דריה גולטיאייב, בתו של יורי וולקוב. "חוששת שהאישום יעבור להמתה בקלות דעת"
(צילום: אבי חי, נויל האריס)

דריה גולטיאייב, בתו של יורי וולקוב שנרצח במעבר חצייה בחולון, אמרה הבוקר (חמישי) בריאיון לאולפן ynet כי היא לא מאמינה לטענות עורכת דינו של החשוד עדי מזרחי, שאמרה כי היא "מסתכלת על המקרה בעיניים של משפטנית - זה לא רצח". לדברי גולטיאייב, עורכת הדין "מדברת בדם קר", והטענה כי כלי הרצח המדובר הוא "מברג פשוט" לא רלוונטית. "זה עדיין כלי רצח. באותו רגע הוא הוציא את הכלי, דקר את אבא שלי ונעלם. הוא אפילו לא נשאר וניסה לעזור לו".
2 צפייה בגלריה
יורי, ילנה ודריה וולקוב
יורי, ילנה ודריה וולקוב
(צילום: אריק מרמור, מוטי קמחי )
אתמול בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו של מזרחי בשישה ימים. זאת, לאחר שלטענת המשטרה החשוד הודה ברצח במוצאי שבת האחרונה. בנוסף, הוא ביקש להעביר מסר שהוא מבקש סליחה מבני משפחתו של הנרצח, לאחר שנשבר בחקירתו כשראה את תמונת הנרצח וקרוביו. עם זאת, גולטיאייב מסרבת לקבל את סליחתו: "הוא לא הגיע למשטרה, לא הודה בהתחלה שהוא רצח אותו. איפה יש פה סליחה והתנצלות של אותו בן אדם?".
כמה קשה היה לך ולאמא שלך לשמוע את הדברים האלה? "כרגע אני מעדיפה להילחם לבד מול כל הדברים האלה ולא לערב את אמא שלי. אני רוצה לתת לה לנוח ולהירגע. את הכתבה עם דברי עורכת הדין ראיתי עם אחי. זה פשוט זעזע אותי שאישה יכולה להגן על מישהו שרצח ככה בן אדם בדם קר".
2 צפייה בגלריה
עדי מזרחי ואורית חיון
עדי מזרחי ואורית חיון
עדי מזרחי יחד עם עורכת דינו בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
את חושבת שזה יכול להגיע למצב שאמא שלך תיאלץ להתעמת עם החשוד ברצח? "אני מרגישה שזה עלול להגיע לזה כי רשות המשפט שלנו מאוד סלחנית. זה שעורכת הדין אומרת שזה כלי עבודה ולא כלי רצח - סכין הוא לא כלי עבודה? הוא לא נמצא אצלנו במטבח? זה גם כלי עבודה. ואם היא אומרת שזה מברג, אז פגיעת מברג לא נראית כמו שהיה אצל אבא שלי. אני התנדבתי במד"א ואני מכירה את זה".
ראינו הרבה דוגמאות לכך שבתי המשפט סלחניים. מה את חוששת שיקרה? "שזה יעבור מעבירת רצח להמתה בקלות דעת".
לפחות נשמתם קצת לרווחה כשהמשטרה הודיעה שהוא הואשם ברצח. עכשיו אתם חוזרים אחורה? "כמובן שהוא לא הודה ברצח על דעת עצמו, אלא כי עורכת הדין שלו אמרה לו להודות כדי לרכך את העונש. מזה אנחנו חוששים".
קיבלתם הדרכה מהמדינה או מהמשטרה? מישהו מדבר אתכם? "מעט מאוד מודיעים לנו על המשך התיק, לא על כל דבר. כרגע המידע רגיש לאותו תיק ומי שמנסה לעזור לנו אלו רשויות מטעם המדינה ומטעם עירייה, הם נותנים לנו עצות".
בתחילה, נזכיר, ייחסה המשטרה לחשוד ברצח עדי מזרחי עבירה של המתה בקלות דעת. בדיון בהארכת מעצרו ביום שישי האחרון החליטה המשטרה לחזור בה מההחלטה - וייחסה לחשוד את העבירה החמורה ביותר בספר החוקים - עבירת רצח. בדיון פורטו בתחילה הסעיפים שיוחסו לחשוד: המתה בקלות דעת, קשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש הליכי משפט וסיוע לאחר מעשה לפשע. מיד לאחר מכן שינה קצין משטרה את הסעיפים ועדכן כי לחשוד מיוחסת עבירת רצח בנסיבות מחמירות.