צה"ל התיר הבוקר (ראשון) לפרסום כי רס"ל (במיל') אוריאל אביעד סילברמן, בן 23 ממושב נחלים, לוחם בגדוד 7421 בחטיבת קרייתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
רס"ל במיל' אוריאל אביעד סילברמן
רס"ל במיל' אוריאל אביעד סילברמן
רס"ל (במיל') אוריאל אביעד סילברמן
(צילום: דובר צה"ל)
כמו כן, בקרב שבו נפל רס"ל (במיל') סילברמן נפצעו באורח קשה קצין שריון במילואים ולוחם מילואים בגדוד 7421. בקרב אחר במרכז הרצועה נפצע באורח קשה לוחם מילואים בגדוד 466, מעוצבת שועלי המרום (646). הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים ומשפחותיהם עודכנו. מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר נהרגו 531 חיילי צה"ל, 195 מהם נפלו מתחילת התמרון הקרקעי.
אביבה סילברמן, אימו של אוריאל, הייתה אצל הוריה בשוויץ כשנודע לה על נפילת בנה. הבוקר, כשיצאה מביתה, חיכו לה אנשים מהקהילה אוחזים בדגלי ישראל.
אמו של אוריאל בדרך להלוויית בנה

3 צפייה בגלריה
חולקים כבוד אחרון מחוץ לבית סבתו וסבו של רס״ל (במיל׳) אוריאל אביעד סילברמן ז"ל בציריך, שוויץ
חולקים כבוד אחרון מחוץ לבית סבתו וסבו של רס״ל (במיל׳) אוריאל אביעד סילברמן ז"ל בציריך, שוויץ
חולקים כבוד אחרון מחוץ לבית סבתו וסבו של רס"ל (במיל') אוריאל אביעד סילברמן ז"ל בציריך, שוויץ
קרוב משפחתו של אוריאל סילברמן סיפר עליו: "הוא התנדב לשרת בשריון, לא היה לו פרופיל ונלחם להעלות אותו כדי להיות שריונר. הוא השתחרר שלושה חודשים לפני המלחמה ולא הספיק להיות משובץ למילואים. עם פתיחת המלחמה הלך לש"ג של בסיס ליד הבית, והתחנן מקצינים שנכנסו שייקחו אותו למילואים אצלם".
לדברי קרוב המשפחה, "בהמשך הצליח למצוא מקום לעשות בו אבט"ש באיו"ש, אבל זה לא הספיק לו וכל הזמן נלחם למצוא מקום בגדוד שריון במילואים כדי להילחם בעזה. אחרי חודש מצא את הגדוד, הצליח למצוא מקום בהסבה לסימן 4, ובזמן שאנחנו חשבנו שהוא בהסבה הוא כבר קיבל שיבוץ מבצעי והתחיל את משימותיו עם הגדוד בעזה".
כרמי יוגב, חבר של אוריאל, ספד לו: "אח יקר, חושב שהכי נכון לתאר אותך זה שהלב שלך היה גדול לפחות כמוך. לעולם היית בטוב, מצחיק, אכפתי, לעולם נהגת באחר בכבוד. היית היחיד שנתן לי פייט פיזי כל מוצ"ש במגרש. היית תותח אמיתי ומופת, היית חבר בלי קשר לגיל. כנראה שאלוהים לוקח רק את הטובים. תחסר לנו הרבה, תודה על מה שנתת, נוח על משכבך בשלום, נתגעגע".
הישיבה הגבוהה "איתמר", שבה למד אוריאל, מסרה כי "בית היישוב איתמר כואב יחד עם הישיבה הגבוהה איתמר על נפילתו בקרב של בוגר הישיבה הגיבור והאהוב אוריאל אביעד סילברמן הי"ד, בוגר מחזור כ"א אשר נפל בלחימה בעזה בערב שבת, ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים".