1 צפייה בגלריה
הכלי שנשא עימו למשרדי אגף השיקום בטבריה
הכלי שנשא עימו למשרדי אגף השיקום בטבריה
הג'ריקן שנשא הגבר שניסה להצית את לשכת אגף השיקום
בית משפט השלום בטבריה שחרר ממעצר הבוקר (שלישי) את הגבר שניסה להצית אתמול את הלשכה של אגף השיקום בעיר. בנוסף, הרחיק אותו בית המשפט מהעיר. הגבר (38), שנדחתה בעבר בקשתו להכרה כנכה צה"ל, נפגע באורח קל.
הגבר, שהגיש בשנת 2012 תביעה על רקע נפשי שנדחתה, הגיע אתמול בצהריים ללשכת אגף השיקום ושפך נפט על דלת הכניסה לבניין. מאבטחי משרד הביטחון הגיבו במהירות והשתלטו עליו תוך שניות. הוא נפגע כאמור באורח קל, טופל בבית החולים פוריה בעיר ושוחרר. מלבדו איש לא נפגע ולא נגרם נזק לרכוש.
ממשרד הביטחון נמסר כי מדובר באדם ששירת בתפקיד עורפי ולא בתפקיד לחימה בין השנים 2008-2006. עוד נמסר כי בקשתו להכרה בעקבות מלחמת לבנון השנייה נבדקה על ידי רופאים מומחים ונדחתה בשנת 2013.
"חשוב להדגיש כי האדם שפך חומר דליק על דלת הכניסה למשרדי אגף השיקום ולא נעשה ניסיון הצתה עצמית כפי שדווח במספר כלי תקשורת", נמסר עוד. "משרד הביטחון מגנה בתוקף מעשי אלימות מילוליים או פיזיים כלפי עובדי אגף השיקום ומתקניו השונים. הנושא הועבר לטיפול משטרת ישראל".
עו"ד שלומי טדרי, שייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט שהבין שמדובר באדם ללא עבר פלילי שנקלע למצוקה קשה, שנגרמה לטענתו מהתנהלות משרד הביטחון, ושמעצר אינו פתרון למצוקתו. אנחנו מקווים שיימצא עבורו פתרון והוא יוכל לשקם את חייו".