נתוני התחלואה בארה"ב ממשיכים לעלות, והבוקר (יום ה') דווח כי יותר ממיליון נדבקים בקורונה אובחנו ב-10 הימים האחרונים. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, ביממה האחרונה אובחנו יותר מ-142 אלף נדבקים – מספר הנדבקים היומי הגבוה ביותר מפרוץ המגפה והיום השמיני ברציפות שנרשמו בו יותר מ-100 אלף נדבקים. גם מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים שובר שיאים עם יותר מ-65 אלף מאושפזים. זו הפעם השנייה מפרוץ המגפה שמספר החולים המאושפזים גבוה מ-60 אלף.
4 צפייה בגלריה
ארה"ב טיפול בחולה קורונה יוסטון טקסס
ארה"ב טיפול בחולה קורונה יוסטון טקסס
מספר המאושפזים שובר שיאים. טיפול בחולה קורונה ביוסטון, טקסס
(צילום: gettyimages)
מפרוץ המגפה אובחנו בארה"ב כ-10.4 מיליון חולי קורונה ומניין המתים עומד על 241,809 בני אדם. טקסס הפכה אתמול למדינה הראשונה בארה"ב שדיווחה על יותר ממיליון נדבקים בשטחה מפרוץ המגפה במרץ. מניין המתים במדינה, שאוכלוסייתה היא השנייה בגודלה בארה"ב, עומד על 19,337 בני אדם.
גם בניו יורק, שהייתה מוקד ההתפרצות הגדול ביותר בגל הראשון, נרשמה עלייה בתחלואה בימים האחרונים. אמש הודיע המושל אנדרו קואומו על מגבלות חדשות הכוללות סגירה של הברים, המסעדות וחדרי הכושר כל ערב ברחבי המדינה בשעה 22:00. בנוסף, תיאסר התקהלות של יותר מעשרה בני אדם. המגבלות החדשות ייכנסו לתוקף מחר. ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו הזהיר כי זו "ההזדמנות האחרונה" של העיר לבלום את הגל השני.
4 צפייה בגלריה
מגבלות חדשות בניו יורק. "הזדמנות אחרונה"
מגבלות חדשות בניו יורק. "הזדמנות אחרונה"
מגבלות חדשות בניו יורק. "הזדמנות אחרונה"
(צילום: AP)
מומחים בארה"ב מזהירים כי אף שנרשמה התקדמות במרוץ לפיתוח חיסון לנגיף, נראה שהבית הלבן אינו עושה די בכדי לבלום את מגפה שממשיכה להתפשט. "אין הנחיות חדשות, המאמץ מצד הממשל הפדרלי כמעט ולא קיים. זה בהחלט תורם לזינוק בתחלואה", אמר אשיש ג'ה, דיקן בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בראון.
אף שהנשיא היוצא דונלד טראמפ מסרב להודות שהפסיד בבחירות, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן כבר נערך ליטול לידיו את ניהול המשבר עם כניסתו לבית הלבן ב-20 בינואר. ביידן כבר מינה צוות מומחים מיוחד כדי לגבש תוכנית לטיפול במגפה והודיע כי בכוונתו להגדיל את מספר הבדיקות. בנוסף, הצהיר כי ינסה לשכנע את האמריקנים להקפיד על עטיית מסכות.

בתי החולים באיטליה מתקרבים לנקודת שבירה

התאחדות הרופאים האיטלקית קראה להטיל סגר כללי במדינה בכדי למנוע את קריסתה של מערכת הבריאות. איטליה הייתה הראשונה באירופה שנפגעה בגל הראשון ובימים אלו מתמודדת שוב עם נתוני תחלואה ותמותה גבוהים. 52% ממיטות האשפוז באיטליה תפוסות על ידי חולי קורונה, יותר מרף 40% שמשרד הבריאות קבע כי חצייתו תהיה מסוכנת.
השבוע באולפן ynet: ריאיון עם רופאים מצרפת, גרמניה ובריטניה
(צילום: ליהי קרופניק)

תשעה מתוך 21 האזורים והמחוזות האוטונומיים של איטליה כבר נמצאים בכוננות עם תפוסה של יותר מ-50% במיטות האשפוז. במחוז לומברדיה המאוכלס ביותר באיטליה דווח כי 75% ממיטות האשפוז בבתי החולים תפוסות על ידי חולי קורונה, במחוז פיימונטה 92% ובדרום טירול 99% תפוסה.
בתי חולים בלומברדיה ובפיימונטה – שהממשלה הגדירה אזורים אדומים בשבוע שעבר – סגרו מחלקות כירורגיות, ילדים וגריאטריות כדי לפנות מקום לחולי קורונה. מחוז ונטו, שמוגדר צהוב, נערך לבטל את כל ההליכים הרפואיים שאינם דחופים. מפרוץ המגפה אובחנו באיטליה יותר ממיליון נדבקים בקורונה ומניין המתים מתקרב ל-43 אלף.
4 צפייה בגלריה
איטליה נגיף קורונה מילאנו אזור קבלה בית חולים
איטליה נגיף קורונה מילאנו אזור קבלה בית חולים
רופאים קוראים להטיל סגר כללי. כניסה לבית חולים במילאנו
(צילום: AP)
גם בבריטניה נמשך הזינוק בתחלואה ואמש דווח על 22,950 נדבקים ו-595 מתים ביממה. לפי הנתונים הרשמיים, עד כה מתו מקורונה בממלכה יותר מ-50 אלף בני אדם. במשרד לסטטיסטיקה לאומית (ONS), האוסף נתונים באופן עצמאי, אמרו כי ככל הנראה מספר המתים מקורונה גבוה משמעותית ועומד על קרוב ל-65 אלף.
ד"ר צ'אנד נגפול, יו"ר ההסתדרות הרפואית הבריטית, אמר כי "לא היינו צריכים להגיע למצב הזה. הנתון הזה הוא כתב אישום חמור של הכנה והתארגנות לקויה של הממשלה. של אמצעי בקרה על זיהומים שאינם מספקים, יחד עם מסרים שהגיעו באיחור ולעתים קרובות אף מבלבלים לציבור".

נשיא אוקראינה שחלה אושפז בבית חולים

באוקראינה דווח היום כי הנשיא וולודימיר זלנסקי שנדבק בקורונה בתחילת השבוע אושפז בבית חולים. דוברת של הנשיא מסרה כי זלנסקי החליט להתאשפז משום שתנאי הבידוד בבית החולים טוב יותר וכדי "לא לחשוף אף אחד לנגיף". הדוברת הוסיפה כי בבית החולים "יש תנאים טובים יותר לחולים. זה שום דבר רציני".
4 צפייה בגלריה
אושפז אחרי שחלה בתחילת השבוע. זלנסקי
אושפז אחרי שחלה בתחילת השבוע. זלנסקי
אושפז אחרי שחלה בתחילת השבוע. זלנסקי
(צילום: AP, Ukrainian Presidential Press Office)
זלנסקי הודיע ביום שני כי נמצא חיובי לקורונה. לאחר מכן דווח כי בכירים נוספים, בהם שר האוצר, שר הביטחון ועוזרו הבכיר של זלנסקי נדבקו גם כן. נתוני התחלואה באוקראינה החלו לעלות בסוף ספטמבר ונשארו גבוהים גם באוקטובר ובנובמבר. הבוקר דווח על שיא במספר הנדבקים ביממה – 11,057. מפרוץ המגפה נדבקו במדינה יותר מחצי מיליון בני אדם ומתו 9,145 חולים.
בטורקיה אסר משרד הפנים על עישון במקומות ציבוריים ברחבי המדינה כדי לסייע באכיפת עטיית המסכות. בהצהרה נמסר כי העישון ייאסר ברחובות סואנים, בתחנות אוטובוס ובכיכרות במידת הצורך. משרד הפנים הוסיף כי יש למלא את חובת עטיית המסכות במרחבים הציבוריים בכל עת וכי המעשנים מפרים באופן שגרתי את החוק המחייב לחבוש מסכות, שנכנס לתוקף כבר לפני כמה חודשים.
עוד אמר המשרד כי כל מחוז יכול להחליט על הטלת עוצר על אנשים בני יותר מ-65 בהתאם לגידול במספר החולים הקשים. מושלי איסטנבול ואנקרה כבר הודיעו השבוע על מגבלות חדשות המאפשרות לאזרחים ותיקים לצאת מבתיהם רק בין השעות 10:00 עד 16:00. התחלואה בטורקיה עלתה מאז הסרת הסגר ופתיחת העסקים בסוף מאי. לפי נתוני משרד הבריאות, ביממה האחרונה מתו עוד 86 חולי קורונה. מפרוץ המגפה מתו בטורקיה יותר מ-11 אלף בני אדם.