שלושה חודשים אחרי הירי באיאד אלחלאק (32) בעל המוגבלות, ויומיים אחרי שחזור הירי בזירה, משפחת אלחלאק משכונת ואדי אלג'וז במזרח ירושלים מתקשה להתמודד עם האובדן, וממשיכה לבקש מהמשטרה את פרטי החקירה - בטענה להתעלמות וחוסר מענה.
3 צפייה בגלריה
אירוע הירי במזרח ירושלים: איאד אל חלאק פלסטיני בעל צרכים מיוחדים הוא ההרוג
אירוע הירי במזרח ירושלים: איאד אל חלאק פלסטיני בעל צרכים מיוחדים הוא ההרוג
איאד אלחלאק. "לעולם לא נשכח אותו"
"אני עדיין לא יודע מה בדיוק עשו בשחזור, מאז המקרה לא קיבלתי שום פרטים על מצב החקירה או אם יש עצורים", אמר האב כירי, "לפני כחודש ישבנו עם צוות מח"ש, כשעדכנו אותו שהיו מצלמות שצילמו את הירי, ומאז לא שמענו כלום. כאילו שהתיק נשרף".
שחזור הירי בזירה, ליל רביעי
(צילום: משה מזרחי)

האב הזכיר את מקרה הירי במחסום קלנדיה לעבר אדם חירש: "אני לא אופתע אם המשטרה תחזור על אותו מקרה, לצערי היא עדיין משתמשת באלימות קשה. הדיבורים שלהם על שמירת ביטחונם האישי של האזרחים רחוקים מהמציאות. מי נותן הוראות לירות באנשים ללא סיבה? מדובר במעשים חמורים שעלולים לפגוע בעוד אנשים שאולי יאבדו את חייהם".
3 צפייה בגלריה
רנא אלחלאק
רנא אלחלאק
"אמא בוכה כל הזמן, שואלת איפה הילד". רנא אלחלאק
3 צפייה בגלריה
מאות מפגינים מוחים בכיכר ספרא בירושלים
מאות מפגינים מוחים בכיכר ספרא בירושלים
ברקע הירי, מאות מפגינים בכיכר ספרא בירושלים. ארכיון
(צילום: שחף ויסבן)
האב הדגיש: "אנחנו לא מוותרים, נמשיך לבקש את שמות השוטרים המעורבים ואת פרטי החקירה". עוד הוא סיפר על מצבם הקשה: "בחיים לא נוכל לשכוח את מה שקרה. אשתי רנא בוכה כל הזמן ושואלת איפה הבן שלה. מקומם של השוטרים צריך להיות בכלא".
הלוויתו של איאד לפני כשלושה חודשים

אתמול שני שוטרי משמר הגבול שהיו מעורבים בירי שחזרו את המעשה בזירה ליד שער האריות בעיר העתיקה בירושלים. השניים מסרו לחוקרי מח"ש את גרסתם לאירוע תחת אבטחה כבדה.
אלחלאק, בן 32 במותו, נורה למוות בסוף מאי מכיוון שנחשד בהחזקת חפץ דמוי אקדח. מיד לאחר התקרית שעוררה סערה גדולה בשל מוגבלותו של אלחלאק, פתחה מח"ש בחקירה לבירור נסיבות הירי - שעדיין נמשכת.

תקציר הידיעה בערבית:
عائلة الحلاق من القدس: لا نعلم اين وصلت التحقيقات بجريمة مقتل ابننا الشهيد اياد الحلاق، وما زلنا نطالب بالكشف عن التوثيقات
من حسن شعلان
عائلة الحلاق من حي وادي الجوز في القدس، لم تتلقى حتى هذا اليوم اي معلومات حول التحقيقات بقضية ابنهم اياد الحلاق (32) من ذوي الإحتياجات الخاصة، الذي قتل برصاص الشرطة قبل ثلاث شهور عندما كان متجهاً للمؤسسة التعليمية التي يدرس فيها.
حول تمثيل الجريمة يوم امس قال خيري الحلاق والد الضحية:" حتى الأن لا علم لنا بما فعلوه رجال الشرطة يوم امس، فمنذ ان اعدموا ابني لم نتلقى اي معلومات حول مجريات التحقيقات، وما حصل فقط اننا جلسنا قبل شهر مع ممثلي وحدة التحقيقات عن رجال الشرطة، وقالوا لنا "بان كاميرات المراقبة لم توثق الحدث"، وهذا يشير الى ان هنالك محاولات لإخفاء حقائق امام الجمهور ولا يرغبون في نشر الجريمة البشعة".
واضاف:" اذا تم اعتقال رجال الشرطة الذين اعدموا ابني، ومثلوا الجريمة، فهذا ما طلبناه، اضافة الى حبسهم بالسجن المؤبد لمدى الحياة وهدم بيوتهم كما هدموا حياتنا. هؤلاء رجال شرطة عنصريين، فقد قتلوا ابني بدم بارد".
وواصل الأب حديثه:" قبل اسابيع كنا قد طالبنا بالكشف عن اسماء رجال الشرطة الضالعين في الجريمة، لكنهم رفضوا طلبنا، بينما لو ان شاب عربي طعن يهودي، لشاهدنا خلال دقائق توثيق ومعلومات دقيقة ونشر مفصل، اما عن مقتل ابني اياد الحلاق فقد اخفوا الكاميرات كي تبقى الأمور غامضة، ومع كل ذلك لن نقف مكتوفي الأيدي وسنواصل مطالبة الجهات المسؤولة بالكشف عن التوثيقات".
في نهاية حديثه قال:" نحن نمر بظروف نفسية صعبة للغاية، ولا يمكن لنا بان ننسى ما تعرض له ابننا اياد، فزوجتي رنا تبكي وتتألم طوال الوقت، وتسأل عن اياد، فكل الوقت الحزن والألم يخيمان فوق بيتنا بسبب رجال الشرطة".