הארכת מעצרה של הגננת המתעללת
(צילום: אבי חי)

"השליטה בגן אווירה של טרור": כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד לייבוב (לובה) קזקביץ' (63), בגין התעללות ותקיפת קטינים ב"משפחתון של לובה" ברמת גן. בסרטונים שאותם ניסתה למחוק נראית בין היתר קזקביץ' משליכה ילד קטן לתוך לול, דוחפת באלימות ומכסה את הפנים של ילד אחר. כתב האישום נגדה כולל עבירות רבות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ועבירת שיבוש מהלכי משפט. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרה עד תום ההליכים.
לפי כתב האישום, קזקביץ' תקפה והתעללה בילדים, השליטה בגן אווירה של טרור באמצעות מכות, דחיפות, משיכות, הטחות ועוד. באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, נטען שמשכה ילד והטיחה אותו לאחור כך שראשו נחבט ברצפה. במקרה אחר דחפה ילד למזרן כך שגופו הוטח בו וכיסתה את פניו בשמיכה. עוד נטען שהשאירה פעוט בן חצי שנה בסלקל ללא השגחה בחדר האמבטיה רק כי בכה.
4 צפייה בגלריה
הורי הפעוטות אשר עברו התעללות בגגן ברמת גן
הורי הפעוטות אשר עברו התעללות בגגן ברמת גן
"מאבק של כל ההורים בישראל". הורי הפעוטות באולם בית המשפט
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
לובה קזקביץ'
לובה קזקביץ'
"היקף העבירות עצום". הגננת לובה קזקביץ'
"על מנת להסתיר את מעשי התקיפה וההתעללות בגן", נכתב באישום, "פנתה הנאשמת לטכנאי מצלמות וביקשה ממנו למחוק את תוכן מערכת ההקלטה בה תועדו מעשי התקיפה וההתעללות. לאחר מכן, החליפה באמצעות הטכנאי את מערכת ההקלטה בגן ודרשה ממנו לזרוק את מערכת ההקלטה בה תועדו מעשי התקיפה וההתעללות". הטכנאי טען בעדותו במשטרה כי קזקביץ' ביקשה ממנו לבצע את הפעולה כי היא "מופיעה בהקלטה בעירום".
בעימות שנערך בינה לבין הסייעת בגן, הודתה קזקביץ' במיוחס לה אך ניסתה להפחית מחומרת המעשים. בחקירתה אמרה: "אני לא מבינה איך עשיתי דבר כזה".
התיעוד ממצלמות האבטחה בגן

4 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן ברמת גן
תיעוד ההתעללות בגן ברמת גן
"הצליחה לשטות בכולנו". תיעוד ההתעללות בגן ברמת גן
לירן, אב לשתי ילדות בגן, אמר בעקבות הגשת כתב האישום: "אני רוצה לומר תודה למשטרה ולפרקליטות שזימנו את כל ההורים במהירות האפשרית. אני רוצה שהעונש שלה ישקף את מלוא חומרת המעשים ושירתיע את כל מי שחושב לעשות כזה דבר. זה מאבק של כל ההורים לילדים שנמצאים בגן בישראל ולא יכולים לדעת מה קורה שם בפנים".
עוד הוא אמר: "הגננת הזו עוללה נזק שאנחנו עדיין לא יודעים מה היקפו. המצלמות מראות רק מה שהן מראות, אבל היו ימים שלמים שהן לא שידרו כי היא גם שיבשה ראיות והפסיקה צילום. כואב שאישה כזו הייתה מסוגלת לעשות דברים שהילדות האלו יזכרו לכל החיים".
4 צפייה בגלריה
"יש הורים שרוצים להעיד לטובתה". עו"ד ישר יעקובי
"יש הורים שרוצים להעיד לטובתה". עו"ד ישר יעקובי
"יש הורים שרוצים להעיד לטובתה". עו"ד ישר יעקובי
עורך הדין קובי סודרי, המייצג את משפחות הילדים שנפגעו, מסר: "כתב האישום שהוגש מתאר, בשפה יבשה, את הזוועה שהתחוללה בגן לובה, ונורא לדמיין את הסבל והאימה של הילדים. אנו מצפים מבית המשפט להגן על הציבור מהאישה הזו, ולהעניש אותה על כל מעשיה במלוא החומרה".
עו"ד ישר יעקובי שמייצג את קזקביץ' אמר: "היום הוגש כתב אישום ובית המשפט שלח את הלקוחה שלי לשירות המבחן שיבחן אפשרות לשחרורה. קרוב לעשרה הורים מתקשרים אליי ורוצים לבוא להעיד לטובתה. כנראה שקרה לה משהו בזמן האחרון בגלל או סיבה רפואית או נפשית. אנחנו נבדוק את הדברים".
קזקביץ' נעצרה ביום ראשון בשבוע שעבר בעקבות חקירה שנפתחה לאחר תלונה של הורי ילדי הגן במשטרה. הורי הילדים, בני שלושה חודשים עד שלוש שנים, חשדו שמשהו אינו כשורה בגן וביקשו לצפות במצלמות האבטחה. בשלב הראשון הם סורבו, אך בהמשך הצליחו להגיע לצילומים בסיוע של אחד העובדים.