מבצע החיסונים בבריטניה יצא לדרך
(צילום: רויטרס)

מספר הנדבקים בבריטניה ממשיך לשבור שיאים, בעקבות התפשטות המוטציה של נגיף הקורונה. אתמול (שבת) דיווחה בריטניה על שיא חדש של נדבקים ליממה - 57,725 איש.
מדובר ביום החמישי ברציפות שבו מספר הנדבקים ביום גבוה מ-50,000 - כפול מהמספרים שהיו בממלכה רק לפני כמה שבועות. החשש הוא שעם העלייה בתחלואה גם מספר הקורבנות יעלה. ביממה האחרונה דווח על 445 מתים נוספים מהנגיף. מתחילת המגפה נדבקו בבריטניה 2,599,789 איש במצטבר. מספר המתים עומד על 74,570.
4 צפייה בגלריה
אשפוז של חולה קורונה בית חולים לונדון אנגליה בריטניה
אשפוז של חולה קורונה בית חולים לונדון אנגליה בריטניה
חולה קורונה בשערי בית חולים בלונדון
(צילום: gettyimages)
בעקבות הזינוק בנדבקים דרשו איגודי המורים מהממשלה להשאיר את בתי הספר באנגליה סגורים עוד שבועיים לפחות. הממשלה כבר החליטה שבתי הספר בלונדון, אזור שבו המוטציה משתוללת, יהיו סגורים השבוע. איגודי המורים דורשים שבתי הספר באנגליה כולה לא ייפתחו, והביעו חשש לבריאות המורים והתלמידים.
בריטניה מתמודדת עם עלייה חדה במספר הנדבקים כתוצאה מהתפשטות המוטציה החדשה של נגיף הקורונה, שלפי הערכות מידבקת בעד 70% יותר מהזן המקורי של הנגיף. המוטציה נפוצה במיוחד בלונדון וסביבותיה ולכן שר החינוך, גאווין וויליאמסון, חזר בו מהתוכנית לאפשר לחלק מבתי הספר היסודיים בבירה להיפתח ב-4 בינואר, יום שני.
4 צפייה בגלריה
שלט
שלט
תושבי לונדון מתבקשים להישאר בבית
(צילום: AFP)
רוב בתי הספר היסודיים באנגליה עדיין אמורים להיפתח כמתוכנן ביום שני. פתיחת התיכונים נדחתה ל-11 בינואר, וחלק מהתלמידים יחזרו לבתי הספר רק ב-18 בחודש. איגוד החינוך הלאומי, שמייצג יותר מ-450,000 עובדים, קרא לראש הממשלה בוריס ג'ונסון להמתין עם פתיחת בתי הספר באנגליה, ודרש לעבור ללמידה מרחוק לשבועיים לפחות.
על רוב אוכלוסיית אנגליה חלות הגבלות קשות בעקבות התפשטות המוטציה והעלייה בנדבקים. ב-30 בדצמבר הודיעה הממשלה ש-78% מתושבי אנגליה - 44.1 מיליון איש - יהיו תחת הגבלות בדרגה 4, הדרגה החמורה ביותר במערכת הרמזור המקומית.
4 צפייה בגלריה
השנה החדשה בלונדון
השנה החדשה בלונדון
זיקוקים בחגיגות השנה החדשה בלונדון
(צילום: AP)
במסגרת ההגבלות נסגרו עסקים שאינם חיוניים. התושבים התבקשו להישאר בבית, ולא לפגוש את מי שאינו חלק מהמשפחה הגרעינית. פעילות המסעדות הוגבלה למשלוחים בלבד. "אנחנו חייבים להכיר במציאות", אמר ראש הממשלה ג'ונסון. "קצב ההתפשטות המהיר של המוטציה החדשה דורש מאיתנו לנקוט תגובה חריפה יותר באזורים מסוימים".
כתוצאה מהעלייה בתחלואה קיים עומס כבד על בתי חולים רבים. בממלכה חוששים ששירות הבריאות הלאומי לא יצליח להתמודד עם העומס. רופא בכיר אמר ל-BBC שבתי החולים מוכרחים להיערך לזינוק במספר חולי הקורונה. במערכת הבריאות נערכים לפתוח מחדש בשטח שבעה בתי חולים זמניים לקליטת מטופלים.
4 צפייה בגלריה
בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסון
"חייבים להכיר במציאות". ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
(צילום: gettyimages)
ב-8 בדצמבר הייתה בריטניה לראשונה במערב שמתחילה לחסן את אזרחיה נגד הקורונה. בשלב הראשון של מבצע החיסונים קיבלו קשישים מעל גיל 80 ועובדי מערכת הבריאות את החיסון של פייזר. בשבוע שעבר אישרה בריטניה שימוש בחיסון נוסף, של אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד, שלפי הדיווחים זול ופשוט יותר לשימוש.
עד כה קיבלו יותר ממיליון איש בבריטניה את המנה הראשונה של החיסון של פייזר. מחר מתכננת בריטניה להגביר את קצב מבצע החיסונים והציבה לעצמה יעד של 2 מיליון מחוסנים בשבוע. במקרים נדירים תאפשר בריטניה להזריק מנות של שני חיסונים שונים.
פורסם לראשונה: 23:27, 02.01.21