מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ב-7 באוקטובר, נדמה שהדיון בשאלת המסוגלות של נשים לשרת שירות צבאי משמעותי כלוחמות הוכרע: הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, פגש את הנשים שהיו בחזית כבר מהשעות הראשונות ללחימה, ושמע מהן על ההתנהלות והתפקוד תחת אש.
הרמטכ"ל פגש את לוחמי ולוחמות גדוד קרקל
(צילום: דובר צה"ל )

הלוי פגש את לוחמות ולוחמי גדוד קרקל המעורב, וכן את הטנקיסטיות, ואמר: "כמו שאתם מכירים, ובעיקר מכירות, יש שיח בחברה הישראלית בשנים האחרונות, על האם נכון או לא נכון שנשים תהיינה בשירות קרבי. אני אומר לכן, לפעמים צריך לדבר הרבה כדי להסביר משהו. ניסינו את זה בהכשרות, ניסינו את זה באימונים, ניסינו את זה בפעילות מבצעית בשגרה. אבל כאן, קיבלנו תשובה שהיא ללא מילים, תשובה של עשייה ושל לחימה".
הכותרת
הציפייה והאכזבות: סערת השחקנים הזרים
17:05
1 צפייה בגלריה
הרמטכ״ל פגש את לוחמי ולוחמות גדוד ׳קרקל׳ ושוחח עם הטנקיסטיות שסיפרו לו על הלחימה מול מחבלי החמאס
הרמטכ״ל פגש את לוחמי ולוחמות גדוד ׳קרקל׳ ושוחח עם הטנקיסטיות שסיפרו לו על הלחימה מול מחבלי החמאס
הרמטכ"ל עם לוחמות ולוחמי קרקל
(צילום: דובר צה"ל )
ברקע המפגש, הבוקר (שלישי) יוצא לדרך גיוס מחזור 23' של נשים לוחמות בצה"ל, בהן גם הטנקיסטיות הבאות. על תפקודן במלחמה באחד הקרבות, סיפר אחד הלוחמים: "הטנקיסטיות היו צמודות לצוות שלנו, והן היו מדהימות. מטורפות". לוחם נוסף הדגיש: "הן עזרו לנו מאוד. מגיע להן צל"ש מבחינתנו. הן תפקדו שם כמו מכונות, ברמה מקצועית שאי אפשר להסביר, כמו שמצופה מכל צוות טנקיסטים. ניהלנו שם קרב במשך כ-40 דקות מול חולייה של 20 מחבלים, הטנקיסטיות באו, הדפו וחיסלו את המחבלים".