בתום השבעה על בנו גל שנפל בקרבות ברצועת עזה פרסם אחר הצהריים (יום ו') השר גדי איזנקוט פוסט בפייסבוק שבו כתב על האובדן, והבטיח שלא לאכזב את בנו ואת שאר הלוחמים שנפלו במלחמה. "אני מודה לציבור הרחב על התמיכה והחיבוק", כתב. "גל שלנו שייך לדור מופלא של צעירות וצעירים, ואני מבטיח להמשיך ולפעול לטובת עתיד מדינת ישראל לפי הערכים ואמות המידה שלאורם הוקמה".
3 צפייה בגלריה
משפחת איזנקוט
משפחת איזנקוט
משפחת איזנקוט בהלוויה בשבוע שעבר
(צילום: דנה קופל )
בפתח הפוסט כתב איזנקוט: "שבוע חלף מאז שחיינו השתנו לתמיד. הגעגוע לגל אהוב ליבנו עצום והכאב בלתי נתפס. הבטחתי אתמול מעל קברו שעל אף הקושי והחלל הענק שנפער בנו, נמשיך להיות משפחה חזקה ומאושרת, משפחה שתבחר בחיים בכל יום מחדש. זה מה שגל היה מבקש מאיתנו לו רק היה יכול.
"במהלך ימי השבעה ביקרו אותנו חבריו הרבים של גל, קרובים ורחוקים, שפגשו אותו בצמתים שונים של חייו המלאים. כמה אנחנו אוהבים אותם. עבורנו הם כמו ילדינו שהצטרפו למשפחה. כל אחד ואחת מהם הוסיף לנו עוד פיסת מידע, עוד סיפור, על מה שגל היה עבורם, עד כמה נוכחותו השפיעה עליהם ותמשיך להשפיע, גם בעתיד.
"גל היה 'ציר הכיף' של המשפחה, כפי שהוא עצמו היטיב לתאר זאת, ואנחנו נשמור על המורשת שלו. בין עשרות רבות מתמונותיו, שאת חלקן ראינו לראשונה השבוע, בלט חיוכו המאיר והשמח, אוהב החיים.
3 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל עם אביו
"גל שלנו שייך לדור מופלא של צעירות וצעירים, שהוכיח בשבועות שחלפו מאז 7 באוקטובר שעתיד מדינת ישראל, שכה אהב, יכול להיות משגשג אם רק נוביל את המדינה על פי הערכים ואמות המידה שלאורם הוקמה. אסור לנו לאכזב אותם.
"מאז נפילתו של גל, אלפים רבים של מנחמים ומנחמות הגיעו לביתנו, התקשרו וכתבו, השתתפו בכאבנו. לא את כולם אנחנו מכירים, אך קשה לתאר במילים את ההערכה וההוקרה שאנו חשים כלפי כל אחת ואחד מכם. החיבוק החם, התמיכה והאהבה שהרעפתם עלינו הגיעו ונגעו, ועודם מרגשים ומחזקים אותנו מאוד. אני מבקש להודות לכם מעומק הלב בשמי ובשם משפחתי ומתחייב לפעול בכל כוחי לטובת מדינת ישראל חזקה, מפותחת, צודקת ומתקדמת".
רס"ר (מיל') גל מאיר איזנקוט (25), בנו של הרמטכ"ל לשעבר, נפל ביום חמישי בשבוע שעבר בלחימה ברצועה. הוא שירת כחובש ולוחם חי"ר בגדוד 699, בחטיבת המילואים 551. באותו בוקר ביצע הכוח סריקות בפאתי מחנה הפליטים ג'באליה, באזור שייח זייד. הם זיהו פיר פתוח, התקרבו אליו עם כוח של יהל"ם - ואז אירע פיצוץ עז של מטען חבלה. גל איזנקוט נפצע קשה מאוד בפיצוץ ופונה לבית החולים אסותא באשדוד, שם נקבע מותו.
3 צפייה בגלריה
רס"ר גל איזנקוט ז"ל
רס"ר גל איזנקוט ז"ל
(צילום: יאיר שגיא)
השר איזנקוט היה באותה עת בביקור בדרום בבסיס ה"קדמית" של אוגדה 162 בעוטף, שבמסגרתה פעלה החטיבה שבה שירת בנו. הוא עודכן על התקרית בעת שאירעה. בחלוף דקות, ראש מטה האוגדה, תא"ל במיל' משה מאיו, בישר לו שאחד הפצועים אנוש בתקרית הוא בנו.
גל איזנקוט התגייס לשייטת 13 ועבר ליחידה המובחרת מגלן, שם שירת כחובש קרבי. במילואים שירת כלוחם חי"ר. לאיזנקוט חמישה ילדים, וגל היה בנו הצעיר.