אם יש הפגנה שהייתי הולך אליה, מוכן להיעצר בה ולבלות שבוע ימים במעצר, זאת הפגנה שנושאת את הכותרת: לחץ צבאי עכשיו. אפילו בלי יומרות של ניצחון, בטח שבלי סיסמאות של ניצחון מוחלט. חלק ממה שאנחנו צריכים להתרגל אליו, ולצערנו המנהיגות העכשווית לוקה בו בענק, זה חיבור למציאות.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו הרצי הלוי
בנימין נתניהו הרצי הלוי
בנימין נתניהו הרצי הלוי
(צילום: Nir Elias / POOL / AFP, דובר צה"ל)
להסתכל עליה כמו שהיא, בלי ניפוחים, הגזמות ואבו עלי לא מציאותי. גם ככה אנחנו נמצאים במצב הכי מורכב בתולדותינו, אין שום סיבה לשחק במוחם וברגשותיהם של אזרחים, והכי חשוב, ראיה מציאותית היא הקדימון לכל התמודדות אמיתית.
אל הבמה בהפגנה הזאת הייתי מביא את מנחם קלמנזון, את אלישע מידן, את עידן עמדי. את כל יתר מדי בני המשפחות השכולות שאני מכיר אישית, את כל מי שמוכן לקרוא בקול את האמת המזוקקת, הלא בהכרח נעימה, ומחוייבת המציאות: אין פיתרון אחר למצב הסופר מורכב שאנחנו מצויים בו מלבד סדרת חינוך רב זירתית לכל המזרח התיכון, עם שיעור פרטי או סדרת שיעורים לאומה הפרסית השוכנת באיראן.
עכשיו זה קל לדבר. רבים משרי הממשלה עשו מזה קריירה שאת מחיריה אנחנו משלמים עכשיו בדמנו. אבל אפשר גם לעשות. אחד הדברים הכי מזעזעים שהממשלה הזאת הביאה עלינו זו תפיסת העולם שבמסגרתה אנחנו משלימים עם מציאות גרועה כגזרת גורל. כאילו שהעם היהודי שהבסיס של קיומו זאת האמונה שיהיה טוב יותר, והציונות, שהתשתית שלה היא חתירה אקטיבית אינסופית לשיפור מצבו של עם ישראל בארצו, כאילו שכאשר על הכסא מונח ישבנו של בנימין נתניהו  גם היהדות וגם הציונות נפחו את נשמתן. מלך מלכי המלכים שדחיינותו אומנתו, שלעולם לא ייזום ויוביל, ותמיד יתגלגל, על הגב של העתיד של כולנו.

כאשר סמוטריץ' פוגש את הפרגמטיזם

פתאום כשזה נתניהו אז אפילו בצלאל סמוטריץ' נהיה פרגמטיסט. פתאום סמוטריץ שעשה קריירה מלזנב באיילת שקד על פיגוע אחד פעם בחודש, ולומר לה שממשלת הדמים שלה לא ראויה להתקיים, מספק עכשיו אשראי אינסופי לממשלה הנוכחית שבמסגרתה רחובות ישראל הפכו לנהרות של דם. 
היה עצוב ומצחיק בו זמנית לשמוע את סמוטריץ' מרצה בפני תלמידי ישיבה בשבוע שעבר, ונשמע שם כמו אלוף במילואים שמקבל מלגה מה-INSS. כאשר סמוטריץ' פוגש את הפרגמטיזם פתאום צריך להבין שהמציאות מורכבת, שזה לוקח זמן, שדרושה סבלנות, וכמובן, כדאי להתבונן על הדברים לעומק.
אדון סמוטריץ', בוא תשמע נתון שאי אפשר לתפוס אותו שפרסם אתמול הקמפיינר איציק אלרוב: ממוצע הנרצחים השבועי באירועי טרור תחת ממשלת נתניהו-סמוטריץ-בן גביר, גבוה יותר ממספר הנרצחים באירועי טרור בכל תקופת ממשלת בנט ולפיד
אז אדון סמוטריץ', בוא תשמע נתון שאי אפשר לתפוס אותו שפרסם אתמול הקמפיינר איציק אלרוב: ממוצע הנרצחים השבועי באירועי טרור תחת ממשלת נתניהו-סמוטריץ-בן גביר, גבוה יותר ממספר הנרצחים באירועי טרור בכל תקופת ממשלת בנט ולפיד. קחו רגע ותקראו את זה שוב. ואז תגידו לסמוטריץ לדחוף את הפרגמטיזם שלו אתם יודעים לאן, או שתתחילו לייצר לחץ צבאי או שתעופו לכל הרוחות.
ב-11 חודשי המלחמה הסתובבתי בכל קצות הארץ: מילואים ארוכים, סיקור המערכת הפוליטית, ריאיונות, ניחומי אבלים וביקורי פצועים. בין אלפי אלפים שדיברתי איתם לא פגשתי אדם אחד שתומך בכל לב בממשלה הזאת וחושב שהיא טובה. אולי ניסים ואטורי אבל זה כבר נושא למחקר פסיכולוגי כבד ראש. כל אחד שתדבר איתו יגיד לך: "מה לעשות, זאת האופציה הפחות גרועה".
 ואת זה אני לא מוכן לקבל בשום אופן. היהדות והציונות שאני מאמין בהן מסרבות לקבל את זה. צריך להיות מפוכחים. נתניהו הוא איש עתיר יכולות בסדר גודל יקומי, לצערנו הרב היכולות הללו מוקדשות בשיעור לא פרופורציונלי להישרדות פוליטית, ולכן עד שהם יסתלקו ונצא לבחירות, יש לנו חובה גורלית לא להרפות מהם: אם אתם נאחזים בכיסא, לפחות תפעילו לחץ צבאי כבד עכשיו. 

עתיד בטוח לישראל

אני מתנגד לממשלה הנוכחית בכל מאודי. אבל הפגנה כזו אם תתקיים, לא תהיה מכוונת נגדה. היא תהיה בעד עתיד בטוח לישראל שלדעתי האישית, ולדעתם של רוב מוחץ מאזרחי ישראל, עתיד כזה יושג אך ורק על ידי עיצוב מחדש של התודעה של שכנינו בכל זירה אפשרית.
העובדה שלא שורף לסינוואר כל הגוף ושהוא לא מתחנן לעסקה, שמבחינתו אין שום לחץ, בעוד הוא בכלל האויב הקטן, החלש והפחות מתוחכם שלנו, היא פשע שלא יתואר של הדרג הצבאי הבכיר והמדיני כאחד
האחריות למחדל השבעה באוקטובר כל כך גדולה שיש ממנה לכולם. למדינאים ולגנרלים ששירתו פה עשרות שנים אחורה. ועדיין, המחדל העכשווי, של ממשלה שבמשמרת שלה עברנו את הטבח, האונס, הרצח, החטיפה ויותר מכל אלה את השמדת הערך הגדולה ביותר אי פעם של יכולת ההרתעה של מדינה.
העובדה שלמרות כל אלה, עדיין המזרח התיכון מתנהל כרגיל, ששום דבר לא דחוף ליחיא סינוואר, העובדה שלא שורף לו כל הגוף ושהוא לא מתחנן לעסקה, שמבחינתו אין שום לחץ, בעוד הוא בכלל האויב הקטן, החלש והפחות מתוחכם שלנו, היא פשע שלא יתואר של הדרג הצבאי הבכיר והמדיני כאחד. העובדה הזאת היא בלתי נתפסת ובלתי נסלחת ואם לא נהפוך את המשוואה במהירות, הנינים שלנו עוד ישלמו את מחיריה.
אחרי חודשים שבהם התמרון הצבאי ברצועת עזה לא הולך לשום מקום, כשברור שמה שנדרש זה לבסס משוואה חדשה. ידעו כל חברי הממשלה הנוכחית ותומכיהם שאין בעולמנו ואקום. אם לא תביאו מדיניות משלכם, אם לא תובילו אותנו למקום של יוזמה מעשית, אם לא תפסיקו להיתלות בסיסמאות נטולות תוכן, המציאות תיקח אותנו בעצמה לאנשהו. התרחיש הקל הוא המשך הדשדוש ברצועה כשבינתיים אחינו מתים בשבי ולוחמינו מקיזים דם בקרבות הגנה חסרי תוחלת, האופציות הגרועות יותר הן היגררות לעסקה לא טובה שמחיריה כבדים מדי וייצרו לנו נזק אסטרטגי קיומי, או הפתעה צבאית לא צפויה בזירה מוכרת או מפתיעה.
עמיחי אתאלי עמיחי אתאלי צילום: אלכס קולומויסקי
דרוש המון עם שייצא לרחובות ויזעק: לחץ צבאי עכשיו. קחו כבר את היוזמה למען השם. קחו אחריות על החיים שלנו. שייראו בכל העולם במנהרות של רפיח, בדוחא, בוושינגטון, בטהרן ובביירות, שעם ישראל רציני הפעם. מה שהיה לא יהיה עוד. גם אם הממשלה שלו שוב נגררת לבינוניות, העם לא ייתן לזה לקרות. לחץ צבאי עכשיו. מצור על עזה עכשיו. אולטימטום אמיתי ורציני לחיזבאללה עכשיו.