ד"ר וליד בשיר (60) מחיפה, רופא המתמחה ברפואת משפחה, הוא החשוד שנעצר בחשד לשורת הצתות שאירעו בשבוע האחרון ביערות הכרמל, סמוך לכלא דמון השוכן על הר הכרמל.
אתמול הובא בשיר לבית המשפט השלום בחיפה, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו ב-7 ימים נוספים. במשטרה מייחסים לו חשד להצתות בשני מועדים שונים בשלב זה. עילת המעצר, לטענתם, היא חשש לשיבוש הליכי חקירה וסיכון ביטחונו של אדם.
2 צפייה בגלריה
הצוותים פועלים לכיבוי השריפות ביערות הכרמל
הצוותים פועלים לכיבוי השריפות ביערות הכרמל
הצוותים פועלים לכיבוי השריפות ביערות הכרמל, שלשום
(צילום: כבאות והצלה חוף)
שלשום, בשעה 11:30, התקבלו במוקד מכבי האש בחיפה מספר דיווחים על שריפות ביערות הכרמל, סמוך לכלא דמון. צוותים של לוחמי האש מתחנת חיפה, בסיוע פקחי רשות הטבע והגנים ומוקד השליטה של שירות בתי הסוהר בבית הכלא דמון, פעלו לכיבוי מספר מוקדי השריפה.
מפקד תחנת חיפה בשירותי הכבאות, טפסר משנה יצחק סויסה, מסר כי "בזכות תגובה מהירה שכללה צוותים ולוחמי אש רבים, הושגה שליטה בכלל המוקדים".
שוטרים שהגיעו למקום, הקימו מחסומים, ובמהלך הפעילות נעצר חשוד שהגיע עם מכוניתו. בחיפוש ברכב, נמצאו פריטים שונים הקושרים אותו לחשד המיוחס לו. החשוד הועבר לחקירה, אז התברר כי מדובר ברופא במקצועו, שאינו מוכר למשטרה וללא עבר פלילי. ד"ר בשיר מתגורר כיום בחיפה, אך במקור הוא מהכפר כאבול בגליל המערבי. במשטרה בודקים מדוע החליט לבצע את המעשים.
בשיר חשוד בביצוע ארבע הצתות נוספות ביום ראשון שעבר בפארק הכרמל. לוחמי האש מתחנות חיפה וקריות יחד עם פקחי רשות הטבע והגנים של פארק הכרמל, פעלו אז במוקדים שונים: סמוך לכיכר דמון, ביערות של שכונת רמות יצחק בנשר, בשביל הנחש בירידות לגבעת נשר ובתוך חניון הרקפות.
2 צפייה בגלריה
תושב חיפה נעצר בחשד להצתות מכוונות ביערות הכרמל
תושב חיפה נעצר בחשד להצתות מכוונות ביערות הכרמל
(צילום: כבאות והצלה חוף)
מפקד האירוע, רשף יובל ברק מפקד אשכול רכס הכרמל, סיפר אז: "אין ספק שערנות גבוהה יחד עם תגובה מהירה הביאו לשליטה מהירה, בלימת ההתפשטות ונזק נוסף. שיתוף הפעולה בין הגופים השונים מוכיח עצמו כהצלחה בשגרה ובחירום, ותורם לשמירה על הטבע והסביבה".
בבית המשפט, הוגש לשופט תיק החקירה, לרבות דוח סודי. באי כוח הצדדים, קיבלו את המלצת בית המשפט, ולאור המצב הנפשי הנטען של החשוד, הסכימו להארכת מעצרו, עד יום שני.
בהחלטתו, כתב השופט לירן חיים: "בהתאם להסכמת הצדדים שקיבלו את המלצת בית המשפט, ולאחר שעיינתי בתיק החקירה, וקבעתי קיומו של חשד סביר ועילת מעצר, אני מורה על הארכת מעצרו של החשוד עד ליום שני. החשוד יילקח מכאן להערכה על ידי הפסיכיאטר המחוזי שיבחן את הצורך בהסתכלות, ניתנה הסכמה של החשוד כי ההסתכלות תבוצע בתנאי אשפוז".
באזור הזה בכרמל, נזכיר, השתוללה ב-2 בדצמבר 2010 שריפות יער נרחבת, שזכתה לשם "אסון הכרמל". במהלך השריפות החריגות, נספו 44 בני אדם, וכ-17 אלף איש פונו מבתיהם. עד לאסון מירון, נחשב "אסון הכרמל" לאסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות המדינה.