עלי מוסראתי, תושב לוד בן 26, נורה למוות בצהריים (חמישי) במכונית בחיפה. מותו נקבע במקום על ידי צוותי מד"א, והמשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח. בערב נורה למוות עומר אלאעסם בן ה-14, תושב חורה, בעת שנסע בכביש 40 סמוך למחלף שרה ("עוקף באר שבע") יחד עם שניים נוספים. המכונית התהפכה ושני הנוסעים נפצעו באורח בינוני.
זירת הרצח בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)

5 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברחוב ליסין בשכונת קרית אליעזר בחיפה.
זירת הרצח ברחוב ליסין בשכונת קרית אליעזר בחיפה.
שוטרים בזירת הרצח
(צילום: ליאור אל-חי)
5 צפייה בגלריה
עלי מוסראתי
עלי מוסראתי
הנרצח, עלי מוסראתי
הדיווח על הירי ברחוב אברהם לייסין בשכונת קריית אליעזר בחיפה התקבל בשעה 16:18 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל. חובשים ופרמדיקים של הארגון דיווחו כי הצעיר נמצא ללא סימני חיים וסבל מפציעות חודרות - וקבעו את מותו.
המשטרה מסרה כי שוטרים שהוזעקו למקום פתחו בחקירה ובאיסוף ממצאים, לצד סריקות אחר חשודים. הנרצח אותר ברכב אאודי. "אנחנו מבינים שמדובר בסכסוך מאזור המרכז. אנחנו ממשיכים לאסוף פרטים ולהבין מי ביצע את הירי. אנחנו בודקים אם המנוח מתגורר בעיר חיפה, אך במקור המשפחה מאזור המרכז", אמר מפקד מרחב כרמל במשטרה, ניצב-משנה איל ראון, בזירת הירי.
סגן מנהל מרחב כרמל במד"א שי מורדוך ופרמדיק מד"א חנן זוהר סיפרו: "הפצוע היה מחוסר הכרה, ללא סימני חיים ועם פציעות חודרות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות, אך לצערנו הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".
התקרית בכביש עוקף באר שבע התרחשה אחרי השעה 20:30, אז התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על רכב שהתהפך לצד הדרך בכביש 40 במחלף שרה.
חובשי מד"א וליד גרגאוי ואמיר סולב סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב שהתהפך לצד הדרך, פצוע אחד היה מחוסר הכרה וסבל מפציעות חודרות קשות בגופו. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, אך למרבה הצער הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו. פצוע נוסף שהיה ברכב נפגע אף הוא מפציעות חודרות בגופו ופונה לבית החולים כשמצבו בינוני, והפצוע השלישי נפגע מהתהפכות הרכב ופונה לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".
המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב ובסריקות לאיתור חשודים מעורבים. "על פי החשד, הרקע לאירוע הוא סכסוך פלילי", נמסר.
5 צפייה בגלריה
ירי לעבר רכב במחלף שרה
ירי לעבר רכב במחלף שרה
הזירה במחלף שרה
(צילום: דוברות מד"א)
5 צפייה בגלריה
עומר אלאעסם
עומר אלאעסם
עומר אלאעסם בן ה-14, שנרצח בכביש 40
הבוקר נרצח רביע עריידי (43), תושב העיר מרר בגליל התחתון. ראשו של הנרצח אותר הבוקר סמוך לכניסה לבית ספר ביישוב בסמת טבעון, ושאר חלקי הגופה שבותרה נמצאו במרר. המשטרה פתחה בחקירה, טרם נעצרו חשודים. לפי החשד, לפני שראשו של הקורבן נזרק סמוך לבית הספר, העבריינים ניקו אותו באמצעות חומרי ניקוי כדי להעלים ראיות. אחת המורות בבית הספר עברה ליד המקום לאחר מכן, חשבה שמדובר בחפץ ולא הבינה שמדובר בראש של אדם. בהמשך, כאשר התברר שאירע רצח, ההורים והמורים כיוונו את התלמידים מדרך אחרת לבית הספר, כדי שלא יראו את הזירה.
לפי החשד, עריידי נחטף מביתו ונרצח. במשטרה חושדים עוד כי הרקע לרצח הוא סכסוך בין ארגוני פשיעה שבמהלך השנתיים האחרונות גבה את חייהם של 15 בני אדם. רק בשני מקרים הצליחה המשטרה להגיע למבצעים, ושאר התיקים נותרו פתוחים וללא כל התקדמות בחקירה.
פורסם לראשונה: 16:57, 13.06.24