2 צפייה בגלריה
גל גדות
גל גדות
גל גדות
(צילום: AP)
האם סלב פופולרי שיש לו עשרות אלפי - לפעמים מאות אלפי ולעיתים מיליוני עוקבים – ראוי שיעשה שימוש בתפוצה הענקית הזו לטובת סוגיות ציבוריות ונושאים לאומיים? אני חושבת שכן. בעיניי, העמדת הנגישות האישית של סלב כזה להמוני בני אדם לטובת סוגיות לאומיות ועניינים בעלי חשיבות ציבורית היא מעשה פטריוטי. ולמה אני מדברת על זה פתאום? כי יש בלבי אכזבה ממישהי שאני דווקא ממש מחבבת: גל גדות.
נתקלתי בה כמה פעמים במשך השנים והיא תמיד חמודה, מסבירת פנים ונעימה. למרות הצלחתה הענקית בהוליווד, השתן לא עלה לה לראש. היא מגיעה לארץ לעיתים קרובות, שומרת על קשר עם חברותיה הישראליות, המשפחה שלה פה. בקיצור - אחת משלנו.
בשבועות האחרונים אנחנו סובלים מרצף פיגועים רצחניים בלב הערים. באחרון שבהם נטבחו שלושה פרחים יפי תואר בדיזנגוף, הלב של תל אביב. הפיגועים הללו לא זוכים למקום ולסיקור הראוי בתקשורת העולמית וברשתות. הגדיל לעשות "הגרדיאן" הבריטי, שהכותרת המזעזעת במיוחד שלו אחרי הפיגוע בדיזינגוף הייתה: "כוחות ישראליים הרגו פלסטיני אחרי שירי בתל אביב גבה שני קורבנות". בעקבות מחאת משרד החוץ הם תיקנו (עאלק) בהמשך הערב ל"שני קורבנות אחרי שתוקף פתח באש בבר בתל אביב".
משרד החוץ הישראלי וארגונים נוספים מנהלים מלחמת הסברה בלתי פוסקת בעולם. זה קשה ולא תמיד אפקטיבי. אמירה כמו "ישראל היא המקום היחיד שבו יהודים יוכלו לחיות בבטחה ולא להירדף רק מחמת יהדותם" כבר מזמן לא מקובלת שם. ובכל זאת, בני אדם – גם מתנגדי ישראל – מתעבים פיגועי טרור באשר הם. אפילו הדוגמנית ג'יג'י חדיד, בת לאב פלסטיני שרחוקה מלהיות חובבת ציון, פרסמה הודעת גינוי לפיגוע הנתעב בתל אביב. וזה חשוב, כי קוראים ושומעים אותה עשרות מיליונים.
ג'ודי ניר מוזס שלוםג'ודי ניר מוזס שלום
אבל מי לא השמיעה שום קול? ובכן, דווקא גל גדות, הישראלית הכי מפורסמת כיום בעולם. הייתי מצפה – ואני עדיין מצפה – שהיא תגנה גינוי חד וברור את הפיגועים בארץ. יותר מזה - שתמחיש לעשרות מיליוני העוקבים שלה את זוועת האירועים האלה. הרי גם היא יוצאת לברים ולמסעדות בתל אביב כשהיא בארץ, אולי אפילו בדיזנגוף. זו חס וחלילה יכולה הייתה להיות היא. אנא, תסבירי את זה למיליוני מעריצייך ועוקבייך, שיבינו עד כמה זה מדהים ונורא ובלתי נסבל.
נכון, אף אחד לא מינה אותה להיות שגרירת הסברה של המדיניות הישראלית, ובסוף זו החלטה אישית שלה. אבל לא להתייחס כלל לפיגועים? ועוד בעיר שבה את ומשפחתך חיים? גל יקרה, עדיין לא מאוחר. גינוי פיגועים והסבר פשוט ל-77 מיליוני עוקבייך בעולם הוא שירות חיוני למדינה הקטנה שהיא שלך ושלנו.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com