בתו של ד' בריאיון ל-ynet, היום
(צילום: שחר גולדשטיין)

כבר עשרה ימים שד' (74) מורדם ומונשם בבית החולים אסף הרופא לאחר שנדרס ברמלה, כנראה על ידי שני רוכבי אופניים חשמליים שנמלטו מהמקום. המשטרה לא חשבה שהאירוע חשוב מספיק כדי לדווח עליו לציבור, אך כעת - לאחר שנקבע כי יש חשש לדריסה מכוונת, אולי על רקע לאומני - עדכנה המשטרה את המשפחה כי הנושא בחקירה ושגם שב"כ מעורב. ד' נפצע באורח קשה מאוד, הוא סובל מפגיעה מוחית ונותח. "זה לא מעניין אותם", אמרו במשפחתו.
2 צפייה בגלריה
גבר הותקף ברמלה
גבר הותקף ברמלה
"אין קצה חוט". ד' נלחם על חייו, החקירה התנהלה בעצלתיים
הוא נדרס כאשר היה בדרכו ללוות קרובי משפחה לתחנת האוטובוס בסמוך לקניון ברמלה, שבה הוא מתגורר. על-פי עדויות, שני רוכבים על אופניים חשמליים הגיחו במהירות לכיוון התחנה. הרוכבים פגעו בו, הטיחו אותו לרצפה ופצעו אותו באורח קשה מאוד. מאז הוא מורדם ומונשם. במקום לדווח בשקיפות, המשפחה טורטרה מתחנת משטרה אחת לאחרת ומצלמות אבטחה לא נאספו. החקירה עברה ממשטרת התנועה למשטרת רמלה וגם שב"כ מעורב.
אלמלא התעקשותם של בני המשפחה ועורך דינם בן מעוז להציף את הסיפור, לא הייתם שומעים על המקרה. א', קרוב משפחה שהיה עמו, סיפר ל-ynet: "עמדנו בתחנה כשהאופניים ושני הרוכבים הגיעו במהירות. הוא נפגע, נפל על הרצפה ומהמכה ירד לו דם. חשבנו שהוא מת. הרוכבים ראו ומיד ברחו". א' ועדה נוספת סיפרו מאוחר יותר כי שמעו ששני הרוכבים דיברו בערבית ונמלטו.
2 צפייה בגלריה
תחנת האוטובוס
תחנת האוטובוס
תחנת האוטובוס שלידה נדרס
ד', פנסיונר של חברת "קוקה קולה", שכב דקות ארוכות על המדרכה בטרם פונה לבית החולים אסף הרופא. שוטרים שהגיעו למקום גבו עדויות ראשונות, אבל כאן פחות או יותר הסתיימה העבודה של המשטרה. בתו סיפרה כי "יום למחרת הגענו לעדות במשטרת רמלה, יחד עם עדי ראייה. חיכינו שעות עד שגבו מאיתנו את העדות. אחרי זה אמרו לנו שמעבירים את התיק לבוחני התנועה כי זאת תאונה. כשבדקנו אצל הבוחנים אמרו לנו שמחזירים לרמלה".
בעוד יקירם נלחם על חייו במחלקה לטיפול נמרץ, מצאו את עצמם בני המשפחה מנהלים חקירה עצמאית. הם הלכו ברחובות בחיפוש אחר מצלמות אפשריות, ובכיוון מסלול הבריחה של רוכבי האופניים. הם גילו כי בקניון ברמלה מכוונת מצלמה לתחנת האוטובוס, אבל נדהמו לשמוע שחוקרי המשטרה כלל לא הגיעו לאסוף את הסרטונים. במשפחה ביקשו מהנהלת הקניון לשמור את צילומי האבטחה. במוצאי שבת האחרונה, שבוע לאחר הפגיעה, הודיעו להם שאיש מהמשטרה לא הגיע לקחת את התיעוד. אתמול, כאשר בני המשפחה ניסו לברר מה עשתה המשטרה, נאמר להם כי החקירה חזרה לתחנת רמלה. "אמרו לנו שגם שב"כ בתמונה מחשש שזה אירוע לאומני", סיפרה הבת. מחדלי החקירה, והעובדה שכבר שבוע גוררת המשטרה רגליים – הביאה לכך שנכון להיום אין בידיהם חשוד או כפי שאמרו במשטרה למשפחה: "אין לנו קצה חוט".
עו"ד בן מעוזעו"ד בן מעוזצילום: שי אוחיון
עו"ד מעוז תקף בחריפות את התנהלות המשטרה. "שוב נתפסת המשטרה במערומיה ובאוזלת ידה מול פשע חמור שלא זוכה לכל טיפול או התייחסות. במשך שבוע ימים העבירה משטרת ישראל את הטיפול בתיק מגורם אחד לאחר, לא פעלה לאיתור החשודים ולא צפתה במצלמות האבטחה שתיעדו את האירוע", אמר מעוז. "בעוד הפוגעים מסתובבים חופשי באין מפריע, שוכב מרשי בין חיים למוות, מורדם ומונשם בבית החולים, ומשפחתו ברגעיה הקשים ביותר נותרה חסרת אונים נוכח התנהלותה הרשלנית של המשטרה. אני קורא למפכ"ל המשטרה ולכל הנוגעים בדבר לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם ולא להרפות ידם עד אשר יובאו הפוגעים לדין ויפה שעה אחת קודם".
מהמטה לביטחון רמלה נמסר כי "מי שחשב שהשקט חזר לרחובות רמלה טועה ובגדול. המשטרה וראש העיר מנסים לצייר מציאות שקרית שמתפוצצת לנו בפנים שוב ושוב. אחרי שניסו לפוצץ מכונית ליד אשכול גנים, כעת ד' בן ה-74 נפצע אנוש ועולם כמנהגו נוהג. הגיע זמן שראש העיר יפסיק להתחבא וייתן תשובות. מי שהולך לישון בלילה עם רע"מ והמפלגות הערביות בקואליציה העירונית שלו, מתעורר בבוקר למראות קשים".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בתאונת דרכים שנסיבותיה מצויות בחקירה ואנו נמשיך לחקור את המקרה במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".