6 לוחמי צה"ל נפגעו הבוקר (ראשון) באורח בינוני וקל מפגיעת רסיסים ושאיפת עשן, אחרי יירוטים של שני כטב"מים של חיזבאללה בשמי הגליל המערבי.
תקיפת מטרות חיזבאללה וחיסול חוליית נ"ט | תיעוד
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
תקיפות בדרום לבנון
תקיפות בדרום לבנון
תקיפות בלבנון, היום
(צילום: מתוך איקס)
הכטב"מים שוגרו על ידי חיזבאללה לכיוון שטח ישראל אחרי תקיפות מסיביות של חיל האוויר בדרום לבנון. לפי צה"ל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור, משגרים ומתחמים צבאיים של חיזבאללה. מלבד זאת, הותקפה גם חוליית מחבלים שניסת לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל באזור זרעית. לפי הדיווחים, המטרות הותקפו בין השאר ביארון, בינת ג'בל ובכפר כילא בלבנון.
האזעקות בעקבות שיגור הכטב"מים של חיזבאללה נשמעו הבוקר בשורת יישובים בצפון בשעה 10:01. אזעקות נשמעו באדמית, ערב אל-עראמשה, שומרה, אילון, אבן מנחם, גורנות הגליל, חניתה, זרעית, יערה, שתולה וגורן. לאחר מכן נשמעו אזעקות גם בשלומי. חיזבאללה הודיע שהוא אחראי לירי ולשיגור כטב"מים בגזרה המערבית של גבול לבנון.
הכותרת
האם באמת אפשר להרחיק את חיזבאללה מהגבול?
29:33
3 צפייה בגלריה
תקיפות בדרום לבנון
תקיפות בדרום לבנון
(צילום: מתוך איקס)
סרן ג' משחזרת: כך חוסלו מחבלים בהר דב
(צילום: ירון ברנר)

ששת הלוחמים הנפגעים שנפגעו מהרסיסים ומשאיפת עשן פונו למרכז הרפואי לגליל. מצבם של שניים מהם מוגדר בינוני, והיתר קל.

חיסול מסתורי בסוריה

שלשום דווח כי בסוריה חוסלו ארבעה בני אדם במונית בעיירה אל-בעת' שבמחוז קוניטרה. הארבעה, לפי גורמי אופוזיציה סוריים, היו חברי חוליה ששייכת ל"תיק הגולן", התשתית שחיזבאללה מנסה להקים בגולן הסורי מול ישראל. המכון הסורי "נורס" שמתנגד למשטר אסד פרסם אתמול מידע על חסן דקדוק – אחד מארבעת ההרוגים בתקיפה המיוחסת לישראל.
3 צפייה בגלריה
חסן דקדוק, חוסל
חסן דקדוק, חוסל
חסן דקדוק והמונית שהותקפה בסוריה. על ראשו של האב פרס של מיליון דולר
על פי הדיווח מדובר בלבנוני תושב העיירה עיתא א-שעב בדרום המדינה, ששירת ביחידה 125 בכוח רדואן. נמסר כי הוא בנו של מוסא דקדוק, מפקד יחידת "תיק הגולן" של חיזבאללה, שהיה בעבר יועץ צבאי של כוח קודס האיראני בעיראק ותימן. על ראשו של דקדוק האב מוצע פרס של מיליון דולר בגין מעורבותו ברצח חיילים אמריקנים בעיראק.
עוד שלשום, הותקפה חוליית מחבלים של חיזבאללה בהר דב. החולייה כללה שלושה מחבלים עם רובי קלצ'ניקוב וטיל כתף לאו, והם חוסלו על על ידי כטב"ם שהוכוון על ידי תצפיתניות של גדוד עיט. "הבנו שלא מדובר בכוחותינו. אנחנו מעלות כוחות אוויריים למרחב, ולא עוזבות את החשודים, 3 אנשים. כשיש אישור, מחסלים את החוליה הזאת כוחות אוויריים. לאורך כל הזמן הזה אנחנו בתצפית אוחזות עליהם. ברגע שהם מושמדים - אנחנו מצליחות לנשום לרווחה", סיפרה היום סרן ג', מפקדת חמ"ל תצפיות בגזרת הר דב בריאיון ל-ynet Live.
היא נשאלה על היחס לתצפיתניות בגזרת הצפון, בצל הטענות ההולכות וגוברות לפיהן מפקדים בגזרת הדרום דחו התרעות מצד תצפיתניות בכל הנוגע למתרחש בגבול הרצועה. "בגזרת הצפון לוקחים אותן מאוד ברצינות. כל זיהוי, כל דיווח. מתייחסים במלוא תשומת הלב. פה לפחות בגזרתנו הפיקו לקחים. כל מה שהן אומרות - הן מכירות את השטח הכי טוב", אמרה ג'.