חמאס מסכים לוותר על השליטה האזרחית ברצועת עזה? כמעט שנה אחרי טבח 7 באוקטובר ופרוץ המלחמה, גורם בחמאס אמר לרשת הסעודית "אל-חדת'" כי ארגון הטרור השולט ברצועה הגיע להסכמות - ופתח הוא זה שיהיה אחראי על הניהול האזרחי של הרצועה, ועל המעברים.
לדברי אותו גורם, אלו לא יהיו תחת פיקוחו של חמאס. הפגישה עם אנשי פתח שבה הסכם זה אמור להיחתם צפויה להתרחש בשבוע הבא.
1 צפייה בגלריה
הסחורה הישראלית שעוברת במעבר כרם שלום בעזה
הסחורה הישראלית שעוברת במעבר כרם שלום בעזה
ציר פילדלפי
(צילום: יואב זיתון )
אתמול אמר ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד מוסטפא כי הפגישה הזו צפויה להתרחש בקהיר, וציין כי הרשות תנהל את רצועת עזה לאחר המלחמה ובהשתתפות "כולם".
הפגישות הקודמות בין הפלגים הפלסטיניים נערכו בסין, והסתיימו בהצהרת בייג'ינג ב-23 ביולי, שבה הוסכם להגיע ל"אחדות לאומית כוללת", הכוללת את כל הכוחות במסגרת אש"ף, ולגבש קונצנזוס לאומי זמני.
גורם בכיר ברשות הפלסטינית הגיב לדיווח, ואמר ל-ynet כי "הרשות ממילא מנהלת את העניינים האזרחיים ברצועה - חינוך, בריאות, רשות המים והאנרגיה. מבחינת חמאס זה כאב ראש, אז הוא מטיל את זה על הרשות כדי להמשיך לשלוט ביטחונית וצבאית. השלטון מתבטא רק בכוח ותחמושת. חמאס מבין שהסיפור של המעברים נגמר, ישראל לא תוותר על שליטה בהם מבחינה ביטחונית, אז הוא מוותר בשביל שהרשות תתמודד מול ישראל. נחכה ונראה מה יהיה בפגישה בקהיר, אבל אין יותר מדי ציפיות להסכמה".