תיעוד: אלימות ברכבת הקלה בירושלים

אלימות מתועדת ברכבת הקלה בירושלים שפורסמה בטיקטוק הובילה למעצר חשוד בן 21 משועפט. בסרטון נראה צעיר סוטר לצעיר חרדי ברכבת, בזמן שחברו צילם את המקרה. צעיר אחר העלה את הסרטון לרשת. אמש הופצו ברשת מספר הטלפון של התוקף וגם תמונה שלו.
הבוקר הודיעה המשטרה כי פעילות חקירה הביאה למעצרו של חשוד במעורבות באירוע, בן 21 משועפט, והוא הועבר לחקירה. החשוד יובא במהלך הבוקר לבית המשפט שם צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרו. המשטרה מחפשת את החשוד בתקיפה ואת צלם הסרטון.
יהודה, אביו של הנער שהוכה, סיפר: "כשהוא הגיע הביתה הוא סיפר שעשה הליכה עם כמה חברים שלו והיה לו אירוע מאוד לא נעים. חזר עם תחושת עלבון. הסטירה הזאת שהוא קיבל זו סטירה שמיועדת לכל אחד מאיתנו בגלל שהוא יהודי. הוא חטף את הסטירה הזאת בשביל כולנו. אמרתי לו שלא ייסע יותר ברכבת. היום זו סטירה, מחר זה יכול להיות סכין. ברגע הראשון הבנתי שאין לי מה לעשות עם סיפור כזה, אבל כשזה עלה פניתי לארגון השומרים. מפקד התחנה היה מעורב. זימנו אותנו להליך מהיר של הגשת תלונה. כל התחנה הייתה על הרגליים. זה קצת מחבק שמגיבים ככה, אבל מצד שני מדובר בהשפלה נוראה. לראות את הסרטון הזה שוב ושוב זה נורא. הלוואי שנוכל לחיות בתחושת ביטחון יותר. זה טוב באיזה אופן שהסיפור הזה פורסם".
סגן שר התחבורה אורי מקלב אמר כי "מדובר במקרה מזעזע של אלימות קשה ואסור לעבור על כך לסדר היום". יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר כי "המשטרה חייבת לעצור את הצעיר בהקדם ולנקוט ביד קשה בכל האמצעים העומדים לרשותה, בכדי להרתיע אחרים ממעשים שכאלו".
יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' צייץ: "משטרת ישראל צריכה להפעיל את כל היכולות הטכנולוגיות שלה כדי לשים את ידה עוד הלילה על המנוול הזה ולנעול אותו מאחורי סורג ובריח".