אחרי שפרסם הבוקר הודעה מוקלטת שבה התייחס למותם של ששת החטופים בשבי, שוחח בצהריים (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הוריו של אלכס לובנוב ז"ל שנרצח, הביע צער עמוק והתנצל שמדינת ישראל לא הצליחה להחזיר את אלכס ואת חמשת החטופים הנוספים בחיים.
ראש הממשלה נתניהו אמר לאוקסנה וגרגורי, הוריו של אלכסנדר לובנוב ז"ל: "אני רוצה להגיד לכם עד כמה אני מצטער ומבקש סליחה על שלא הצלחנו להחזיר את סשה בחיים".
2 צפייה בגלריה
אלכס לובנוב
אלכס לובנוב
אלכס לובנוב ז"ל ואלמנתו מיכל
במהלך השיחה עלה כי מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אלוף רומן גופמן, חזר הבוקר מביקור במוסקבה במטרה לקדם את עסקת החטופים, ובין השאר דן שם גם באלכסנדר לובנוב ז"ל ובחטופים נוספים. "ראש הממשלה צפוי לשוחח עם משפחות נוספות במהלך היום", נמסר.
גיל דיקמן, בן דודה של כרמת גת - שגופתה חולצה מהרצועה עם זו של לובנוב - ציין כי משפחתו סירבה לשוחח עם נתניהו. לדבריו, "קראנו בתקשורת על רצונו של ראש הממשלה לשוחח עם המשפחה. לאחר מכן קיבלנו פנייה רשמית. אין לנו עניין לדבר עם מי שרצח את כרמל או להוות תפאורה בקרקס התקשורתי שלו. לא ניתן לו להשתמש בנו כהצדקה וכלגיטימציה לרצח של החטוף הבא. דם החטופים על הידיים שלו".
עוד הוסיף דיקמן כי "לא עשינו מספיק בשביל להציל את כרמלי. אנחנו מבקשים שבשביל זכרה של כרמל ובשביל הצלת החטופים שבשבי - צאו לרחובות והשביתו את המדינה עד שכולם חוזרים. אותם עוד אפשר להציל. אנחנו קוראים לעם ישראל לא לתת יד לרצח החטופים בשבי. מי שמשלים עם רציחת אזרחים עבור ראש הממשלה, שיישאר בבית. מי שלא: לזכר כרמל, תצאו לרחוב - תעצרו את ההפקרה, תעצרו את המדינה, תביאו עסקה. אל תסתפקו ביום אחד - תשביתו הכל עד שיש עסקה. יש לנו עוד 101 חטופים להציל".
2 צפייה בגלריה
כרמל גת ז"ל
כרמל גת ז"ל
כרמל גת ז"ל
השיחה עם משפחת לובנוב הגיעה לאחר ביקורת חריפה ביותר שנמתחת על נתניהו מצד משפחות חטופים אשר טוענות כי הוא עיכב עסקה והעמיד מכשולים אשר גרמו לכך שהחטופים נותרו בשבי ולבסוף נרצחו - וביקורת גם על כך שראש הממשלה לא שוחח עם משפחות שכולות רבות. משפחה נוספת אחת לפחות סירבה סירבה לשוחח איתו היום, מלבד זו של כרמל גת.
נתניהו מצדו אמר בהודעה הבוקר כי "המאמצים שלנו לשחרר את חטופינו נמשכים כל העת. מאז חודש דצמבר חמאס מסרב לנהל משא-ומתן אמיתי. לפני שלושה חודשים, ב-27 במאי, ישראל הסכימה לעסקת שחרור חטופים בגיבוי מלא של ארצות הברית. החמאס סירב. גם אחרי שארצות הברית עדכנה את מתווה העסקה ב-16 באוגוסט - אנחנו הסכמנו, והחמאס שוב סירב. בימים אלה, בשעה שישראל מנהלת משא ומתן אינטנסיבי מול המתווכות במאמץ עליון להגיע לעסקה, החמאס ממשיך לסרב בתוקף לכל הצעה. חמור מכך, באותו זמן ממש הוא רצח שישה מחטופינו. מי שרוצח חטופים - לא רוצה עסקה".
מטה משפחות החטופים מסר בתגובה להצהרת נתניהו: "די להאשים את כולם. קח אחריות על מחדליך. קח אחריות על הטרפוד. קח אחריות על ההפקרה - קח אחריות על החטופים שנרצחו בשבי".
דבריו של בנימין נתניהו לאחר הירצחם של שישה החטופים בשבי חמאס
(צילום: רועי אברהם, לע״מ)

לדברי המטה, "אתה ראש הממשלה, האחריות להחזיר את החטופים היא שלך. הספינים על פילדלפי הם שלך. ההחלטה להתעלם מעמדת מערכת הביטחון כולה: צה"ל, שב"כ ומוסד - היא שלך. טול קורה מבין עיניך, חמאס הוא לא האחראי היחיד לטרפוד העסקה. אנחנו לא מצפים מהטרוריסט סינוואר לרצות להשיב את החטופים, אנחנו מצפים מראש ממשלת ישראל לעשות הכול על מנת להשיב את החטופים והחטופות הביתה".
הערב מתכנן מטה החטופים הפגנת ענק מול הקריה בתל אביב ובעוד נקודות רבות ברחבי הארץ. רשימה ארוכה של מסעדות, תיאטראות ובתי קולנוע הודיעו כי ישביתו את פעילותן הערב כדי לעודד את הציבור לצאת להפגין.
במקביל, פורום העסקים המאגד את 200 בכירי המשק עשוי להודיע הערב על השבתת המשק. זאת בעוד שבהסתדרות טרם פרסמו כל הודעה בנושא רצח שישה החטופים. ראשי ארגונים כלכליים גדולים פנו בשעות האחרונות אל יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וקראו לו להודיע על השבתת המשק מחר, יום הלוויות החטופים שנרצחו בסוף השבוע וגופותיהם חולצו בלילה. חלק מראשי הארגונים אף הציעו להודיע על השבתה ללא הגבלת זמן.