2 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדקירה בירושלים
זירת פיגוע הדקירה בירושלים
רשת אינרנט פלסטינית בקרוב בעיר העתיקה
(צילום: יואב דודקביץ')
עמותת בורג' אל-לקלק, שעוסקת בחיזוק הזהות הלאומנית הפלסטינית בירושלים, תפרוש רשת אינטרנט אלחוטית חינמית עבור תיירים ותושבי העיר העתיקה בבירה. המטרה: מלחמה על העברת הנרטיב הפלסטיני אל מול רשת האינטרנט של הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) שמופעלת במקום.
פרט לנקודות החיבור החינמיות, השיקה העמותה הפלסטינית גרסה שנייה לאפליקציה שנקראת שוטטות וירטואלית בירושלים תחת הכותרת "שוטט בירושלים כאילו אתה שם".
בהודעת העמותה נכתב כי "השקת הגרסה החדשה של האפליקציה היא בשותפות ובתמיכת קרן ההקדשים לירושלים (שבראשה עומד איש העסקים הפלסטיני מוניב אל-מסרי המקורב ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן), לאחר שהגרסה הראשונה מומנה באמצעות תוכנית הפיתוח של האו"ם לתקופה של ארבע שנים".
2 צפייה בגלריה
הפרסומת לשירות של עמותת בורג' אל-לקלק
הפרסומת לשירות של עמותת בורג' אל-לקלק
הפרסומת לשירות של עמותת בורג' אל-לקלק
מונתסר אדקידיק, מנכ"ל עמותת בורג' אל-לקלק, הצהיר כי "האפליקציה מתחרה בנרטיב המזויף של העיר ירושלים באמצעות חמש שפות שונות, על סמך הנרטיב ההיסטורי האמיתי הפלסטיני של העיר הגדולה הזאת".
מפתח האפליקציה הצביע על הכנסת שותפות חדשה בשולי השקתה, שנועדה לפרסם נקודות אינטרנט חינמיות בעיר העתיקה, בשיתוף עם "ITEC", "CoolNet" ובורג' אל-לקלק, בתחילה בשער הפרחים ושער שכם, ועד 20 נקודות אינטרנט בחינם לאחר שלושה חודשים.
נציג קרן ההקדשים לירושלים הסביר כי הם מימנו ותמכו בגרסה החדשה של האפליקציה מכמה סיבות. החשוב שבהן לדבריו הוא אמונתם בעמותת בורג' אל-לקלק, בנוסף לקרב על הנרטיב הפלסטיני ונחיצות תמיכתם בו.
פריסת תשתיות האינטרנט בעיר העתיקה, כמקובל בעולם, נועדה להקנות לסוחרים ולארבעה מיליון תיירים שפוקדים את המקום מדי שנה גישה חופשית ונוחה לאינטרנט.
תושבת העיר העתיקה שגולשת באינטרנט של הרשות לפיתוח ירושלים, אמרה היום: "ברגע שיהיה אינטרנט זמין של עמותה פלסטינית אני אגלוש דרכה. הרשת של הרשות הישראלית היא חשודה, אני לא יודעת אם עוקבים אחרינו, זה לא נוח לי. אנחנו מחכים לאינטרנט הפלסטיני".
ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "המשימה שלנו היא נגישות ותחרות תשתיות תקשורת בכל מקום, כולל בעיר העתיקה בירושלים. בסיור שהתקיים עם הרל"י בשבוע שעבר עלו כמה סוגיות שדורשות טיפול. ככלל, השר נוקט מדיניות נוקשה כלפי חיבורים פיראטיים של חברות נטולות רישיון מסודר של משרד התקשורת".
ממשרד ירושלים ומורשת נמסר: "במסגרת החלטת ממשלה 3790 לצמצום פערים במזרח ירושלים, משרד ירושלים ומורשת פועל לחיבור בתי הספר ומוסדות הציבור במזרח העיר לתשתיות ישראליות לאינטרנט מהיר.
"בנוסף, המשרד מקדם תוכנית יחד עם משרד התקשורת לשיפור תשתיות האינטרנט הישראליות בכל שכונות מזרח ירושלים. לעניין פריסת תשתיות אינטרנט על ידי גורמים עצמאיים: אין למשרד כל יכולת אכיפה בנושא, והיא נמצאת בידי משרד התקשורת או העירייה".