השר גדעון סער נשמע הערב (יום ג') כמי שממשיך לבדל עצמו מיו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לקראת אפשרות של ריצה בנפרד ממנו בבחירות הבאות, לכשיתקיימו. באירוע הדלקת נר שישי של חנוכה עם משפחות שכולות, כשברקע קריאות מתוך מפלגתו של גנץ לשקול פרישה מהממשלה בקרוב, אמר סער כי חשוב לשמור על ממשלת החירום בזמן הלחימה. נוסף על כך הביע התנגדות נחרצת להקמת מדינה פלסטינית, בדומה לראש הממשלה נתניהו - ובזמן שגנץ עדיין לא דיבר על משנתו בנושא אחרי 7 באוקטובר.
גדעון סער בהדלקת הנרות. "לא" מוחלט למדינה פלסטינית

באירוע הדלקת הנרות הדגיש סער כי כבר ביום שבת של 7 באוקטובר החל לפעול להקמת ממשלת החירום הלאומית: "זאת לא הייתה ממשלת חלומותיי, זה היה על בסיס ממשלה שהתנגדתי לה בחריפות מיומה הראשון, אבל זאת הייתה הממשלה היחידה האפשרית להתמודד עם חלום הביעותים של 7 באוקטובר".
סער אמר כי הקמת ממשלת החירום הייתה מעשה פטריוטי שנועד להציל את ישראל בשעתה הקשה ביותר מאז מלחמת העצמאות, ומתח ביקורת על כך שכעת, כשחיילי צה"ל נלחמים וחטופים רבים מוחזקים עדיין בשבי בעזה, "יש כאלה שעומדים עם סטופר ביד ושואלים: נו, מתי אתם פורשים? מתי אתם מפרקים את ממשלת החירום?".
2 צפייה בגלריה
גדעון סער בועידת המשפט ה-12 של לשכת עורכי הדין
גדעון סער בועידת המשפט ה-12 של לשכת עורכי הדין
גדעון סער. "יגיע זמן התיקון"
(צילום: מוטי קמחי)
על כך השיב סער: "ישראל מותקפת בכמה חזיתות! איפה אתם חיים? חשוב לשמור על ממשלת החירום בתקופת המלחמה. הרי מי יקבל עידוד מפירוק ממשלת המלחמה? החמאס. החיזבאללה. איראן. המלחמה הזאת גורלית לעתיד ילדינו ונכדינו בארץ הזאת". על הימים שאחרי המלחמה אמר: "לא אאפשר להשתמש בפטריוטיות שלי, בפטריוטיות שלנו, לצרכים שאינם קשורים לטובת המדינה. לנגד עיניי יהיה רק האינטרס הלאומי. לא אדבר פוליטיקה הערב. אומר רק זאת: אחרי המלחמה – יגיע זמן התיקון של החברה הישראלית. ונדרש תיקון גדול. גם תיקון פוליטי".
הכותרת
מה למדנו מחודשיים של מלחמה? | נחום ברנע
22:27
2 צפייה בגלריה
מסיבת העיתונאים ביום ה-60 למלחמת חרבות ברזל
מסיבת העיתונאים ביום ה-60 למלחמת חרבות ברזל
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. סער נגד קולות הפרישה
(צילום: לע"מ)
בהמשך אמר סער כי הוא מזהה ניסיון פלסטיני, ערבי ובינלאומי להחזיר לקדמת הבמה את "הרעיון המסוכן", כדבריו, של הקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן. "אל תקלו בכך ראש, ידידי. אני אומר לכם: ביום שאחרי – אחרי המערכה הביטחונית – נצטרך להדוף סכנות מדיניות. זה גורלנו.
"חלילה לנו – אחרי ששילמנו בריבית דריבית על טעויות העבר – לחזור לנתיב הנסיגות, החולשה והוויתורים. חלילה לנו אחרי שאנו משלמים בדם טובי בנינו לחזור לאשליות העבר. לא נסכים למדינת טרור פלסטינית – לא ביהודה ושומרון ולא בעזה. לא נסכים לוותר על האחריות הביטחונית – לא ביהודה ושומרון ולא בעזה". השר גדעון סער הדגיש עוד כי לא יסכים לפגיעה בהתיישבות ביהודה ושומרון.