1 צפייה בגלריה
תורים להוצאת דרכון
תורים להוצאת דרכון
הפיילוט לחידוש והנפקת דרכונים. תורים בארבע הלשכות
(צילום: חיים הורנשטיין, מוטי קמחי, רפי קוץ, אלעד גרשגורן)
הפיילוט "מרתון לדרכון", שעליו הכריז שר הפנים משה ארבל, יסתיים מחר (חמישי) לאחר כשישה שבועות, שבמהלכם הוסבו הלשכות בתל אביב, באר שבע, חיפה וירושלים ללשכות הנפקת דרכונים ללא קביעת תור מראש - לצד מרכז הנפקת דרכונים חדש שנפתח בבני ברק. אחרי שנתיים שבהן היה קשה עד בלתי אפשרי לקבוע תור הצליחו יותר מ-425 אלף תושבים לחדש או להנפיק דרכון.
את הפיילוט, שחסך לתושבים בישראל חודשים ארוכים של המתנה, נדידה ללשכות מרוחקות או הליך מהיר בנתב"ג במחיר מופקע, אפשר להגדיר כהצלחה. על פי הנתונים של לשכת האוכלוסין וההגירה, נכון להיום בבוקר, ארבע הלשכות המרכזיות והמרכז החדש בבני ברק נתנו שירות ליותר מ-210 אלף תושבים.
השיא נרשם בלשכה בתל אביב, אליה הגיעו 50,983 מקבלי שירות. אחריה ירושלים עם 46,641, חיפה עם 45,893 ובאר שבע עם 41,505. במרכז בבני ברק הונפקו קצת יותר מ-30 אלף דרכונים.
תורים ארוכים לחידוש דרכון
(צילום: רועי עידן, אילנה קוריאל, חגי דקל, אדם קוטב, ליאור אל-חי, אלכס גמבורג)

בימים הראשונים נרשמו עומסים כבדים ותורים ארוכים השתרכו מחוץ ללשכות. לא פעם נעצרה כניסת הקהל לפני שעת הסגירה, על מנת לתת מענה לממתינים בזמן שנותר. אחרי כשלושה שבועות שבהם פעל הפיילוט הוצבו מחוץ ללשכות מצלמות המשקיפות על התורים במטרה להקל על הציבור. על פי הנתונים, כמעט 50 אלף גולשים צפו במצלמות בשידור חי.
עם סיום הפיילוט מסתמנת בשורה טובה נוספת - כעת יש תורים פנויים ברוב הלשכות בארץ, וכבר מחר יוכלו בעלי תעודת זהות ביומטרית להגיע ללשכות ברחובות, מודיעין עילית, פתח תקווה ואשקלון. מי שאין באמתחתו תעודה ביומטרית יוכל למצוא תור בשבוע הבא.