הריאיון עם ח"כ אמסלם
(צילום: אלי מנדלבאום, משי בן עמי)

ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) הביע הבוקר (יום ג') תמיכה בהחלטתו של יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר להקים "לשכה" מאולתרת בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. "אין פה פרובוקציות, יש שם בתים של יהודים שבית המשפט פסק שהם של יהודים, אז איפה שיהודי נמצא זו פרובוקציה? אני מציע, בוא נוציא את כל היהודים ממדינת ישראל, לא יהיו פרובוקציות", אמר ח"כ אמסלם בריאיון לאולפן ynet.
מאז הצתת בית משפחת יושבייב בסוף השבוע, החליט ח"כ בן גביר לתמוך מקרוב ביהודים שמתגוררים בשכונה ולנהל משם את סדר יומו. עד כה הובילה ההחלטה להתפרעויות בין יהודים לערבים ולמעצרים של מפירי סדר. בן גביר עצמו, שפונה בשלב מסוים מהמקום על ידי המשטרה ואף נזקק לטיפול רפואי, הבהיר כי נכון לעכשיו הוא מותיר את "לשכתו" המאולתרת בשכונה.
5 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
ח"כ בן גביר. "אין פה פרובוקציות
(צילום: עמית שאבי)
אחרי המהומות: רגוע הבוקר בשייח ג'ראח
(צילום: גיל יוחנן, משי בן עמי)

"מי שעושה את החגיגה על האירוע זה טיבי וכל הערבים", אמר הבוקר ח"כ אמסלם. "בית המשפט החליט שזה בית של יהודי והערבים צריכים להתפנות. זה שהערבים פורעים שם, זה אומר שאנחנו צריכים להתקפל? יש פה פסיקה של בית המשפט, ולכן המשטרה והצבא, בוודאי לפי התפישות של השמאל, צריכים למלא אחרי החוק ולדאוג שמי שיוצר את הפרובוקציות יישב בבית סוהר".
- בן גביר הגיע לשם ואמר שצריך לאבטח את הבתים של היהודים. "בוודאי, בגלל ששורפים שם את הבתים של היהודים. המשטרה לא נמצאת שם, יש שם מישהו ששרפו לו את הרכב 10 פעמים. מה זה שייח ג'ראח? זה שמעון הצדיק. זה נמצא 500 מטר מעיריית ירושלים, זה במרכז עיר הבירה. נראה לך שאמריקנים לא יוכלו להיות בוושינגטון במרחק של 500 מטר מהבית הלבן כי מוסלמים ישרפו להם את הבתים? מה יעשו? היו נותנים להם לחיות יום אחד?".
- אומר ראש העיר משה ליאון - דרשתי לשים שם טכנולוגיות כדי לאבטח תושבים. המשטרה, העירייה, שב"כ, זה לא מספיק? צריך את בן גביר להגן? "עובדה, כמעט שנה אני מקבל פניות מתושבים שמכים אותם, זורקים עליהם אבנים, שורפים להם את הבתים. לא ממציאים, נשרף בית של יהודי לא מזמן. אם אתה והילדים שלך לא הייתם יכולים לצאת מהבית, והמשטרה מתנהגת באוזלת יד, מה היית עושה?".

"כמו קבוצת תמיכה של נרקומנים"

ח"כ אמסלם שב ותקף את ממשלת בנט-לפיד. "מי שעושה את כל המהומות בישראל זה בנט ולפיד, על בסיס יומי. הממשלה הזאת מתנהלת כמו קבוצת תמיכה של נרקומנים שבאים ואומרים 'אנחנו אוהבים אותך דוד'. כל יום אתה רואה שר עולה ואומר 'שר הבריאות מצוין', שר הבריאות עולה ואומר 'יש לנו אחלה שר אוצר'. הם כולם אנשי יח"צ, אף אחד מהם לא עובד באמת.
"שים לב, אף שר לא יודע מה עושה חברו. בנט נוסע לבחריין, לפני זה נסע גנץ. גנץ פרסם, בנט מתעצבן. לפיד נפגש עם הרשות הפלסטינית, בנט לא יודע. שר הבריאות מחליט שהוא מכניס לתקציב את מה שנקרא 'ניתוחי קול לטרנסג'נדרים, מישהו תומך בזה? כהנא עושה איזו מהפכה שהוא מחליט על דעת עצמו. ממשלה לא התנהלה ככה, ולא יכולה להתנהל. אין ראש ממשלה בפועל, אין שרים בפועל. איש הישר בעיניו יעשה. כל בוקר מישהו קם עם ראיון אווילי ומשגר אותו ואתם משתפים איתו פעולה".
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנט ולפיד. "אין ראש ממשלה בפועל, אין שרים בפועל"
(צילום: AFP)
- אז הכול כזה גרוע במדינה? "אני מציע לך לבוא איתי ביום שישי למחנה יהודה. בוא תשמע את הציבור, הציבור הפשוט במדינת ישראל, רוב הציבור היהודי-מסורתי שחשובה לו הארץ והמדינה. חשובה לו המדינה שתהיה עם סממנים קצת מסורתיים ולא אלה שרוצים להכחיד כל מה שקשור ליהדות במדינת ישראל. כשאני נולדתי, אף חנות לא הייתה פתוחה בשבת. חנות חזיר בחיים לא ראיתי, לא הייתה תחבורה בשבת. פתאום עכשיו הממשלה הזאת רוצה להכחיד כל זכר יהודי".
- כבר בשנות התשעים היו חנויות חזיר והיו חנויות פתוחות בשבת, הכול השתנה עכשיו? "בוודאי. בסופו של דבר, הממשלה הזאת רוצה להכחיד כל סמן יהודי. תחבורה ציבורית בשבת באזורים מסוימים, נישואים וגירושים, אם זה לא יהיה מי שלא יתחתן עם יהודייה - הילדים לא יהיו יהודים. לא יהיו פה יהודים, יהיו פה ישראלים. אולי נקרא להם כנענים, אבל לא יהיו יהודים".
- אולי צריך לבוא בטענות לנתניהו ודרעי שהכחידו את הסממנים היהודים במשך 12 שנה. "ישנם ערכים יהודיים בודדים שנשארו במדינת ישראל, עדיין אתה יכול לקרוא לנו יהודים כקבוצה. גם את זה רוצים לעקור. תראה איך רודפים את לומדי התורה כאילו הם לוחמי חיזבאללה. תראה איזה שנאה".
- או שרוצים שהם ייצאו לעבוד ושכולם יישאו בנטל ולא יקבלו קומבינות פוליטיות. "הכול שקר. אם אתה לא רוצה לעבוד - אל תעבוד. אף אחד לא ייתן לך כלום. לערך לימוד התורה יש ערך עצום. אלה שלומדים ספרות סינית באוניברסיטה, למה אמורים לסבסד אותם? זה לא שכר דירה, אבל הלימודים שלהם עולים הרבה כסף למדינת ישראל. יש אנשים שלא רואים תיאטרון וכדורגל, למה לסבסד? עכשיו מסבסדים לסטודנטים ערבים בחוק. למה אתה נותן לעבאס 53 מיליארד שקל? בן אדם שאפילו לא משרת בצה"ל. אבל את היהודים צריכים לעקור. אם אותם אנשים לא לומדים תורה, אתה לא היית יהודי וגם אני לא".

"רוצה שהצבא יקרא לערבי ללשכת הגיוס"

ח"כ אמסלם הגיש אתמול עתירה לבג"ץ, שבה הוא דורש לחייב גם את ערביי ישראל בגיוס חובה לצה"ל או לחילופין בשירות לאומי, כמו שחוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה מבקש לחייב את החרדים. "שלא תיפול מהרגליים, אני בטוח שהבג"ץ הזה לא יתקבל, תסמוך עליהם", אמר ח"כ אמסלם. "יש היום חובת גיוס לכל אזרחי מדינת ישראל, ללא הבדל מוצא, דת וגזע. הפוקד לא קורא לערבים, הוא קורא לתלמידי הישיבה.
"רוב החרדים עובדים, לא פחות מהערבים, שלא תתבלבל. אז מה קורה? הפוקד חייב לקרוא לכל נער ערבי בגיל 17 כמו שהוא קורא לכל נער יהודי וחרדי. הוא צריך לבדוק האם הוא מתאים למערכות שלו, כן או לא. דרך אגב, יש הרבה מוסלמים שמשרתים בצה"ל. מה קורה היום? אם אתה מוסלמי ורוצה לשרת - אתה פונה לצבא במקום הפוך. אם אתה מתאים למערכות הצבאיות בבקשה תשתלב, ולא - יש מערכות אזרחיות".
- מה אתה רוצה שיקרה בעניין הזה? "אני רוצה שהצבא יקרא לערבי ללשכת הגיוס. אם הוא מתוקף מצפונו לא רוצה להתגייס - אין שום בעיה. יש בתי חולים וכו'. אני רוצה לומר עוד דבר אחד, העלינו את הצעת החוק הזאת לפני שבוע וחצי, כמובן שהקואליציה הפילה אותה".
5 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
ח"כ ברקת. "הוא לא יכול להית מנהיג הליכוד"
(צילום: אבי מועלם )
על יחסיו הטעונים מול ח"כ ניר ברקת שרואה עצמו כיורשו של יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו בהנהגת הליכוד, אמר ח"כ אמסלם: "זה לא נושא אישי, יש פה סוגיה לאומית. בסופו של דבר המנהיג של המחנה הלאומי צריך להיות בן אדם שורשי במחנה הלאומי. זה מדינה, זה לא בלוף, ולכן שלא יקרה לנו מקרה בנט ולפיד. אני חושב שברקת לא עונה על ערך אחד ליכודי. מה נראה לך? נבחר בו ובסוף הוא יהיה לפיד מספר 2?
"אתה מבין שבכל רגע מישהו יכול להשתלט על המפלגה שלנו, לא משנה מי הוא או מה הוא. גם כשאתה רוצה לעשות שותפות לגבי איזו חנות מכולת, אתה מברר מה השותף שלך ומאיפה הוא בא, בוודאי מי שרוצה להנהיג את עם ישראל. בדקנו קצת אחורה, אנחנו יודעים מאיפה הוא הגיע. תעשה גוגל קטן עליו ותתקשר אליי ותשאל אותי. הוא לא יכול להיות מנהיג הליכוד".
5 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט רוני אלשיך
אביחי מנדלבליט רוני אלשיך
אלשיך ומנדלבליט. "היו צריכים להיעצר"
(צילום: דויד ווייל, לע"מ, עמית שאבי)
5 צפייה בגלריה
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
ח"כ אמסלם
(צילום: אבי מועלם)
על פרשת הריגול המשטרתי אמר ח"כ אמסלם: "זה מצחיק ומעציב אותי. הרי נעשתה עבירה פלילית בוודאות. שומעים הקלטה ששני בכירים לפחות, לפי מה שאומרים בתקשורת, אמרו 'אנחנו עושים דבר לא חוקי, נקבל צל"ש או טר"ש. במשטרה הגונה, באותו יום גם מנדלבליט וגם אלשיך וכל צמרת המשטרה היו נעצרים. יש חשד לעבירה פלילית, ככה זה עובד".
- אתה סומך על מסקנות הוועדה שבודקת השימוש בתוכנות רוגלה? "אלה אנשים שצריכים להיעצר".
- ראש הוועדה, המשנה ליועמ"ש עו"ד עמית מררי, צריכה להיעצר? "בוודאי, כי היא ממונה ממשרד המשפטים על הנושא הזה. בכל מצב רגיל היו מקימים צח"מ (צוות חקירה מיוחד), שהיה קורא למנדלבליט, לחוקרים, לאלשיך, ושואל אותם 'מה עשיתם?'. משאירים אותם במקום כדי לתאם גרסאות, כל יום יש שיבושי חקירה. אם הם קנו תוכנות רוגלה, מה הם עושים איתם? משחקים דוקים? הם מרגלים אחרי אזרחי ישראל. מה ששמענו בשיחת טלפון מוקלטת זה דבר שקורה אצל סדאם חוסיין".
- משפט נתניהו צריך להתבטל? "הוא לא היה צריך לבוא לעולם. יש פה עבירות פליליות ברמות הכי גבוהות. הפיכה שלטונית, תפירת תיקים, ועל זה נקים ועדת חקירה ואנשים יצטרכו לעמוד לדין על הדבר הזה ולשבת הרבה שנים בבתי סוהר".