לאחר הפרסום ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", שלפיו נועה ויעקב ארגמני יטוסו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקורו הקרוב בוושינגטון, קרובות חטופים קראו הבוקר (רביעי) לחטופה שחולצה מהשבי ב"מבצע ארנון" לא לשתף פעולה איתו. "נועה אהובה", פנתה אליה ד"ר מעיין שרמן שגופת בנה רון ז"ל נחטפה לרצועה ומאז הוחזרה, "הוא מנצל אותך".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו עם החטופים שחולצו בשיבא תל השומר
בנימין נתניהו עם החטופים שחולצו בשיבא תל השומר
בנימין נתניהו עם החטופים שחולצו בשיבא תל השומר
(צילום: מעיין טואף, לע״מ)
"תסבירי לאבא. אחרים ישלמו על זה בחייהם. אל תטוסי איתו כ'קישוט'", הוסיפה שרמן. יפעת קלדרון, שבן דודה עופר עדיין מוחזק בשבי חמאס וילדיו נחטפו וחזרו לישראל במסגרת עסקת החטופים, הוסיפה בציוץ ברשת החברתית X: "שמישהו יסביר לנועה ארגמני האהובה שהוא מנצל אותה. היא נחטפה פעם שנייה, על ידיו".
שיאו של ביקור נתניהו בוושינגטון, אליו מתנגדות חלק ממשפחות החטופים ובהן משפחות התצפיתניות שנחטפו מנחל עוז ותמונותיהן מהשבי פורסמו אמש, צפוי להיות הנאום בקונגרס ב-24 ביולי. נתניהו הזמין לנאומו נציגי משפחות חטופים – אך רבות מהן טרם החזירו תשובה. גורם מדיני אמר כי ההרכב כולל נציגים של חטופים חיילים ואזרחים, נשים וגברים, מהמסיבה ומהעוטף, קיבוצים וערים, חללים וחיים, יהודים ולא יהודים וגם נציגי משפחות הממתינות כבר 10 שנים ליקיריהן, את הרשימה הרכיב מתאם השבויים והנעדרים, תת-אלוף גל הירש.
4 צפייה בגלריה
יפעת קלדרון, בת דודתו של עופר קלדרון החטוף בעזה עומדת  3 שעות ו-7 דקות מחוץ לבית ז'בוטינסקי
יפעת קלדרון, בת דודתו של עופר קלדרון החטוף בעזה עומדת  3 שעות ו-7 דקות מחוץ לבית ז'בוטינסקי
"הוא מנצל אותך". יפעת קלדרון
(צילום: ליאור שגב Lior Segev)
4 צפייה בגלריה
מעיין שרמן מציבה אבן חלופית על קבר בנה רון שרמן ז"ל
מעיין שרמן מציבה אבן חלופית על קבר בנה רון שרמן ז"ל
מעיין שרמן, ליד קבר בנה רון
(צילום: אילנה קוריאל)
לצד המחאות וקמפיין "קודם עסקה, אחר כך תיסע" שבו פתחו משפחות החטופים, מספר בני משפחות נענו בחיוב להזמנתו של ראש הממשלה - בהם כאמור יעקב ונועה ארגמני. אל השניים תצטרף גם דיצה אור, אימו של בן זוגה של נועה, אבינתן אור. גם איילת סמרנו, אימו של יונתן סמרנו ז"ל, וטלי גווילי, אימו של לוחם היס"מ רן גווילי ז"ל, יגיעו לוושינגטון.
מי שכבר הודיעה שסירבה להצעה היא איילת לוי-שחר, אמה של התצפיתנית נעמה לוי. משפחות אחרות סיפרו כי לשכת נתניהו הציעה להן להצטרף לטיסה אך הן סירבו עד לחתירתו המלאה לעסקת חטופים.
סשה ארייב, אחותה של התצפיתנית החטופה קרינה ארייב, עדיין מתלבטת אם לנסוע. "אני רוצה לראות התקדמות", אמרה. "עד שלא אבין שיש מגעים לעסקה, לא אוכל לטוס בראש שקט". גם אלון גת, אחיה של החטופה כרמל גת, ואליהו ביבס, אביו של ירדן ביבס, שוקלים אם להיענות להזמנה.
גם בני משפחות חטופים מלפני 7 באוקטובר - דוגמת משפחתו של הישאם א-סייד ושל אורון שאול, שבימים אלו מציינים עשור לחטיפתם, קיבלו הזמנה להצטרף.

"לא הזמינו הורי חיילים"

יהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן, אומר כי "כתוב שהביאו קבוצה מגוונת - אבל אין אף אחד מהורי החיילים. אנחנו עובדים על טיסה משלנו. אני קיבלתי מימון חלקי ממשרד הביטחון והמינהלת בתור קרוב מדרגה ראשונה. הם ידעו שאם יסרבו אנחנו נגיד שזאת אג'נדה פוליטית. המשלחת שלנו היא עם שלושה יעדים - וושינגטון בזמן הפגישה עם ביידן, בזמן הנאום וב-26 ממשיכים ללוס אנג׳לס ואז לבוסטון. יחד איתי טסים שחר זהירו, דני אלגרט, אילה מצגר, יפעת קלדרון ועוד. עינב צנגאוקר החליטה לא לנסוע בסוף".
4 צפייה בגלריה
צועדים לציון יום הולדתו ה-20 של נמרוד כהן ברחובות
צועדים לציון יום הולדתו ה-20 של נמרוד כהן ברחובות
צועדים לציון יום הולדתו ה-20 של נמרוד כהן ברחובות
(צילום: עיריית רחובות)
לדבריו, "אני הגדרתי לנסיעה הזאת 2 מטרות: להעביר את המסר שמדינת ישראל זה לא נתניהו ונתניהו הוא לא ישראל. אפשר לתמוך בישראל בלי להיות חשוד בתמיכה בנתניהו. נתניהו הוא בעיה, הוא האחראי להפקרה, ל-7 באוקטובר ולזה שהעסקה נמרחת כבר 6 חודשים מסיבות אישיות שלו. האדם הכי לא ממלכתי שקם במדינת ישראל, זאת גם הסיבה שצעקו לו בהר הרצל. הסיבה השנייה שהיא למעשה הראשונה היא להביא עסקה. יש איזו הנחה שבזמן הפגישה יכריזו שהוסרו המכשולים לעסקה, אז אנחנו מגדירים שיכריזו על עסקה ושאנחנו דורשים שכל השלבים יתקדמו ויסתיימו, אנחנו נרדוף אותו עד שכל החטופים ישוחררו. אנחנו לא נקבל דברים על הנייר, אלא דברים ממשיים".
שחר זהירו, אחיינו של החטוף אברהם מונדר, סיפר כי "התחלנו במימון המונים לטיסה ובערך תוך יומיים הצלחנו לגייס את הכסף. המטרה שלי בטיסה היא למנוע מבנימין נתניהו את ההצגה שלו וההתעסקות שלו בתדמית ולא במהות. הוא נוסע נסיעה תדמיתית, מביא משפחות כדי לקשט את ההצהרה, אנחנו צריכים להבהיר לציבור האמריקני שלתמוך במשפחות ובישראל זה לא לתמוך בביבי. הוא מביים הצגה, סצנה שבה הוא יקבל מחיאות כפיים ואנחנו נציג קול מנוגד, קול שאומר שהממשלה לא מייצגת את העם, אנחנו העם. אני יודע שהם יודעים שנתניהו משתמש בהם, והם אומרים 'בסדר אני אקבל את ההזמנה שלו אבל אגיד מה שאני רוצה'. בעיניי הם תמימים, לנתניהו יש כוח לסצינה והוא גדול יותר, הם יהיו ניצבים. להיות ניצבים בהצהרה של נתניהו בוושינגטון זה ניצול ציני שלהם. אבל הוא עושה את זה כל הזמן. למעשה נתניהו חוטף את המשפחות שבאות איתו, הוא לא ייתן להן לדבר אנחנו אומרים שהמלך הוא עירום".
פרופ' יונתן דקל חן אביו של שגיא החטוף בעזה
(צילום: מיקי שמידט)

פרופ' יונתן דקל-חן, אביו של שגיא שחטוף בעזה, אמר כי "המשפחה שלנו לא קיבלה הצעה. מקיבוץ ניר עוז, שיש לנו 35 חטופים, אולי משפחה אחת קיבלה הצעה מרה"מ, ולמיטב הבנתי סירבו בנימוס לטוס איתו לוושינגטון. לא רק חטופי ניר עוז, יש 120 חטופים מופקרים על-ידי ממשלת ישראל והיושב בראשה. כל מילה שיוצאת מהשרים של ממשלת ישראל היא מלח על הפצעים העמוקים של העוטף במיוחד וכל משפחות החטופים. זה לא אנושי. מבקש שלא יגידו כלום, אנחנו נואשים מהם".
דקל-חן הוסיף: "אנחנו מודאגים שהוא יוצא לארה"ב, אני אהיה שם בוושינגטון, אבל לא אהיה נוכח בנאום עצמו. אני די מזועזע. אני לא מוחה, זה ראש הממשלה שלי. אני אדרוש ממנו שם כראש ממשלתי שסוגיית החטופים תהיה הדבר החשוב ביותר, הבלעדי, שיתייחס אליה שם. אין סיבה בעולם שייסע לשם ללא חתימה על הסכם".
לגבי דבריה של סטרוק הוא אומר: "מרבית מדינת ישראל משתגעת מאמירות כאלה של אנשי שוליים, אנשים שיש להם אג'נדה רק לטובת הבייס שלהם ולא לטובת המדינה. שהקיצונים האלה לא יטיפו מה היא ציונות, ובטח לא לאנשי העוטף. איפה הם היו הגיבורים האלה? מוטב שישתקו".