הממשלה צפויה להחליט ביום ראשון כי המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים יקיים ב-7 באוקטובר טקס ממלכתי לציון מתקפת הפתע של חמאס. בנוסף, הממשלה צפויה להחליט בישיבתה השבועית כי שרת התחבורה מירי רגב, שאחראית על המערך, תהיה השרה האחראית גם על הטקס.
1 צפייה בגלריה
טקס יום הזיכרון בחולון
טקס יום הזיכרון בחולון
רגב ביום הזיכרון
(צילום: קובי קואנקס)
במסמך ההצעה להחלטה נכתב כי הטקס יתקיים בתאריך הלועזי לציון מתקפה - ולא בתאריך העברי כנהוג במדינת ישראל - מכיוון ש"הוא בעל חשיבות ציבורית. שבעה באוקטובר נחרט בתודעה הציבורית בישראל כיום הטבח הנורא. כהיענות לרחשי הציבור קיים צורך לציין את האירוע, באופן חד פעמי, במועדו הלועזי".
השרה רגב, שאחראית כאמור על מערך הטקסים הממלכתיים, נחשפה לביקורת לאחר שנבחרה פעם נוספת להוביל את טקס יום העצמאות - שצוין בחודש מאי ללא קהל והוקלט מראש, בניגוד לחוות הדעת הביטחונית. חלק ממבקרי הטקס אף טענו אז כי הוא הפך ל"טקס פוליטי".
גם תושבי קיבוץ בארי, שספגו את אחת המכות הקשות ביותר ביום פלישת חמאס לישראל ב-7 באוקטובר, יצאו נגד הטקס - וסירבו לקחת בו חלק. "אנו סבורים שפורמט זה איננו מכבד וראוי. החלק הממלכתי של המשואות יעסוק בנושא הגבורה בלבד, ללא מתן התייחסות הולמת לטרגדיה הקשה שהתרחשה לנו התושבים, שעדיין מלווה אותנו כעת כשישנם חטופים מאיתנו בעזה".