2 צפייה בגלריה
ארכיון. עזרא שיינברג בבית המשפט
ארכיון. עזרא שיינברג בבית המשפט
ארכיון. עזרא שיינברג בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
בית המשפט המחוזי מרכז קיבל היום (ד') פה אחד את העתירה שהגישה הפרקליטות נגד ההחלטה לקצר את עונשו של ראש ישיבת "אורות הארי" לשעבר, עזרא שיינברג (53) מצפת, שביצע עבירות מין חמורות בשמונה נשים ונידון ל-7.5 שנות מאסר. בעקבות ההחלטה יישאר שיינברג בכלא לפחות חצי שנה נוספת.
אחת הנפגעות בפרשה, מיכל הכהן (30), אמרה ל-ynet אחרי ההחלטה: "קשה לי להסביר במילים עד כמה זה משמח. הכי מרגש בפסק דין זה העניין התקדימי - התייחסו לנפגעות. זה לא קורה בדרך כלל. בוועדת השחרורים הנפגעות לא היו פקטור. פסק הדין מתייחס לנקודה הזו וכותב שאי אפשר להתעלם מהנפגעות. זה אור בקצה המנהרה כי פתאום יש משמעות למה שאני מרגישה. יש לנו הזדמנות להחלים ולנשום לפחות לעוד חצי שנה.
"חשבתי שהערכת המסוכנות שלו נמוכה ושהוא הצליח להערים על כל אנשי המקצוע שעושים הפרדה בין ההליך הפלילי להליך האזרחי. אני מקווה שזה יצליח גם בעוד חצי שנה אם הוא יחליט לגשת שוב לוועדת השחרורים. אני מקווה שלא תהיה לו עזות המצח לגשת שוב".
2 צפייה בגלריה
מיכל הכהן
מיכל הכהן
מיכל הכהן. "מקווה שלא תהיה לו עזות המצח"
(צילום: יעל הורן דנינו)
2015 - הגשת כתב האישום נגד עזרא שיינברג
(צילום: אביהו שפירא)

באוגוסט האחרון נחשפה הכהן בכתבה ב-ynet לאחר שנודע לה שבקשתו של שיינברג לשחרור מקודם התקבלה. היא אמרה אז ש"כל יום שהוא נמצא בכלא, יש לי אפשרות להתרפא. ברגע שהוא ייצא, יש בי פחד עצום שאראה אותו ברחוב, שהוא יקים קהילה סביבו. הוא פושע מניפולטיבי. זה לא הגיוני שהוא יהיה בחוץ".
שיינברג, תושב צפת, כיהן כראש ישיבת "אורות הארי" בין שנת 2000 ל-2015, אז נעצר עקב חשיפת מעשיו. עד אז הוא נודע כ"צדיק", תלמיד חכם ומקובל. הוא היה דמות משפיעה בקהילה ורבים פנו אליו לייעוץ ולתמיכה – כולל המתלוננות נגדו. ב-2017 הוא הודה במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות מין במתלוננות כחלק מטיפול שאותו כינה "הרפיה". הוא הורשע בניסיון אונס בשתי הזדמנויות, בשורת מעשים מגונים, בשיבוש מהלכי משפט ועוד. שנה לאחר מכן הוא נדון ל-7.5 שנות מאסר בפועל.
באוגוסט האחרון הורתה ועדת השחרורים על שחרורו המוקדם, החלטה שהובילה לסערה ציבורית ולערעור של הפרקליטות.
בהליך אזרחי הנלווה לפרשה קבעה לפני כשבועיים שופטת המחוזי בצפת עירית הוד ששיינברג יפצה את אחת מקורבנותיו ב-470 אלף שקל. התובעת, בת 34 ואם לילדים, הגישה תביעה לפיצוי בגין נזק נפשי שנגרם לה בשל עבירת המין שביצע בה.