לפי תחקיר צה"ל, בשיא הפשיטה לבארי - בסביבות השעה 13:30 ב-7 באוקטובר - היו בקיבוץ 340 מחבלים אל מול 26 לוחמים בלבד. חלק מהמחבלים היו פעילי חמאס וג'יהאד איסלאמי, אחרים היו בוזזים - אבל הראשונים שפלשו לקיבוץ ופתחו בטבח שבו נרצחו 101 מחברי הקיבוץ ונחטפו 32 נשים וגברים היו חברי אנשי כוח נוחבה מגדוד נוסייראת של חמאס.
מחנה הפליטים נוסייראת נמצא בערך במקביל לקיבוץ, מערבה ממנו, כאשר 25 המחבלים הראשונים מכוח החוד של הנוחבה פלשו ממנו לבארי בשעה 6:42. כוח התגבור של חמאס שהגיע בהמשך הבוקר התכוון בכלל לפלוש לנתיבות, אבל בשל היתקלויות לפני כן נסוג - ונכנס גם הוא לבארי.
4 צפייה בגלריה
גדוד נוסייראת באזור מסיבת הטבע ברעים
גדוד נוסייראת באזור מסיבת הטבע ברעים
מחבלי הנוחבה מגדוד נוסייראת, באזור מסיבת הטבע ברעים
4 צפייה בגלריה
גדוד נוסייראת רצועת עזה חמאס ארגון טרור
גדוד נוסייראת רצועת עזה חמאס ארגון טרור
גדוד נוסייראת, בתמונה מהפייסבוק של הכוח
אילוסטרציה שמציגה את מהלך הקרב בקיבוץ בארי
(צילום: דובר צה"ל )

גדוד נוסייראת, המכונה בפני העזתים "שומרי אל-אקצא", נחשב לגדוד חזק ומשמעותי בזרוע הצבאית של חמאס. בראש הכוח שחדר לבארי עמד עבד אל-רחמן, ממפקדי גדודי אל-קסאם שחוסל בהמשך.
בין המחבלים שפלשו וטבחו באזור מסיבת הטבע ברעים ובבארי היו גם בניו של איימן נופל, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס ומפקד חטיבת מחנות המרכז של רצועת עזה - שהיה לבכיר חמאס הראשון שחוסל במלחמה, 10 ימים לאחר תחילתה.
4 צפייה בגלריה
 תעודות הזהות של אסמעיל סראג'
 תעודות הזהות של אסמעיל סראג'
מפקד גדוד נוסייראת, שחוסל בתחילת ינואר
(צילום: דובר צה"ל )
4 צפייה בגלריה
 תעודות הזהות של המחבל אחמד והבה
 תעודות הזהות של המחבל אחמד והבה
הסגן שחוסל גם הוא, אחמד והבה
(צילום: דובר צה"ל)
במהלך הלחימה פעילי גדוד נוסייראת ירו טילי נ"ט ושיגרו כלי טיס בלתי מאוישים לעבר כוחות צה"ל. בינואר האחרון צה"ל ושב"כ הודיעו כי חיסלו בתקיפה אווירית את מפקד גדוד נוסייראת איסמעיל סראג' ואת סגנו, אחמד והבה.
סראג' שימש בעברו כמפקד פלוגת נוחבה בחמאס וכפעיל ייצור אמצעי לחימה רקטיים. סגנו והבה, מונה לתפקיד הסמג"ד לאחר חיסולו של הסגן הקודם, אותו עבד אל-רחמן. והבה מילא מגוון תפקידי שטח ומטה בחמאס, כולל בתוכנית האימונים של הארגון.
פורסם לראשונה: 22:19, 11.07.24