שורד השואה התמוטט ולא השתתף בטקס ביד ושם: ריאיון עם בנו
(צילום: אסף חן)

יואל מול, בנו של הרב ושורד השואה אפרים מול, התייחס לעצרת המרכזית לציון יום השואה בריאיון לאולפן ynet, ואמר כי אביו "היה ממש באורות, הוא ממש התכונן ליומיים האלה". הרב מול אמור היה לשאת את תפילת "אל מלא רחמים" בעצרת, אך התמוטט אמש ב"יד ושם" לפני שהשתתף בחזרה לטקס בירושלים, ולכן לא יכול היה למלא את התפקיד. הזמר שולי רנד נבחר להחליף אותו.
בנו של הרב - חסיד חב"ד שהוריו נרצחו באושוויץ - הוסיף כי "אבא לא במצב כל כך טוב, אנחנו מצפים לישועה". הוא הוסיף כי אביו סובל מדימום מוחי, וציין כי אביו היה נרגש לקראת המעמד. "הוא מתנדב ביד ושם כמה פעמים בשבוע. הוא נוסע לשם להרצות בפני כל מיני קהלים בכל מיני שפות כך שיד ושם לא היה לו מקום זר בכלל, והוא הרגיש בבית. היו לנו יומיים מאוד אינטנסיביים - זה התחיל ביום ראשון בבוקר, בביקור בלשכת ראש הממשלה, משם ליד ושם ועד החזרה הגנרלית, ואבא היה ממש במצב רוח מרומם ועם אדרנלין", סיפר.
הוא היה שמח שבחרו בו להגיד את תפילת אל מלא רחמים. "לגמרי. הוא היה גם מאוד נרגש שבאתי איתו. אני קרוי על שם אבא שלו, אני גם מתנדב במשמר הגבול מטה יהודה, והוא ביקש ממני לבוא עם המדים למרות שזה לא כל כך נהוג, אבל דיברתי במיוחד עם דוברות המשטרה והופעתי עם המדים. אבא גם שם על החליפה שלו את כל האותות שהוא קיבל ממלחמות ישראל והסתובב כמו טווס גאה. למעשה ברבע השעה האחרונה שלו לפני שהוא התמוטט הוא נתן ריאיון לרשת טלוויזיה אמריקנית, עם ספר השמות החדש שעשו".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואפרים מול
בנימין נתניהו ואפרים מול
נתניהו ואפרים מול, זמן קצר לפני שהתמוטט
(מתוך עמוד הטוויטר של בנימין נתניהו)
מול הוסיף כי אביו הראה לו את השמות של סבו וסבתו בספר. "הוא פתח את הספר, הצביע על השם של אמא שלו, ואמר 'אין כמו אמא. הנה אבא'. הוא מצביע על השם של אבא שלו ואז הוא אומר לצלם 'הנה השם של אבא בספר של הנספים', ואז הוא מצביע על תג השם - לשוטרים יש תג על החולצה - הוא מצביע על התג של השם שלי, והוא אומר 'הנה השם של אבא שלי על המדים של משמר הגבול של מדינת היהודים' - וכולו שמח. ואז התחלנו לצאת החוצה והוא התחיל להיות קצת מבולבל, והנפילה הייתה די מהירה".
זה היה אחרי רגע של ניצחון בשבילו. "באו אנשים מיד ושם בבוקר ושאלו אם אני רוצה לבוא. אני חושב שאבא רוצה שאני אעשה את זה. ביקשתי מהבן הגדול שלי שיבוא איתי והלכנו באמת לטקס. פגשנו את הנשיא, ראש הממשלה ניגש אליי בסוף האירוע ושאל לשלומו של אבא. הנשיא ביקש ממני את השם של אבא ושל אימו כדי להתפלל עליו, ממש היה מרגש. אני מאוד שמח שעשיתי את זה. חזרתי לפה, סיפרתי לאבא ואני בטוח שלפי תזוזות הגוף שפתאום הוא עשה - אני כמעט בטוח שהוא שמע אותי".