הרמטכ"ל בשיחה עם לוחמות ולוחמי תותחנים: ״צה"ל ממוקד עכשיו רק בדבר אחד - ניצחון ופירוק חמאס״
(צילום: דובר צה״ל)

"אנחנו במלחמה - אתם מבינים את זה מהיום הראשון. זה יהיה תהליך ארוך ואנחנו עכשיו בשלב שאנחנו פוגעים חזק באויב, גם בפנים, בכניסה לתוך רצועת עזה". כך אמר היום (ראשון) הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בשיחה עם לוחמות ולוחמי חיל התותחנים בגבול הרצועה.
הלוי אמר עוד ללוחמים: "צה"ל ממוקד עכשיו רק בדבר אחד - ניצחון, פירוק חמאס, פגיעה בכמה שיותר מפקדים של האויב, כמה שיותר לוחמים של האויב, כמה שיותר תשתיות של האויב. אש שאתם יריתם הביאה לזה שכשכוח שלנו הגיע האויב היה כבר חלקו הרוג, חלקו פצוע, חלקו לא מסוגל לתפקד, חלקו ברח וחלק עוד שם והכוחות עדיין נלחמים בהם.
"אני מאוד שמח לראות כאן לוחמות ולוחמים, מפקדות ומפקדים, אתם עושים עבודה יוצאת מן הכלל ואני מכין אתכם - יש לנו תהליך ארוך. אנחנו מתכוונים לטפל בחמאס באופן יסודי, אתם תעבדו מקצועי, קחו אוויר ואנחנו נעשה טוב, ננצח ונביא ביטחון למדינה".
1 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל בשיחה עם לוחמות ולוחמי תותחנים: ״צה"ל ממוקד עכשיו רק בדבר אחד - ניצחון ופירוק חמאס״
הרמטכ"ל בשיחה עם לוחמות ולוחמי תותחנים: ״צה"ל ממוקד עכשיו רק בדבר אחד - ניצחון ופירוק חמאס״
רא"ל הלוי עם לוחמות ולוחמי התותחנים
(צילום: דובר צה״ל)
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
גורם מדיני התייחס להמשך הרחבת הלחימה ברצועת עזה. "מעבר לשתי מטרות העל של המלחמה - להשמיד את חמאס ושחרור החטופים - יש כמה דגשים מבחינת ישראל", אמר הגורם. "אחד מהם הוא הרחבת המאמץ ההתקפי על עזה החל משישי בערב מהכניסה הקרקעית. אנחנו מפעילים לחץ על חמאס, משמידים יעדים, מאמץ התקפי מהאוויר, מהים ומהיבשה. התמרון מתקדם כמו שאנו רואים לנכון.
"בנושא החטופים, ממשיכים לנהל שיח ומנסים להשיג פריצת דרך במקביל לכניסה הקרקעית. אם עד הכניסה הקרקעית היה ניסיון למצות את החטופים והנעדרים, ראינו שחמאס לא רציני, החלטנו שהתמרון הצבאי והנושא של החטופים והנעדרים יכולים ללכת יחד. התמרון עצמו יכול גם לשרת את החטופים והנעדרים ויכול להפעיל לחץ על חמאס. במילים אחרות: מנהלים משא ומתן על החטופים והנעדרים תחת אש".
על המאמץ ההומניטרי אמר הגורם המדיני: "אחרי השיחה של ביידן עם ראש הממשלה ולחץ אמריקני ובינלאומי, אנו עושים עושים הבחנה: אנחנו זה לא הם. כן, חשוב לנו להיות בני אדם בראש ובראשונה. צינור המים משרת אותנו בלפנות את צפון הרצועה מאזרחים ולמשוך אותם דרומה".