נזקי השיטפונות בהודו
(צילום: רויטרס)

לפחות 110 בני אדם מתו בהצפות שגרמו גשמי המונסון העזים במדינת המחוז מהרשטרה שבמערב הודו. בשל השיטפונות ומפולות הבוץ, 54 מהם נספו ביומיים האחרונים במפולות בוץ במחוזות רייגאד ורטנגירי, ויותר מ-1,000 לכודים חולצו על-ידי הרשויות המקומיות - רובם המתינו על גגות הבתים והאוטובוסים שעליהם טיפסו כדי להינצל. עד כה, ידוע על כ-30 נעדרים.
באזורים שלמים במערב תת-היבשת ירדו לא פחות מ-594 מ"מ משקעים ביממה האחרונה - והרשויות פועלות במרץ כדי לפנות את התושבים. בשעות האחרונות הגשם נחלש מעט, אך גובה המים שהגיע עד לשלושה מטרים וחצי מוסיף לעלות ולסכן את התושבים.
7 צפייה בגלריה
  הנהרות והסכרים עלו על גדותיהם
  הנהרות והסכרים עלו על גדותיהם
הנהרות והסכרים עלו על גדותיהם
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
מונסון והצפות בהודו
מונסון והצפות בהודו
כפרים שלמים נמחקו
(צילום: AFP)
"הסכרים והנהרות עולים על גדותיהם", אמר ראש מדינת המחוז אודהב טאקריי. "נאלצנו לפתוח את הסכרים ולהעביר תושבים שמתגוררים סמוך לנהרות למקום מבטחים". החזאים מעריכים כי הגשם יוסיף לרדת גם בימים הקרובים.
לפי גורם במדינת המחוז, חלקים מהכביש הראשי שמחבר בין מומבאי לבנגלור, הוצפו בעקבות השיטפונות. "בינתיים, מאות כפרים ועיירות נותרו ללא חשמל ומים ראויים לשתייה", ציין. במומבאי עצמה נספו עשרה בני אדם ועשרה נוספים נפצעו בקריסה של בניין מגורים, ותנועת הרכבות הופסקה בעקבות ההצפות.
ראש הממשלה נרנדרה מודי כתב בטוויטר כי הוא נחרד ממניין הקורבנות בהצפות. "אנחנו עוקבים מקרוב אחר המצב במהרשטרה ומספקים סיוע למי שנפגע", צייץ. הצבא ההודי וכוחות החילוץ הוזעקו לאזור אך מזג האוויר מעכב משמעותית את מאמצי הסיוע. למקום נשלחו גם מסוקים וכוחות ימיים שינסו להגיע לניצולים על גבי סירות.
מפולות בוץ ושיטפונות בחודשי הקיץ הם לא דבר חדש עבור ההודים שרגילים לעונת המונסונים, אך הגשמים העזים הצליחו להרוס את התשתיות הרעועות ממילא בכפרים והעיירות באזור המוצף. בסוכנות הידיעות רויטרס ציינו כי לפי מטאורולוגים, כמות הגשם שירדה החודש באזור העיר הידרבאד, ממרכזי הטכנולוגיה של הודו, היא הגבוהה ביותר זה עשור. "התדירות והעוצמה של הגשם בשנים האחרונות התגברה", אמר רוקסי מתיו קול מהמכון ההודי למטאורולוגיה טרופית. "ההתחממות של הים הערבי גרמה לעוד ועוד ציקלונים וגשמים כבדים בפרקי זמן קצרים. בכל שנה אנחנו חייבים להיערך לכך בחוף המערבי", אמר.
7 צפייה בגלריה
כוחות החילוץ מפנים קשישה מאחד הכפרים
כוחות החילוץ מפנים קשישה מאחד הכפרים
כוחות החילוץ מפנים קשישה מאחד הכפרים
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
מונסון והצפות בהודו
מונסון והצפות בהודו
תושבים מפונים בסירות גומי
(צילום: AFP)
רק לפני יומיים נרשמו גשמים חריגים גם במרכז סין. 25 בני אדם נהרגו השבוע במחוז חנאן שבמרכז המדינה. תוך כמה ימים ירדו בעיר הבירה של המחוז, ג'נגג'ואו, 617.1 מ"מ של גשם - קרוב לכמות המשקעים השנתית הממוצעת שעומדת על 640.8 מ"מ. לפי החזאים כמות הגשם בימים האחרונים לא נראתה בעיר כבר אלף שנים. כ-100,000 תושבים פונו מבתיהם בעקבות השיטפונות.
במקביל, נמשכים מאמצי הכיבוי בשריפות היער בחוף המערבי של ארצות הברית. האש הגיע כבר לחלקיה הדרומים של מדינת אורגון, ולפחות 2,000 בתים פונו מחשש שהדליקה תתפשט עד אליהם. לפי סוכנות הידיעות AP, השריפה שהחלה מפגיעת ברק מתקדמת מדי יום כ-6 ק"מ בחסות הרוחות ומזג האוויר היבש.
פורסם לראשונה: 23:10, 23.07.21