2 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי העניקו תעודת הוקרה לאזרח שניטרל את המחבל בפיגוע בת"א
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי העניקו תעודת הוקרה לאזרח שניטרל את המחבל בפיגוע בת"א
"בגבורה יוצאת דופן הסתערת על המחבל". השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה וק'
(צילום: דוברות המשטרה)
"התנהלות נחושה שהצילה חיי אדם": השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי העניקו היום (חמישי) תעודת הוקרה לק', האזרח שנטרל וחיסל את המחבל בפיגוע המשולב בשכונת נאות אפקה בתל אביב, שבו נפצעו תשעה בני אדם.
ביום שלישי בשבוע שעבר מחבל פלסטיני עלה על המדרכה ועל שביל האופניים ברחוב פנחס רוזן בתל אביב - כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה ודורס עוברי אורח. מנכ"ל מד"א אלי בין סיפר במשדר המיוחד של אולפן ynet כי המחבל יצא בשלב מסוים מהרכב והחל לדקור אנשים - ואז נורה וחוסל.
נטרול המחבל בזירה, שבוע שעבר

בתיעוד מהפיגוע נראה ק' יורה במחבל, גם אחרי שהיה שרוע כל הקרקע. לאחר מכן הוא צולם בפנים מטושטשות בשיחה המפכ"ל יעקב שבתאי זמן קצר אחרי הפיגוע. אבל, בהמשך הוא התראיין לכלי התקשורת בפניו ובקולו, וסיפר על חיסול המחבל. בשל כך חשפו גורמים פלסטיניים את פרטיו האישיים לצד תמונות של אשתו וילדיו, והוא החליט לא להיחשף יותר.
ק', שירה למוות במחבל, הגיע היום בצהריים עם בני משפחתו למשרד לביטחון לאומי לקבלת התעודה. בן גביר ושבתאי הודו לו על אומץ ליבו. "אתה לא היססת לרגע, שלפת את נשקך האישי ובגבורה יוצאת דופן הסתערת על המחבל ונטרלת אותו. כן ירבו כמוך", נכתב בתעודה.
בן גביר אמר כי "האזרח הגיבור פעל כמצופה, חתר למגע ונטרל את המחבל שהגיע לרצוח אנשים. הפעולה החשובה מנעה פיגוע גדול יותר ועל כך מגיעה לו תעודה זו והערכה רבה", והוסיף כי "באירוע הזה ראינו כמה חשוב שיש אזרח חמוש ומוכשר לשימוש בנשק, שיכול ברגעים הראשונים להגן על עצמו ועל אזרחים ולנטרל את המחבל. המדיניות היא מתן רישיונות לכלי ירייה פרטי למי שעומד בתבחינים".
גם המפכ"ל ביקש לשבח אותו, והקריא מתוך התעודה: "מגיעה לך הערכה רבה ושבח, בשמנו ובשם כל אזרחי ישראל, על אומץ ליבך ועל התנהלותך הנחושה, שהצילה חיי אדם". ק' הגיב בהתרגשות, ומסר: "תודה לשר שדאג לשלומי ולא עזב אותי במשך כל היום ולמפכ"ל שהגיע מיד למקום ונתן לי גיבוי".