1 צפייה בגלריה
מתחם הבדיקות בכיכר רבין
מתחם הבדיקות בכיכר רבין
מתחם הבדיקות בכיכר רבין
(צילום: אלון סטרימלינג)
966 ישראלים, בהם 137 שחזרו מחו"ל, אובחנו אתמול (שבת) כחיוביים לקורונה. מדובר במספר מאומתים נמוך מזה של הימים האחרונים, אך הדבר נובע ממיעוט הבדיקות בשבת. בסך הכול פוענחו אתמול כ-54 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 1.77%.
מנתוני משרד הבריאות, המעודכנים לחצות, עולה כי 97 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ במצב קשה. 17 חולים מחוברים למכונות הנשמה – 53% אינם מחוסנים. עם זאת, יש לזכור כי שיעור המחסונים בגילי הסיכון עומד על כ-90%, כלומר על כל תשעה מחוסנים בגילים 50 ויותר יש אדם שאינו מחוסן. עוד עולה מאז תחילת החודש נפטרו בישראל 28 חולי קורונה – שניים מהם אתמול. בסך הכול נפטרו בישראל 6,459 חולים מאז פרוץ המגפה.
רה"מ בנט: "יותר ממיליון מעמידים את בריאות אזרחי ישראל בסכנה"

ומה עם תוכנית הרמזור? בישראל כעת קיבוץ אחד המוגדר אדום, בית השיטה שבעמק חרוד, וגם אזור אחד בעיר – רובע 9 בפתח תקווה. בנוסף יש 23 ערים כתומות, ביניהן נתיבות, עכו, קריית מלאכי ורמת השרון ו-41 ערים צהובות – ביניהן יהוד וקריית אונו.
למרות קריאתו של ראש הממשלה נפתלי בנט להתחסן והמגבלות שיוטלו על אלו שלא התחסנו – הישראלים שטרם התחסנו לא ממהרים לקבל את הזריקה. 2,479 ישראלים הגיעו בסוף השבוע לקבל את מנת החיסון הראשונה ו-9,384 קיבלו את מנת החיסון השנייה. 1,110,000 טרם התחסנו בכלל.
גם היום חזר ראש הממשלה נפתלי בנט על קריאתו למיליון אזרחים שעדיין לא התחסנו לעשות זאת. "יותר ממיליון אזרחים שיכולים להתחסן עוד לא התחסנו ומעמידים את בריאותם של כלל אזרחי ישראל בסכנה. זה מאוד יעיל ובטוח והגיע הזמן להתחסן. העובדות המדעיות ברורות – מי שמתחסן חולה פחות ומדבק פחות", אמר בנט.
הוא התייחס גם להפגנות של מתנגדי החיסונים ליד ביתו, אחרי הנאום שלו בשבוע שעבר, שבו הוא תקף אותם: "זה כמובן לגיטימי, אבל הפגנות לא ינצחו את הדלתא. ההתחסנות כן. מאוחר יותר נקיים ישיבה לקראת פתיחת שנת הלימודים. ככל שיותר הורים ידאגו עכשיו בקיץ לחסן את ילדיהם כך שנת הלימודים תהיה חלקה וטובה יותר".
בישראל 11,390 חולים פעילים. 1,067 מהם מתגוררים בתל אביב, 636 בנתניה, 475 בפתח תקווה, 468 בראשון לציון, 415 בחולון, 306 בירושלים, 290 ברמת גן, 268 בבאר שבע, 260 בחדרה, 248 ברחובות, 245 באשדוד, 235 בפרדס חנה כרכור, 227 בבת ים, 225 בחיפה ו-203 בהרצליה.
מבין המאומתים שהגיעו מחו"ל – 37 חזרו מטורקיה, 19 מיוון, 14 מארצות הברית, 10 ממצרים, 10 מקפריסין, שישה מבריטניה, חמישה מבולגריה, ארבעה מספרד וארבעה מגרמניה.
בדו"ח אמ"ן הבוקר התייחסו לעלייה במספר החולים הקשים. בדו"ח נכתב כי "נמשכת מגמת העלייה במדדי התחלואה בשל התפשטות זן דלתא של נגיף הקורונה בישראל. מספר המאומתים היומי עומד על יותר מ-1,000 בממוצע שבועי. מספר החולים במצב קשה - הגם שלפי שעה הינו נמוך יחסית - עולה בקצב מתון ומשקף באופן ברור ואובייקטיבי את העובדה שהמגפה ממשיכה להתפשט בארץ. מקדם ההדבקה עודנו גבוה ומשקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים מתוכם כל שבוע וחצי בקירוב".
הנחיות הקורונה החדשות
גם בצה"ל נרשמה עלייה ביחס לשבוע שעבר. ביום חמישי היו בצבא 200 מאומתים, בעוד היום יש בצה"ל 265 חיוביים לקורונה, כולם במצב קל. 539 משרתים בצבא נמצאים בבידוד ביתי.
הבוקר צפויה הממשלה לאשר בישיבתה השבועית את מתווה התו הירוק, שעליו החליט קבינט הקורונה בשבוע שעבר. עם אישור הממשלה, צפויות התקנות להיכנס לתוקף ב-29 ביולי. התו הירוק יחול על אירועי תרבות וספורט, חדרי כושר, מסעדות וחדרי אוכל, כנסים, אטרקציות תיירותיות ובתי תפילה. על אירועים עם פחות מ-100 משתתפים לא יוטלו הגבלות, כמו במצב הנוכחי. באירועים עם יותר מ-100 משתתפים, במקום סגור או פתוח - כניסה תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית מגיל 12 ומעלה.