בגין, הקריה שבתל אביב

אילה מצגר בראיון בשער בגין
(צילום: אלכס קולומויסקי)

שחר מור (זהירו), אחיין של אברהם מונדר: "כולנו בהתרגשות עצומה היום. זהו יום מרגש לעם ישראל שרוצה את החטופים בבית. נועה אגרמני, אלמוג מאיר, שלומי זיו ואנגריי קוזלוב - ברוכים השבים אלינו, אנחנו מחבקים אתכם, הלב אתכם ועם המשפחות שלכם. אנחנו נרגשים ממבצע החילוץ ההירואי של כוחות הביטחון. ובאותה נשימה מוסרים את תנחומינו למשפחת לוחם הימ״מ שנפלת בפעולת החילוץ: פקד ארנון זמורה ז"ל. ודווקא היום אסור להתבלבל: יש עדיין 120 חטופים שנמקים בגהינום בעזה, כבר 8 חודשים, 246 ימים, והדרך היחידה להחזיר את כולם היא בעסקה".
אילה מצגר, כלתו של יורם ז"ל, אמרה: "אני נמצאת כאן היום בזמן שמשפחתי יושבת שבעה, לאחר שהתבשרנו השבוע כי חמי האהוב יורם מצגר, נרצח בשבי לצד עוד 3 חטופים. עד רגע זה לא זכינו לביקור או לטלפון מראש הממשלה. אנחנו כבר לא נזכה לחבק את יורם, אבל יש עוד משפחות רבות שמייחלות לרגע הזה, שנאבקות, שחולמות, נאחזות בתקווה. חייבים להציל חיים ולהחזיר את כולם! לחטופים אין זמן, לא נוכל לשחרר את כולם במבצעים, חייבים ללכת לעסקה שתציל חיים. עכשיו זה הרגע למנף את פעולת החילוץ המדהימה, לעסקה שתחזיר את כולם. אנחנו דורשים מהממשלה לנצל את המומנטום שנוצר, כדי לחתור ולהביא את העסקה שיש על השולחן".
3 צפייה בגלריה
הצהרת משפחות החטופים בשער בגין, הקריה שבתל אביב
הצהרת משפחות החטופים בשער בגין, הקריה שבתל אביב
הצהרת משפחות חטופים בשער בגין, הקריה שבתל אביב
(צילום: דן רבן)
מרב סבירסקי, אחותו של איתי ז"ל, סיכמה את ההצהרה: "יש חטופים ומשפחות שלא זכו לרגעים המרגשים של היום. צריך להזכיר דווקא היום: עד היום שוחררו 7 חטופים במבצעים צבאיים הירואיים. בעסקה הקודמת שוחררו למעלה מ-100 חטופות וחטופים. את כולם נוכל להחזיר רק בעסקה. והזמן שלהם נגמר מזמן! יש הזדמנות, ויש תנאים לעסקה. הדרך היחידה להצלת חיים והחזרת כולם עוברת בהתחייבות ישראלית לסיום המלחמה. לכו לעסקה, הסכימו לסיים את המלחמה, תצילו חיים ותחזירו את כולם".