לוחמי ההגנה האווירית יירטו הבוקר (ראשון) בהצלחה טיל בליסטי (קרקע-קרקע) ששיגרו החות'ים מתימן לעבר אילת. היירוט בוצע באמצעות מערכת "חץ 3", כ-12 שעות אחרי שפיצוצים אדירים תועדו בעיר הנמל חודיידה שבמערב תימן, ובזמן שהאש במקום עדיין בוערת. אזעקות הופעלו בזמן היירוט - ודובר צה"ל עדכן כי "השיגור לא חצה לשטח הארץ, התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט".
תיעוד היירוט מהערבה
(צילום: אלון וייס, קיבוץ יטבתה)

יחיא סריע, דובר הצבא החות'י, לקח אחריות על הירי לאילת באמצעות "מספר טילים בליסטיים". בהצהרה הבוקר אמר כי "הכוחות ביצעו פעולה צבאית משותפת נגד הספינה האמריקנית 'פומבה' בים האדום, באמצעות מספר טילים בליסטיים וכטב"מים". נטען כי הייתה פגיעה בספינה.
בתוך כך, מקור תימני מסר הלילה לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי בתקיפות בחודיידה נהרגו חמישה בני אדם ו-87 נפצעו, אך ציין כי עדיין יש נעדרים. בתיעוד שהועלה הבוקר לרשתות, נראה עשן שחור כבד באזור הנמל, במתקני זיקוק הנפט שמכלכלים את השלטון החות'י החולש על כמחצית מהמדינה הענייה בדרום חצי האי ערב.
(צילום: מיקי שמידט)

מבצע "יד ארוכה" שלב אחר שלב
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התייחס לפנות בוקר (שעון ישראל) לתקיפה בתימן, ואמר כי הוא "מודאג מאוד מהסיכון להסלמה נוספת באזור וממשיך להפציר בכולם לנהוג באיפוק מירבי". מטעמו נמסר כי "הדיווחים הראשוניים מצביעים על מספר הרוגים ויותר מ-80 בני אדם שנפצעו בתקיפה, וכי נגרם נזק ניכר לתשתיות אזרחיות. המזכ"ל קורא לכל הנוגעים בדבר להימנע מהתקפות שעלולות לפגוע באזרחים ובתשתיות אזרחיות".
כמו כן, שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אחרי התקיפה הישראלית בתימן. לפי הודעת הפנטגון, אוסטין הכיר בכך שהפעולה הישראלית מגיעה בעקבות חודשים של התקפות החות'ים נגדה, והוא אישר מחדש את מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל ולזכותה של ישראל להגנה עצמית.
נמל חודיידה, לפנות בוקר

אתמול אחר הצהריים תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר בחודיידה, בנמל שמהווה את צינור האספקה המרכזי של החות'ים, שליחי איראן בתימן. צה"ל הבהיר כי מדובר בתגובה ל"מאות המתקפות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים", שכוונה נגד תשתיות אנרגיה ששימשו גם לטרור. צה"ל, שלקח אחריות על התקיפה כשעה וחצי אחרי שבוצעה, הוסיף כי מערך ההגנה הישראלי עובה ואין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף - אך הדגיש כי ההגנה אינה הרמטית.
גורמים אמריקנים הבהירו, זמן קצר אחרי התקיפה, כי "ישראל פעלה לבד". דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אישר כי צה"ל תקף לבדו - ואמר כי מדובר באחת התקיפות הארוכות והמשמעותיות ביותר שביצע חיל האוויר. לדבריו, "הלחימה לא תמה - ונילחם היכן שנידרש. קראנו למבצע 'יד ארוכה' כי ישראל תדע לפעול רחוק ולפגוע במי שמאיים עליה".
שעות בודדות אחרי התקיפה, דובר החות'ים יחיא סריע שיגר איום כלפי ישראל ומסר כי "האויב הישראלי פגע בתחנת החשמל בעיר. הצבא התימני יגיב לתוקפנות הזו ולא יהסס לפגוע ביעדים חיוניים של האויב". לדבריו, "הכוחות לא יפסיקו את פעולות התמיכה בעזה, לא משנה מה התוצאות. אנחנו מתכוננים למלחמה ארוכה עד שתיפסק התוקפנות ויוסר המצור על עזה".