רינה סטמקר , בת זוגו של שי שנרצח בחווארה

רינה סטמקר, בת זוגו של שי סיילאס ניגרקר (60) שנרצח אתמול (שבת) בפיגוע לצד בנו אביעד ניר (28), סיפרה הבוקר (יום ראשון) בביתה באשדוד כי השניים יצאו בבוקר לחווארה - ולמשך זמן מה לא הייתה להם קליטה. בשלב מסוים, לדבריה, קיבלה ממנו תמונות, וזמן קצר לאחר מכן קיבלה את הבשורה הקשה.
"גרושתו התקשרה אליי ואמרה לי שקרה לשי ולבן שלה אביעד משהו", סיפרה רינה. "אמרתי לה שכלום לא קרה, והיא אמרה לי שיש פיגוע. אחר כך דודה שלי התקשרה אליי ואמרה לי שהוא הלך, התחילה לצעוק בטלפון ולבכות. אמרתי לה 'מה פתאום, הוא עוד מעט בא'".
3 צפייה בגלריה
שי סייאלס ניגרקר ורינה סטמקר
שי סייאלס ניגרקר ורינה סטמקר
"גידל את הילדים שלי, היה כמו אבא בשבילם". רינה סטמקר ושי סיילאס ניגרקר, שנרצח בפיגוע
כשנשאלה אם זו פעם הראשונה שבן זוגה נסע לחווארה, השיבה: "לא. הוא כל הזמן נוסע לשם, יש לו שם חברים. הוא הלך לשטוף את האוטו במקום חדש שהם לא מכירים. גם אני הלכתי איתו כמה פעמים, כולם חברים שלו שם".
שי סיילאס היה גרוש עם ארבעה ילדים, והיה נשוי לרינה, אלמנה עם ארבעה ילדים. רק בשבוע שעבר הם חגגו יחד את יום הולדתו ה-60 של שי: "חגגנו בים המלח בצימר. 20 שנה היינו ביחד, והוא אמר לי 'עשית לי כזה יום הולדת שמח, אני אוהב אותך וכל החיים פה בשבילך'. הוא גידל את כל הילדים שלי, והיה כמו אבא בשבילם".
אביעד, בנו של שי, עבד כנהג הסעות. הוא ואשתו לאה קנו דירה בשכונת עיר היין באשקלון, שאליה היו אמורים לעבור עוד שבעה חודשים. אחיו למחצה אמר: "הוא עבד כנהג ובעבודה נוספת כדי להתפרנס ולשלם על הבית. הוא עבד מאוד קשה ולא נח לרגע. הבית החדש זו הייתה המטרה שלו".
"הם חיכו למעבר, זה היה חלום שלהם שהתגשם, להתחיל חיים חדשים בבית חדש באשקלון", אמרה אחותו למחצה של אביעד. "הכול נגדע במכה אחת. המשפחה לא מעכלת. אביעד רצה להקים משפחה, להרחיב אותה".
ניגרקר ובנו אביעד ניר נרצחו אתמול בצהריים בפיגוע ירי שאירע בחווארה. השניים הגיעו לכפר כדי לתקן את המזגן ברכבם ולקנות אביזרים לרכב - ולאחר מכן הכניסו אותו לשטיפה בעסק סמוך, שאליו הגיע המחבל.
לאחר שהתבשרו על מותם של השניים, התאספו בני משפחתם אצל בנות המשפחה שמתגוררות באשקלון. "בחייהם ובמותם הם לא נפרדו", אמר ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. "אשדוד כולה אבלה הערב על הירצחם במהלך השבת של תושבי העיר אב ובנו, בפיגוע הירי הקשה בו נגזלו חייהם באופן כל כך אכזרי ונפשע".
נתניהו, הבוקר: "שולח תנחומים למשפחה, נבוא בחשבון עם המחבל"
(צילום: גיל יוחנן)

3 צפייה בגלריה
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
שי סיילאס ניגרקר ובנו אביעד ניר, שנרצחו בפיגוע
(מתוך עמוד הפייסבוק של שי סיילאס ניגרקר)
3 צפייה בגלריה
הרכב של הנרצחים בפיגוע בחווארה
הרכב של הנרצחים בפיגוע בחווארה
זירת הפיגוע בחווארה, אתמול
(צילום: לירן תמרי )
רה"מ נתניהו התייחס לפיגוע בפתח ישיבת הממשלה: "מבקש לשלוח תנחומים למשפחתם של שי ואביעד, שנרצחו בפיגוע הקשה והאכזרי בחווארה. כוחות הביטחון פועלים לתפוס את הרוצח ולבוא איתו חשבון. גם יומו של המחבל הזה יגיע ומהר יותר ממה שהוא חושב".
קרובת משפחתם של השניים סיפרה אתמול ל-ynet: "אנחנו בהלם מוחלט. אשתו של אביעד דיברה איתו כמה דקות לפני הפיגוע, אנחנו מרוסקים. הפיגוע היה ממש כמה שניות אחרי שהם דיברו, הוא בדיוק ניתק את השיחה. זה אסון בלתי נתפס. המשפחה התפרקה".
שרון מוזס, חברו של שי מעבודתו כנהג הסעות, סיפר הבוקר ל-ynet live כי ביקש ממנו שלא ייסע לחווארה. "הוא אמר שהוא מתקן שם את הרכב, ולא רציתי שייסע, אבל זה מה שקרה", סיפר בכאב. "הוא לא שמע לאף אחד. לפני שבועיים היינו בחתונה, הוא דיבר איתי ואמר לי שהוא נוסע לחווארה לתקן את הרכב. הוא אמר לי לבוא איתו, ואמרתי לו שאני לא הולך למקום הזה, לא מתקן כלום שמה".