תיעוד שפורסם בלבנון בדיווחים על ההפצצה הישראלית

גורמים בלבנון אמרו אמש (ראשון) לסוכנות הידיעות רויטרס כי בתקיפה ישראלית בדרום המדינה נפגע רכב שבו היו אישה ושלושה בני אדם שנהרגו. ברשת "אל-מיאדין" טענו כי מדובר ברכב אזרחי שהותקף, באזור עינאתא. בצה"ל הבהירו כי ברכב היו מחבלים ושמתבצעת בדיקה אם היו בו גם אזרחים.
האירוע חולל זעם רב בלבנון, וחיזבאללה הודיע אחרי מטח הרקטות הראשון הערב לצפון כי מדובר בתגובה לתקיפה הישראלית. חבר הפרלמנט הלבנוני חסן פדלאללה, איש חיזבאללה שמקורב לחסן נסראללה, טען כי בתקרית נהרגה סבתם של הילדים ושאמם נפצעה. הילדים, הוא אמר, הם בני 8 עד 14. "דם ילדי לבנון מצטרף לדם ילדי עזה. מדובר בהתפתחות מסוכנת - האויב ישלם מחיר על פשעיו נגד האזרחים", הוא אמר.
4 צפייה בגלריה
רכב שלטענת לבנון הותקף על ידי ישראל בדרום המדינה באזור עינאתא ובו נהרגו לכאורה שלושה ילדים וסבתם
רכב שלטענת לבנון הותקף על ידי ישראל בדרום המדינה באזור עינאתא ובו נהרגו לכאורה שלושה ילדים וסבתם
הרכב שלפי הדיווחים ישראל תקפה בדרום לבנון
(מתוך טוויטר)
4 צפייה בגלריה
ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי
ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי
"פשע מתועב, נגיש תלונה למועצת הביטחון". ראש ממשלת לבנון
(צילום: JOSEPH EID / AFP)
גם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי אמר כי "מדובר בפשע מתועב נוסף של ישראל, והוא לא ייעלם. נגיש תלונה דחופה למועצת הביטחון של האו"ם". שר החוץ הלבנוני בו חביב אמר: "התחלנו בהכנת תלונה דחופה חדשה למועצת הביטחון שנגיש מחר בתגובה לפשע הישראלי בעינאתא".
דובר צה"ל התייחס אתמול בערב לתקרית ואמר כאמור כי "צה"ל תקף מוקדם יותר היום כלי רכב בשטח לבנון אשר זוהה כרכב חשוד ובו מספר מחבלים. נבדקת הטענה כי ברכב היו מספר אזרחים בלתי מעורבים. האירוע בבדיקה".
מעט אחרי שהגיעו הדיווחים מלבנון 10 רקטות שוגרו משטחה, אחת מהן יורטה והרוב נפלו בשטחים פתוחים. בקריית שמונה דווח על נפילה אחת שבה מכונית עלתה באש. נפילה נוספת, בשטח פתוח, גרמה לשריפה שאליה הוזעק צוות כיבוי אש.
הנפילה הראשונה בקריית שמונה
(צילום: אביהו שפירא)

4 צפייה בגלריה
נפילה בבית בקריית שמונה
נפילה בבית בקריית שמונה
הנזק לבית בנפילה השנייה בקריית שמונה
(צילום: דוברות עיריית קריית שמונה)
פצצת תאורה בצפון
(צילום: אביהו שפירא)

חיזבאללה פרסם כאמור הודעה רשמית שבה נטל אחריות למטח הרקטות: "הארגון תקף את קריית שמונה בשעה 19:20 בקטיושות. חיזבאללה לעולם לא יסבול פגיעה ותקיפה של אזרחים, והתגובה של הארגון תהיה נחרצת וחזקה". ב-21:26 שוגר מטח נוסף לעבר העיר, ורקטה פגעה בבית. גם במקרה הזה לא היו נפגעים.
אתמול בצהריים אזרח ישראלי נהרג לאחר שטיל נ"ט פגע ברכב באזור מוצב שושן הסמוך לקיבוץ יפתח שבגליל העליון. ההרוג הוא אזרח שיצא ממוצב צה"ל באזור, לשם הוביל מים.