תיעוד הקטטה שקדמה לרצח הנער חמזה זועבי בטמרה
(צילום: דוברות מחוז צפון )

בתום פעילות חקירה מקיפה ומורכבת, פוענח הרצח של הנער חמזה זועבי בן ה-17 מהכפר טמרה שבגלבוע. כך דיווח הבוקר (ראשון) ראש מחלק הרצח במחוז צפון של המשטרה, רפ"ק עוזי בוטבול. עם פענוח הרצח, פרקליטות מחוז צפון תגיש בהמשך היום כתב אישום נגד בלאל זועבי (35) תושב הכפר וקרוב משפחתו הרחוק של הנער, בגין רציחתו.
הרצח התרחש ב-8 בחודש מרץ האחרון, במהלך קטטה שבה השתתפו עשרות בני אדם בכפר טמרה. בסמוך לשעה 16:00 התקבל דיווח במוקד 101 על פצוע ירי בכפר, ולמקום הגיעו כוחות גדולים של משטרה. לאחר זמן קצר הסתבר לחוקרים שהנפגע נפטר מפצעיו בבית החולים העמק בעפולה, והחקירה הפכה לחקירת רצח.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הקטטה שקדמה לרצח הנער חמזה זועבי בטמרה
תיעוד הקטטה שקדמה לרצח הנער חמזה זועבי בטמרה
תיעוד הקטטה בטמרה שהובילה לרצח הנער
(צילום: דוברות מחוז צפון )
רפ"ק בוטבול תיאר כי "מיד עם קבלת הדיווח על האירוע הגענו לזירה, אספנו מצלמות, ראיות וגבינו עדויות ממעורבים ומעדים שהיו במקום. בהמשך ביצענו מעצרים של כמה מהחשודים, לרבות החשוד העיקרי, ובערך אחרי שעתיים תפסנו את הנשק שבאמצעותו בוצע הרצח". בוטבול הוסיף כי הנער נרצח בירי מרובה ציד מאולתר שהוחזק ללא רישיון, שנמצא במרחק של ק"מ וחצי מזירת הרצח, כשהוא מוסלק בין שיחים. "אחד החשודים הוביל אותנו לנשק", הוסיף.
כל החשודים שוחררו עם התקדמות החקירה, למעט בלאל זועבי, שהפך לחשוד המרכזי ברצח. רפ"ק בוטבול סיפר כי הנער הספיק למלמל את שמו של החשוד המרכזי בעודו גוסס: "שניות לאחר הירי, בן דודו של הנער הבחין בו כשהוא גוסס ומתבוסס בדמו, וכשניגש לסייע לו, המנוח במילותיו האחרונות הספיק למלמל 'דוד, בלאל ירה בי'".
2 צפייה בגלריה
 הנער זועבי לצד זירת הרצח בטמרה
 הנער זועבי לצד זירת הרצח בטמרה
הנער זועבי לצד זירת הרצח בטמרה
רפ"ק עוזי בוטבולרפ"ק עוזי בוטבולצילום: דוברות מחוז צפון
החשוד והמנוח הם כאמור קרובי משפחה רחוקים שמתגוררים באותו כפר, וחקירת המשטרה העלתה שקיים סכסוך בין כמה משפחות על שטח אדמה שנמצא בין ביתו של הנער לביתו של בלאל, והקטטה שבמהלכה נרצח פרצה כתוצאה מהסכסוך הזה.
חקירת המשטרה העלתה עוד כי אחותו של בלאל התקשרה אליו וקראה לו להגיע למקום בדחיפות, ולאחר מכן צעקה לעבר המעורבים, "בלאל יגיע ויהרוג אתכם". זמן קצר לאחר מכן בלאל הגיע למקום וירה מרובה הציד לעבר הנער מגג אחד הבתים. "הוא ירה בו מטווח של עשרות מטרים, ולהערכתנו הוא כיוון את הירי לעבר זועבי. החשוד נעצר זמן קצר לאחר הרצח, אך הוא מכחיש כל קשר לאירוע. לטענתו, הנשק לא שייך לו", סיפר רפ"ק בוטבול.
עו"ד עלי סעדיעו"ד עלי סעדי
בלאל זועבי הוא בעל משפחה ללא עבר פלילי, העובד במפעל בצפון. עורך דינו, עלי סעדי, מסר כי "מדובר באזרח נורמטיבי לחלוטין שלא קשור לרצח ונפל קורבן למעצר. הוא מכחיש וכופר בכל סעיפי האישום. עד לרגע זה לא קיבלנו את הראיות וניתן ללמוד מדבריו שאין לו קשר לרצח. מרשי נשוי, ובמקום לחגוג עם משפחתו את החג הוא יושב במעצר".