לפני עצרת בחירות שקיימה במדינת מישיגן, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס שוחחה עם מנהיגי תנועת "Uncommitted" הארצית, שקוראת לדמוקרטים להחרים את הבחירות הקרבות במחאה על תמיכת ארה"ב בישראל במלחמתה ברצועת עזה. לפי הודעה רשמית של הארגון, האריס אמרה למייסדי התנועה שהיא תהיה מוכנה לשבת איתם "כדי לדון באמברגו נשק" על ישראל.
עם זאת, מטעם הקמפיין של האריס הכחישו שהסכימה לדון בנושא. גורם שמקורב להאריס אמר לניו יורק טיימס כי למרות שסגנית הנשיא הפנתה את מנהיגי הארגון לצוות שלה לתיאום פגישה - היא לא הביעה פתיחות לדיון באמברגו נשק על ישראל. בקמפיין אמרו כי האריס "תמשיך לפעול כדי שישראל תוכל להגן על עצמה מפני איראן וארגוני טרור שנתמכים על-ידה, ומתמקדת כעת בהבטחת הפסקת אש ועסקת חטופים".
מהארגון נמסר כי שני מייסדי התנועה, ליילה אלעבד ועבאס עלוויה, נפגשו עם האריס וסגנה טים וולז, הציגו את חששותיהם לגבי אספקת נשק של ארה"ב לישראל וביקשו פגישה רשמית עם המועמדת לנשיאות כדי להמשיך ולדון בדרישותיהם לאמברגו נשק. "סגנית הנשיא שיתפה את אהדתה והביעה פתיחות לפגישה עם מנהיגי Uncommitted כדי לדון באמברגו נשק", טענו.
עוד נטען, כי אלעבד פרצה בדמעות במהלך המפגש ואמרה: "אני פלסטינית, אני המייסדת של Uncommited. המצביעים במישיגן רוצים לבחור בך, אבל אנחנו צריכים מדיניות שתציל חיים בעזה עכשיו. אני נפגשת בכל יום עם חברי הקהילה במישיגן שמאבדים עשרות ומאות בני משפחה ברצועה. אנחנו צריכים אמברגו נשק, האם תפגשי איתנו כדי לדון בכך?".
לפני חצי שנה, נציין, הצליחו אנשי הארגון לגרום לעשרות אלפי מצביעים להימנע מלבחור בנשיא ביידן בפריימריז במישיגן, במחאה על מדיניותו בזמן המלחמה.
1 צפייה בגלריה
האריס נואמת בדטרויט
האריס נואמת בדטרויט
האריס נואמת בדטרויט
(צילום: AFP)
במהלך עצרת הבחירות שקיימה האריס בדטרויט, מפגינים פרו-פלסטינים התפרצו לנאומה כמה פעמים והאשימו אותה ברצח עם בעזה, בין היתר בקריאות "Kamala Kamala, you can't hide, we don't want no genocide". האריס השיבה למפגינים כי "אני כאן כי אני מאמינה בדמוקרטיה. הקול של כולם חשוב, אבל אני מדברת עכשיו. תמשיכו לומר את זה אם אתם רוצים שדונלד טראמפ ינצח. אם לא, אני ממשיכה לדבר".