1 צפייה בגלריה
מצביעים בירושליםבני גנץ
מצביעים בירושליםבני גנץ
ארכיון. קלפי בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
חבריי, אנשי הציונות הדתית, אני יודע שהבטן שלכם מתהפכת ואתם מתלבטים מאוד למי להצביע. פגשתי אתכם בשירותי הצבאי, יותר משלושה עשורים של שירות בלבנון וביהודה ושומרון. לשמחתי רכשתי שורה ארוכה של חברי אמת מהציונות הדתית, אנשים שלמרות חילוקי הדעות בינינו בנושאים מסוימים, ראיתי בהם פטריוטים ישראלים, אחים לנשק ושותפים מלאים להגנה על מדינת ישראל.
  • כל מה שצריך לדעת על בחירות 2022 במקום אחד - לחצו כאן
בין אם מדובר בלוחמים, מ"פים ומג"דים שעליהם פיקדתי בקרב, אלפי אנשי מילואים שבאו לשרת בנאמנות שנה אחר שנה, או רבנים ומנהיגים אזרחיים שמולם עבדתי בהיותי מח"ט ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, וכמובן בני משפחת השכול שאיבדו את יקיריהם - תמיד היה לי ברור שחבריי חובשי הכיפות הסרוגות אוהבים את מדינת ישראל אהבה עמוקה, ומעוניינים כמוני שהיא תהיה מדינה משגשגת ומצליחה.
מערכת הבחירות הנוכחית מציגה עיוות מסוכן של המילים "ציונות דתית". עבורי, המילים האלה מייצגות אנשים כמו השרים המצטיינים והאהודים חילי טרופר ומתן כהנא, או ח"כ משה (קינלי) טור-פז, איש חינוך ומג"ד במילואים. את טרופר פגשתי כלוחם ביחידת דובדבן, את כהנא כמפקד טייסת קרב ובוגר סיירת מטכ"ל, ואת טור-פז כמפקד במילואים.
אבל את השם "הציונות הדתית" ניכסו לעצמם דווקא בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר (שלא שירת בצבא), אלה שלא תרמו דבר לביטחון מדינת ישראל. במקום דרך ארץ, אחריות וביטחון, הם מייצגים פוליטיקה של שנאת אחים וחוסר אחריות. אני מסתכל על סמוטריץ', האיש שאירגן "מצעד בהמות" כדי לעלוב בהומואים ולסביות, ועל בן-גביר, שתלה בסלון ביתו תמונה של הרוצח ברוך גולדשטיין, ושואל את עצמי, האם אלה באמת האנשים שמייצגים את חבריי בקיבוץ הדתי, רעננה, רמת הגולן, אלקנה, גבעת שמואל ובגוש עציון?
(צילום: שמוליק דודפור)

את התירוצים מדוע להצביע לבן-גביר וסמוטריץ' אני מכיר היטב, בראש ובראשונה האזהרה השקרית מפני "ממשלת שמאל". העובדות הן שאת ההתנגדות לנתניהו מובילים אנשי מרכז וימין מתון. השמאל האמיתי בישראל קטן מאד.
נעם תיבוןנעם תיבוןצילום: אופק רון- כרמל, במחנה
אני יודע שאתם שואלים את עצמכם עמוק בלב, "מי מייצג טוב יותר אותי ואת ערכיי כציוני דתי? טרופר, טור-פז וכהנא או סמוטריץ' ובן גביר? הבחירה ב-1 בנובמבר היא בין ממשלה שיהיו בה ימין, מרכז ושמאל, חילונים ודתיים, שתצטרך לשים בצד מחלוקות אידיאולוגיות ולהתמקד בבעיות דחופות כמו ביטחון המדינה, ביטחון אישי, משילות, ויוקר המחיה; לבין ממשלה קיצונית ומסוכנת, שבה סמוטריץ' ובן-גביר יהיו אלה שיכתיבו את המדיניות בחינוך, בדת ומדינה, וביחסים עם מדינות העולם.
ממשלה כזו תבעיר שנאה ומדון בחברה הישראלית, תחרב את מעמדה של ישראל בעולם, תסכן את ביטחון מדינת ישראל וביטחונם של חיילי צה"ל. אני קורא לחבריי בציונות הדתית האמיתית: אל תתנו את קולכם לסמוטריץ' ובן-גביר. הם לא מייצגים אתכם.
אלוף (מיל') נעם תיבון