המוזיאון הבריטי הודיע היום (ד') כי אחד מעובדיו פוטר אחרי שהתברר שפריטים עתיקים – חלקם מהמאה ה-15 לפני הספירה – נעלמו, נגנבו או ניזוקו. המוזיאון מסר כי הוא פתח בבדיקה עצמאית של נהלי האבטחה במקום, ובפעולות למציאת הפריטים שנעלמו.
3 צפייה בגלריה
ה מוזיאון ה בריטי לונדון
ה מוזיאון ה בריטי לונדון
המוזיאון הודיע על שינויים בנהלי האבטחה
(צילום: JUSTIN TALLIS / AFP)
המוזיאון הבריטי מסר כי בין הפריטים החסרים יש תכשיטי זהב ואבני חן מהמאה ה-15 לפני הספירה ועד המאה ה-19 לספירה. רוב הפריטים הוגדרו על-ידי המוזיאון כ"פריטים קטנים שנשמרו במחסן ששייך לאחד האוספים במוזיאון". לטענת המוזיאון בלונדון, אף אחד מהפריטים לא היה לאחרונה בחללי התצוגה, והם נשמרו בעיקר למטרות אקדמיות ולמטרות מחקר.
מנהל המוזיאון, הרטוויג פישר, התנצל על התקרית והודיע על שינויים בנהלי האבטחה. "מדובר בתקרית חריגה ביותר. אני יודע שאני מדבר בשם כל הקולגות שלי כשאני אומר שאנחנו מתייחסים לשמירה על כל הפריטים שבידינו בצורה מחמירה ביותר".
3 צפייה בגלריה
ה מוזיאון ה בריטי לונדון
ה מוזיאון ה בריטי לונדון
ממוקדי התיירות בבירה הבריטית
(צילום: AP /Tim Ireland)
פישר הוסיף שהנהלת המוזיאון משתפת פעולה עם מומחים חיצוניים, כדי להשלים את רשימת הפריטים החסרים ואת אלה שניזוקו. המוזיאון פתח בהליך משפטי נגד העובד שהודח, ויחידת הפשיעה הכלכלית של משטרת לונדון פתחה בחקירת הפרשה.
המוזיאון הבריטי, שנפתח לפני 264 שנה, נחשב לאחד מאתרי התיירות האהובים בלונדון ומושך אליו מבקרים מרחבי העולם. הוא ידוע באוסף העתיקות שלו, והפריט המוכר ביותר הוא אבן הרוזטה – ששימשה מפתח לפענוח כתב החרטומים והועברה ממצרים ללונדון ב-1802.
3 צפייה בגלריה
ה מוזיאון ה בריטי לונדון
ה מוזיאון ה בריטי לונדון
הפריטים שנעלמו: מהמאה ה-15 לפני הספירה - עד המאה ה-19
(צילום: Daniel LEAL / AFP)
בשנים האחרונות ספג המוזיאון הבריטי ביקורת על כך שדחה את דרישותיהן של קהילות שונות ברחבי העולם להשיב אליהן פריטים עתיקים, שנלקחו לפני שנים רבות על-ידי האימפריה הבריטית. במצרים קראו ללונדון להשיב את אבן הרוזטה, וביוון דורשים שהבריטים יחזירו את שיש הפרתנון - שנלקח מהמקדש באתונה בתחילת המאה ה-19 והועבר למוזיאון הלונדוני.