האיחוד האירופי הטיל סנקציות נגד חמישה אישים ושלושה ארגונים שאחראים לדבריו להפרות חמורות ושיטתיות של זכויות אדם נגד פלסטינים בגדה המערבית. הסנקציות הוטלו נגד משה שרביט ו"חוות משה" שבבעלותו בבקעת הירדן. על-פי האיחוד, שרביט עסק מחוותו באלימות ובאיומים של מתנחלים כלפי תושבים פלסטינים ביישובים הקרובים למאחז שלו בגדה המערבית. עוד נטען כי ההטרדה הפיזית והמילולית שלו נגד קהילות אלה עלתה מדרגה מאז אוקטובר 2023.
ריאיון עם משה שרביט, בריטניה הטילה עליו סנקציות בשל "תקיפת פלסטינים"
(צילום: חגי דקל)

סנקציות הוטלו גם נגד צבי בר יוסף והמאחז הבלתי מורשה שלו המכונה "החווה של צבי" בגדה המערבית. בר יוסף תקף וביצע שוב ושוב מעשי אלימות נגד פלסטינים מהכפרים ג'יביה, קובאר (קובאר) ואום צפא, וגרם לפציעות קשות לכמה מהם.
כמו כן הוטלו סנקציות נגד ארגון "צו 9", קבוצה ישראלית של פעילים שנוסדה בינואר 2024, החוסמת בקביעות משאיות סיוע הומניטרי המספקות מזון, מים ודלק לעזה. פעולותיו של הארגון כוללות הפגנות אלימות, תקיפות נגד משאיות מזון והשמדת מזון. ארה"ב הודיעה בעבר גם היא על הטלת סנקציות על ארגון "צו 9". במסגרת הסנקציות הוקפאו כל הנכסים שהארגון מחזיק בארה"ב ונאסר על אמריקנים לבוא איתו במגע.
1 צפייה בגלריה
מוחים חוסמים בכרם שלום את משאיות האספקה לרצועת עזה
מוחים חוסמים בכרם שלום את משאיות האספקה לרצועת עזה
מוחים חוסמים בכרם שלום את משאיות האספקה לרצועת עזה
עוד הוטלו סנקציות נגד ברוך מרזל, הקורא בגלוי לטיהור אתני של הפלסטינים, בן ציון "בנצי" גופשטיין, מייסד ומנהיג הארגון הקיצוני להבה, ויששכר מן, מייסד מאחז חוות מן הבלתי מורשה בדרום הר חברון. הסנקציות של האיחוד כוללות הקפאת נכסים ומניעת העברת כספים או משאבים כלכליים ואיסור נסיעה לאיחוד האירופי.