1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: גיל נחושתן)
ב-21 באוגוסט 2021 נרצח דימיטרי יגורוב (41) בדירה בחיפה, על-פי החשד בידי גאורגי זלקוב (61), מאבטח במקצועו. יגורוב היה דר רחוב שזלקוב אירח בביתו במשך תקופה, אך אשתו של זלקוב שבה לישראל ודרשה שיגורוב יעזוב. בעקבות זאת, כפי הנראה, בעקבות זאת התגלע בין יגורוב לזלקוב ויכוח - שבסופו נורה למוות יגורוב. מחקירה שערכו חוקרי התשאול בתחנת חיפה עולה כי החשוד הצמיד אקדח למצחו של הנרצח ושאל אותו, שניות לפני שלחץ על ההדק: "אתה רוצה להתפלל תפילה אחרונה לפני המוות?".
היום, בתום חקירת המשטרה, הוגשה הצהרת תובע נגד זלקוב לבית משפט השלום בחיפה בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בגין רצח ביום שני הבא לבית המשפט המחוזי שבעיר.
עו"ד אולג פרגין, סנגורו של גאורגי זלקוב, בהארכת מעצרו הקודמת
(צילום: ליאור אל-חי )

מהחקירה שנוהלה על-ידי משטרת חיפה עולה כי החשוד, אסף את דר הרחוב יגורוב לביתו כחודש לפני הרצח. בבקשת המעצר ציינה המשטרה כי "החשוד הצמיד אקדח למצחו של הקורבן במרחק אפס וגרם למותו בכוונה תחילה ובנסיבות מחמירות".
עם זאת, לאחר המעשה, כך לפי החקירה, לא מיהר זלקוב לדווח על כך למשטרה או להזעיק אמבולנס של מד"א. רק כעבור דקות ארוכות הוא התקשר לאשתו - שהייתה באותה עת אצל חברתה - וסיפר לה על אודות הרצח. תחילה היא לא האמינה שעשה זאת, אך הוא שלח לה תמונות מהזירה. רעייתו דרשה ממנו לדווח למשטרה - ורק אז חייג זלקוב למוקד 100 והודיע כי ירה באדם בביתו לאחר שזה ניסה לגנוב את אקדחו.
במשטרה טוענים כי החשוד שיבש את מהלך החקירה מכיוון שעד להגעת השוטרים אל הבית הוא ביצע בידוי ראיות בכך שהניח סכין על רצפת הדירה. הסיבה: לשוות לזירה מראה שיתאים לגרסתו, כאילו היה מאוים מצד המנוח. בנוסף טוענים במשטרה כי זלקוב השליך תרמיל של קליע לפח אשפה.
לאחר שנציג המשטרה רב-נגד אשר מזרחי והסנגור עו''ד בוריס שרמן, שמייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, הגיעו להסכמה - האריכה שופטת בית המשפט השלום בחיפה אורית קנטור את מעצרו של זלקוב בארבעה ימים, עד ל-13 בספטמבר, אז יוגש נגדו כתב האישום. בדיון אמר רנ"ג מזרחי: "החשוד בחקירתו מסר שהוא רוצה שיירו בו והכול ייגמר. אבקש כי תינתן השגחה מוגברת על החשוד". השופטת קנטור נעתרה לבקשה.