המשטרה עצרה היום (שישי) שלוש תושבות הרצליה שהניחו אתמול בערב עלונים על כיסאות מתפללים עם תמונות חטופים, ובהם גם בני משפחת ביבס, בבית כנסת שבו מתפלל חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד. הסיבה, לטענת המשטרה: "הסגת גבול ופיזור עלונים".
בעקבות המעצר החריג, עשרות הגיעו הערב להפגין מול תחנת משטרת גלילות, שם נחקרו הנשים במשך כשמונה שעות עד ששוחררו. אחת מהן אמרה בצאתה מהתחנה: "מתביישת בבית הכנסת של אדלשטיין. שלוש נשים נורמטיביות שנכנסות לבית כנסת פתוח לרווחה ומניחות עלונים באופן מסודר, שכל מה שכתוב בהן זה 'שלח את עמי'". הנשים שוחררו בתנאים מגבילים, שלפיהם אסור להן ליצור קשר אחת עם השנייה ועם ח"כ יולי אדלשטיין ל-15 יום. כמו כן, הן הורחקו מביתו ומבית הכנסת ל-15 יום, ברדיוס של 300 מטר. המשטרה ויתרה על דרישתה למעצר בית. 
העלונים שהונחו על כיסאות המתפללים
( צילום: מערך עוטף עצורים)

3 צפייה בגלריה
הנשים שנעצרו מחוץ לתחנת המעצר גלילות בהרצליה
הנשים שנעצרו מחוץ לתחנת המעצר גלילות בהרצליה
שתיים מהנשים בצאתן מהתחנה, הערב
3 צפייה בגלריה
הפגנה מחוץ לתחנת המעצר גלילות בהרצליה
הפגנה מחוץ לתחנת המעצר גלילות בהרצליה
ההפגנה מחוץ לתחנה
(צילום: טל שחר)
ההפגנה מחוץ לתחנת המעצר

בעלונים שהונחו בבית הכנסת הופיעו תמונות חטופים וכיתוב "שלח את עמי". מדוברות המשטרה נמסר כי נעצרו לחקירה "שלוש חשודות, תושבות הרצליה, בחשד להסגת גבול לבית כנסת בעיר ופיזור עלונים במקום". לבית הכנסת, כך נכתב, "הוזעקו שוטרי תחנת גלילות ואנשי הזיהוי הפלילי שהחלו באיסוף ראיות וממצאים". עוד נמסר כי "במהלך פעולות החקירה, הבחינו השוטרים בפליירים מפוזרים בתוך בית הכנסת ועליהם תמונות של החטופים". החשודות נעצרו והובאו לחקירה במשטרה.
"עצורות כאן שלוש נשים שכל חטאן מסתכם בכך שנכנסו לבית כנסת פתוח בזמן שהייתה בו בר מצווה והניחו עלונים על כיסאות המתפללים", אמר עורך הדין רן תגר שמייצג אותן. "אין לי מילים לתאר את שאט הנפש מההתנהלות של המשטרה, ברור שהמעצר הזה פוליטי. שלוש נשים נמצאות בתחנה, אזוקות בידיים וברגליים, משל היו חברות בארגון פשיעה. הן קיבלו ייעוץ ואני מקווה מאוד שמשטרת ישראל תתאפס על עצמה ובסוף החקירה תשחרר אותן".
ממטה משפחות החטופים נמסר: "אנו רואים בחומרה ובצער עמוק כל הדרה של נושא החטופים מן המרחב הציבורי. צר לנו כי המשטרה משמשת כלי בידי אלו שלא רק שלא עושים דבר על מנת להשיב 101 אחים ואחיות שלנו שנמקים בשבי כבר 343 ימים, אלא פועלים ועושים כל שביכולתם על מנת לסכל עסקת חטופים. ראוי היה לשבח כל אדם שמקדיש ממרצו ומזמנו על מנת לתמוך במשפחות החטופים ולסייע להשבתם".
3 צפייה בגלריה
עלונים שחולקו בבית הכנסת ועליהם פני חטופים וחטופות עם הכיתוב "שלח את עמי"
עלונים שחולקו בבית הכנסת ועליהם פני חטופים וחטופות עם הכיתוב "שלח את עמי"
העלון שחולק בבית כנסת
ב"מטה המאבק הדמוקרטי" בהרצליה גינו את המעצר החריג, ומסרו: "כל חטאן הוא חלוקת עלונים. לא ניתן לפגוע בחופש הביטוי ולהרתיע נשים מהבעת דעתן. מדובר בהפרה בוטה של זכויות האזרח במטרה לדכא מחאה אזרחית לגיטימית. בכך, משטרת גלילות קורצת למינויים הפוליטיים החדשים של בן גביר בהנהגת המשטרה באמצעות מעצר פוליטי".
ב"תנועת התאוררות", שנאבקת בפוליטיזציה של המשטרה, מסרו: "המשטרה הפוליטית יורדת מהפסים. מעצרי שווא של פעילים פוליטיים על בסיס שבועי לא יכולות להתקיים במדינה דמוקרטית. אין דמוקרטיה עם משטרה פוליטית".
רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 18:14, 13.09.24